Po ilgų atidėliojimų ir nesklandumų Francie pagaliau sulaukė didžiulio sraigtasparnio, prie kurio pritvirtinta kabojo pusė būsimojo namo sparno.

„Valio! Jis atvyksta!“, - nudžiugusi, šokinėdama ir virš galvos iškėlusi rankas šaukė per 60 m. perkopusi F. Rehwald, o greta plojo gausus būrys šeimos narių ir draugų.

„Tai svajonės išsipildymas. Svajonės išsipildymas. Tikrai!“, - vietoje nenustygo F. Rehwald. Jai stovint 55 akrų dydžio krūmingame ir siaurais kanjonais išraižytame sklype plaukus prilaikė beisbolo kepuraitė su išsiuvinėtais žodžiais „Wing house“ („Sparno namas“).

Paaiškėjo, kad norint gyventi name, pastatytame iš perdirbtų keleivinio lėktuvo (kuriame kadaise skrido 500 žmonių) dalių, reikalingos didžiulės svajonės.

„Šiai akimirkai buvo ilgai ruošiamasi, reikėjo gauti leidimus iš 17 vyriausybinių agentūrų ir uždaryti penkis greitkelius vien tam, kad būtų pergabentos dalys“, - tikino architektas Davidas Hertzas.

Nors jis garsėja „žalių“ namų statymo srityje, tai buvo pirmas kartas, kuomet namas buvo sulipdytas iš gigantiško išmesto lėktuvo, kurio vien sparnų plotas sudaro apie 500 kv. metrų.

„Galų gale suradau klientę, kuri buvo pakankamai pamišusi, kad to norėtų“, - juokavo jis dar praėjusiais metais, netrukus po to, kai lėktuvų kapinėse Mohavio dykumoje jis su Francie atrado seną „Boeing 747“ lėktuvą, kuris buvo sukapotas ir daugiau nei 150 km vežamas į Camarillo miestelį netoli Malibu (JAV).

Dalys Camarillo oro uoste gulėjo tol, kol buvo baigti F. Rehwald žemės paruošimo ir pamatų klojimo darbai.

Kai kurios lėktuvo dalys į sklypą buvo atgabentos sunkvežimiu. 40 metrų ilgio sparno dalį per Malibu kanjonų labirintą atskraidino sraigtasparnis, kurio darbo valanda kainavo 10 tūkst. JAV dolerių.

Naujas „Boeing 747“ lėktuvas kainuotų 200 mln. dolerių, bet šis senas ir išmestas aparatas svajotojos kišenę ištuštino 40 tūkst. dolerių.

Baigta struktūra: 384 kv. metrų ploto namas ir keletas kitų pastatų – taip pat svečių namelis, prižiūrėtojo namelis ir kluonas.

Iš fiuzeliažo dalies bus sukurta meno studija, o dalis lėktuvo uodegos taps apžvalgos platforma, nuo kurios lankytojai galės stebėti Ramiojo vandenyno pusėje išsidriekusius kalnus. Lėktuvo priekio kupolas bus meditacijos paviljonas, o vienas iš svečių namelių – pirmos klasės kajutė.

Stogo vaidmenį atliks sparnai.

Projekto tikslas – panaudoti visas lėktuvo detales, kas atitinka F. Rehwald norus, mat moteriškė yra ir aplinkos apsaugos šalininkė, ir meno gerbėja.

„Dievinu perdirbimą, dievinu ekologiškus namus ir šiuolaikinę architektūrą, ir ypatingai dievinu gamtą bei natūralią aplinką“, - sakė Francie, kurios šeimai priklauso „Mercedes-Benz“ atstovybė Kalifornijos valstijoje.

Artimųjų nenustebino

„Maniau, kad tai šiek tiek beprotiška, bet visai atitinka ją. Ji labai įdomus žmogus. Mano mama širdyje neabejotinai hipė. Todėl jai gyventi Malibu kalnuose, ekologinei pusiausvyrai nekenkiančiame name yra idealu“, - besijuokdama sakė F.Rehwald duktė, Minka Marcom-Rehwald.

Francie namo apylinkė garsėja savo ekscentriškumu. Anksčiau ta žemė priklausė filmavimo aikštelių dizaineriui ir kostiumininkui Tony Duquette, kuris Duquette rančą buvo papuošęs ekscentriškomis struktūromis, paties sukurtomis iš nebereikalingų medžiagų, likusių po filmavimų.

Daugelis šių struktūrų buvo sunaikintos per krūmynų gaisrus daugiau nei prieš dešimtmetį, bet dar išliko keletas smailių ir pagodų, sukurtų, pavyzdžiui, iš senos naftos statinės ir metalo plokštės.

F. Rehwald išsaugojo šias struktūras ir T. Duquette, mirusio 1999 metais, pastatytus dekoratyvinius įvažiavimo į rančą vartus.

Bet jei kada sugalvotų vėl persikraustyti, ji jau sugalvojo, iš ko turėtų būti pastatytas kitas būstas.

„Norėčiau panaudoti laivą“, - sakė moteris.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją