“Iki šiol lėktuvų pilotams mėgėjams ir profesionalams suprastėjus regėjimui kildavo problemų dėl piloto licenzijos pratęsimo. Daugelis pilotų toliau prasitęsti piloto licenziją netekdavo galimybės. Nuo šių metų balandžio mėnesio Europos Sąjungoje įsigalioja nauji medicininiai reikalavimai (Joint Aviation Requirements - Flight Crew Licensing (JAR-FCL 3)), nustatantys regėjimo reikalavimus piloto licencijai gauti. Naujieji reikalavimai suteikia šansą piloto licenzijai gauti daug platesniam kandidatų ratui.” – teigia UAB “Akių lazerinės chirurgijos centras” marketingo direktorius Stasys Petrauskas.

“Visų pirma, vietoje trijų klasių paliekamos dvi: I klasė – profesionalaus piloto licencija, II klasė – privataus piloto licencija. Jei anksčiau profesionalaus piloto ametropija buvo leidžiama iki ±3.00 D, tai dabar bus leidžiama iki ±5.00 D. Privataus piloto licenciją gauti galės trumparegiai iki –8.00 D, o taip pat ir profesionalai, anksčiau jau turėję licenciją.

Profesionalams astigmatizmas leidžiamas iki 2.00 D (buvo 1.50 D), pakartotinių vizitų metu leidžiama iki 3.00 D. Privatiems pilotams riba neapibrėžta. Anizometropija leidžiama iki 3.00 D, profesionalams pirmo vizito metu – iki 2.00 D.” – pasakoja ponas Petrauskas, - “Įdomu tai, kad refrakcinė chirurgija ir galimybė po akių regėjimo korekcijos lazeriu toliau tęsti piloto karjerą iki šiol buvo labai karštas diskusijų objektas.

Europos komisija nustatė, jog tiek privatūs, tiek profesionalūs pilotai gali būti licencijuojami praėjus 12 mėn. po refrakcinės operacijos. Žinoma, jie turi atitikti tos klasės kriterijus, galiojančius neoperuotoms akims. Taip pat nurodyti šie apribojimai: iki operacijos tiek profesionalaus, tiek privataus piloto toliaregystė turėjo būti iki +5.00 D, trumparegystė profesionalui leista iki –5.00 D, privačiam pilotui iki –8.00 D. “

“Nors šiuo metu Lietuvoje galioja griežtesni regėjimo reikalavimai. Tačiau, greičiausiai jau artimiausiu metu ir pas mus bus priimti ES galiojantys reikalavimai.” – išreiškė viltį ponas Petrauskas.

“Būsimieji Lietuvos pilotai, kurie turi silpnesnį regėjimą tikrai gali neatsisakyti savo svajonės pakilti į dangaus žydrynes laikant lėktuvo vairalazdę. Tuo tarpu, oftalmologų pareiga yra suorientuoti jaunus žmones, turinčius silpnesnį regėjimą, ir siekiančius piloto profesijos arba tiesiog trokštančius skraidyti, kad regėjimo korekcija lazeriu galėtų padėti pašalinti problemas siekiant piloto licenzijos. ” - užbaigė ponas Petrauskas.

Anot pranešimo, UAB “Akių lazerinės chirurgijos centras” per du veiklos metus Lietuvoje jau atliko per 2 000 akių trumparegystės, toliaregystės ir astigmatizmo korekcijų eksimeriniu lazeriu.