Socialdemokratų kandidato Vytenio Andriukaičio reklaminiame klipe apie nedarbą tiesos buvo nedaug. LŽ paskambino susijaudinusi rinkėja ir pranešė, jog Vytenio Andriukaičio reklaminiame klipe apie socialinę negandą - nedarbą meluojama nuo pradžios iki pabaigos.

Melo trumpos kojos

Priminsime: tame klipe rodoma moteris visai Lietuvai aiškino apie savo sunkią padėtį, skundėsi, kad prieš kurį laiką ir ji, ir jos vyras buvo bedarbiai. Dabar vyras jau dirba. Moteris irgi tikisi gauti darbą. Toje vietoje nušvisdavo Andriukaičio šypsena ir jis tarsi užkeikimą tardavo žodžius: "Socialdemokratai - ne tuščių pažadų, o realių darbų partija".

LŽ pasidomėjo, kas ta artistė, suvaidinusi bedarbės vaidmenį. Paaiškėjo, jog tai Janina Balynaitė, dirbanti solidžioje firmoje kone nuo jos įsikūrimo. Ji - duomenų kokybės prižiūrėtoja. Gauna atlyginimą, kuris pranoksta vidutinį darbo užmokestį. Be to, skatinama premijomis. Bedarbis vyras, laimingai suradęs darbą, - irgi klipo autorių kūrybinė fantazija.

Bendrovės, kurioje dirba Balynaitė, direktorius Artūras Urbonavičius, paprašytas įvertinti tokį drąsų darbuotojos norą nusifilmuoti reklamoje, pasakė: "Vertiname ganėtinai neigiamai. Tiesa, toleruojame bet kokias žmogaus pažiūras, netrukdome priklausyti bet kokiai partijai ir dalyvauti agitacijoje, tačiau kai iš ekrano sklinda melas, - nei šis, nei tas. Gal todėl, kad meluojama, ir klipas atrodė toks neįtikinamas".

Direktorius minėjo, jog nesiims kokių nors priemonių, bet sakė matąs reikalą pasišnekėti su darbuotoja.

Platūs užmojai

Socialdemokratų partijos pirmininko pirmasis pavaduotojas Andriukaitis rinkimų kampaniją pradėjo kur kas anksčiau nei kiti kandidatai į prezidentus. Iš pradžių mėgino pašmaikštauti kartu su "Dviračio televizija", bet, kaip LŽ pranešė gerai informuoti šaltiniai, kolegų buvo įspėtas neperlenkti lazdos. Juolab šiukštu, tegul ir prototipui, leisti dainuoti dainelę "Ožys, ožys..."

Kandidatas įvertino pastabas, išsipirko minutę laidos laiko ir jau rimtu veidu sykiu su žmona rodėsi ekrane.

Baigiantis 1-ojo turo agitacinei kampanijai atsirado ir naujų filmukų apie kandidatą. Šįkart solidžių, turinčių rimto socialinio "užtaiso".

Viename klipe savo bėdas dėstė pensininkas. Aiškino, kad dabar nėra lengva gyventi, tačiau pastaruoju metu pakėlė pensijas, o nuo Naujųjų metų žada pakelti dar. Tada ekrane pasirodydavo Andriukaitis ir pridurdavo, jog socialdemokratai - ne tuščių pažadų, bet realių darbų partija.

Kolegų vertinimai

Seimo Liberalų frakcijos narys Raimondas Šukys, paklaustas, kaip jam patiko kolegos Andriukaičio reklaminiai klipai per televiziją, iškart nusijuokė: "Taip, taip, "Dviračio televiziją" prisiminiau. Reklamą galėčiau įvertinti dvejopai: patiko arba nepatiko. Taigi man nepatiko. Tiksliau - nepadarė jokio įspūdžio, niekuo neišsiskyrė. Nors, manyčiau, rinkėjas gali vertinti visai kitaip".

Seimo narys Virginijus Martišauskas atsakė vienu sakiniu: "Aktoriaus Rolando Kazlo įvaizdis užgožė Vytenio Andriukaičio įvaizdį".

"Man nepatiko nė vienas klipas, nes nepatiko ir jo visa rinkimų kampanija", - atsakė parlamentaras Egidijus Klumbys.

Socialdemokratų partijos rinkimų štabo atstovas spaudai Gediminas Kirkilas pakomentavo: "Vieniems klipai patinka, kitiems nepatinka. Idealų variantą surasti sunku. Man pasirodė sėkmingas klipas "Dviračio televizijoje". Jo prasmė - mes suprantame humorą ir mokame pasijuokti net iš savęs. Kiti buvo gal šiek tiek statiški. Ketiname tobulėti ir keistis".