Teisingumo ministerija praneša, kad taip vartotojams sudaroma galimybė greitai ir patogiai pasikonsultuoti dėl jų teisių pažeidimų, pasiteirauti apie jau pradėtų nagrinėti skundų eigą bei sužinoti kitą juos dominančią informaciją.

Teisingumo ministro Remigijaus Šimašiaus teigimu, vartotojams nuogąstaujant, kad panaikinus skyrius bus sunkiau gauti konsultacijas ar informaciją, vieno langelio principu veikianti telefono linija padės išspręsti šį klausimą.

„Pasinaudodami galimybe nemokamai paskambinti, vartotojai galės ir patogiau, ir greičiau sužinoti kaip ginti savo pažeistas teises. Nemokamą pagalbą bei konsultacijas vartotojai taip pat gali gauti ir kiekvienoje savivaldybėje, kreipdamiesi į pirminę teisinę pagalbą teikiančius specialistus, kurie paprastai yra žymiai arčiau teritoriniu atžvilgiu nei buvę vartotojų teisių apsaugos tarnybos skyriai apskrityse“, - sako R. Šimašius.

Vartotojai dėl teisių pažeidimų gali tiesiogiai kreiptis ir į konkrečias vartotojų skundus nagrinėjančias institucijas bei jų padalinius, pvz. Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos, Valstybinę visuomenės sveikatos priežiūros tarnybą, Ryšių reguliavimo tarnybą ir kt.

Panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos skyrius apskrityse nuspręsta siekiant užtikrinti aiškesnę vartotojų teises ginančių institucijų struktūrą, efektyviau vykdyti vartotojų teisių apsaugą bei racionaliau naudoti mokesčių mokėtojų lėšas. Įvertinus šių skyrių veiklos efektyvumą ir tikslingumą, nustatyta, kad dešimt šios tarnybos skyrių apskrityse iš esmės patys nenagrinėjo skundų, o tik perduodavo juos kitoms vartotojų teises ginančioms institucijoms.

Atsisakius skyrių, bus panaikintas funkcijų dubliavimas, ginčai sprendžiami operatyviau, tuo pačiu efektyviau naudojamos biudžeto lėšos.

Kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą Vilniuje galima ne tik nemokamu telefonu 8 800 00008, bet ir elektroniniu paštu tarnyba@nvtat.lt, faksu (8 5) 279 1466 arba adresu Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius. Vartotojai taip pat konsultuojami ir telefonu (8 5) 262 6751.