„Šiais laikais prastai pasijutę žmonės saujomis ryja maisto papildus. Ir net nesusimąsto, kad jiems trūksta ne vitaminų, o paprasčiausių pratimų“, – sakė fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas Jonas Girskis. Jis tikino, kad sėslus darbas, kelionė automobiliu namo ir drybsojimas prieš televizorių laisvalaikiu greitai atsiliepia sveikatai. Dėl netaisyklingos laikysenos nusilpę raumenys neišsiduoda, kol nepradeda veikti stuburo. O tuomet – vienas žingsnis iki stuburo išvaržos ar kitų rimtų sutrikimų.

„Ilgai sėdint kai kurie raumenys visai nedirba. Tuomet jie trumpėja. Gerai, jei gamta apdovanojo elastingais raumenimis, kurie prireikus vėl greitai išsitiesia. Bet tokių laimingųjų nedaug. Jei vieni raumenys sutrumpėja, o kiti yra pertempti, ima keistis stuburo ašis“, – perspėjo gydytojas. Iškrypus stuburui gresia ne tik išvarža, bet ir pablogėja savijauta, atsiranda kvėpavimo ir virškinimo sistemos sutrikimų.

Kai kurie skuba sveikatos taisyti į sporto klubus, tačiau ten dažnai treniruojami tie raumenys, kurie ir taip dirba. Norint išjudinti retai veikiančius raumenis patariama kasdien atlikti kelis paprastus tempimo pratimus.

„Problemai įsisenėjus, vien pratimais nebeišsigydysi. Tačiau profilaktika gali padėti saugoti sveikatą“, – nudžiugino J.Girskis. Besiskundžiantiems laiko trūkumu jis siūlo pratimus, kuriuos galima atlikti ir darbe. Nereikia nei daug vietos, nei įmantrios įrangos.

„Kai kurie pacientai purto galvą ir skundžiasi, kad jų viršininkas labai piktas. Bet juk visada galima rasti minutę, kai jo nėra už nugaros“, – šypsojosi gydytojas. Visiems susirūpinusiems laikysena jis pirmiausia patarė taisyklingai sėdėti – kojos, sulenktos per kelius, turi sudaryti statų kampą. Blogiausia jas laikyti pasikišus po kėde.