Ji sakydavo, kad einant podiumu svarbiausi trys dalykai: emocija, stilius ir judesys. Be abejo, Sayoko turėjo visa tai ir dar daugiau. Ji buvo mados ikona, atlikėja, artistė, aktorė ir mūza. Kai ji skriste praskrisdavo podiumu, sunku būdavo pasakyti ką nors neigiama apie jos pasirodymą.

Ji atspindėjo japonišką wabi sabi estetikos sistemą, kurioje susipina netobulybės grožis, laikinumas ir nebaigtumas. Remiantis šiuo senovės Japonijos filosofiniu mastymu, galima sukurti harmoniją, balansą ir gerovę.

Wabi – tai jausmas, kurį žmogus patiria tyrinėdamas kai ką paprasto ir minimalaus. Sabi yra praeitis ir pagarba amžiui bei tam, kas jau buvo. Būtent šiuos du elementus Sayoko ir sujungdavo žengdama podiumu – kažkas paprasta, minimalu, bet kartu didinga.

„Kenzo“ šiandien...

Kone prieš dešimtmetį vadintas vienu kosmopolitiškiausių mados meistrų visoje industrijoje, įkūręs 37 boutique skirtinguose pasaulio regionuose, Kenzo Takada gyvenimo sampratą aiškiausiai išreiškė madoje.

Nenuostabu, jog daugelis jo kurtų kolekcijų dedikuotos kuriai nors etninei grupei: platūs stori nertiniai – Skandinavijai, valstiečių sijonai – Rumunijai, dryžuoti maudymosi kostiumai – įkvėpti Rivjeros. Maža to, mados kritikus iki šiol žavi Egipto kultūros paliesti siluetai ir Indija dvelkiančios mados inovacijos.

Šį pavasarį, kaip ir daugelis kitų mados namų, „Kenzo“ siūlo romantišką, lengvą ir šiek tiek hipišką įvaizdį: plačias gėlėtas sukneles, tiek ilgus, tiek trumpus glamžyto audinio sijonus, antikos stiliaus šlepetes ar basutes. Anot mados namų, šį sezoną derėtų rinktis geltoną, sodrią purpurinę ir žalią spalvas.

... ir rytoj

Antonijus Marrasas yra pasakęs, kad „Kenzo“ jam visų pirma asocijuojasi su Sayoko, tad nieko nuostabaus, kad naujausia (2008 metų rudens–žiemos) kolekcija yra skirta būtent šiai legendinei manekenei iš Japonijos.

Minimali ir paprasta, bet tuo pat metu žavinti istorija, išlaikytomis tradicijomis ir paslaptimis. Taigi naujojoje rudens–žiemos kolekcijoje galima įžvelgti ryšį tarp senovės Japonijos wabi sabi filosofijos, „Kenzo“ mados namų mūzos Sayoko ir Antonijaus Marraso kūrybos braižo.

2008 metų rudens–žiemos kolekcija kupina prisiminimų ir ankstesnių „Kenzo“ kūrinių auros. Kolekcijoje žaidžiama apimties ir formos interpretacijomis, naudojamos įvairios medžiagos: tankus raštuotas satinas, šilko ir vilnos žakardas, organza, tafta, tvidas, margas shantung(šilkinis grublėto paviršiaus audinys), eglute siuvinėtas broadcloth (tankus vilnonis audinys blizgiu paviršiumi), moheris ir dygsniuotos medžiagos.

Dauguma modelių dekoruoti ryškiais raštais: didžiulėmis rožėmis, visterijų debesimis, geometrinėmis formomis, kaligrafiniais teptuko pėdsakais ir Japonijos įkvėptais siuvinėjimais metalo spalva. Pagrindinai šios kolekcijos drabužių dekoro elementai – žvyneliai, vilnoniai ir šilkiniai kimono mazgai. „Kenzo“ mados namai ateinantį rudenį siūlo nebijoti spalvų.

Pasak jų, spalvos vyrauja nuo perlamutrinės, vidutiniškai šviesios ir dulkių spalvos pilkos iki anyžiaus, šviesiai rožinės, turkio, fuksijos, juodos ir raudonos.

Suvenyrai iš Rytų

Pirmieji „Kenzo“ aromatai moterims „Le Monde Est Beau“, „Parfum D‘Ete“, „L‘eau Par Kenzo“, truputį vėliau – ir vyriški kvepalai „Kenzo Pour Homme“ sulaukė milžiniško populiarumo. Tačiau reikia prisiminti, kad tuo metu, kai „Kenzo“ išplėtė veiklos ribas ir sukūrė kvepalus (1988 metais), šių mados namų vardas jau buvo pelnęs pripažinimą. O populiarumo sulaukę kvepalai tik dar labiau padidino jų prestižą.

Prabangūs, švelnūs, mandarinų, kedro ir gėlių kvapai tapo vizitine „Kenzo“ kortele: kiekvienas aromatas – tarsi suvenyras iš Tekančios Saulės šalies. Jam – visada romantiškam, tačiau stipriam, ir Jai – jausmingai, grakščiai ir spalvingai. Beveik visuose „Kenzo“ kvepaluose, kaip ir visuose kituose jų kūriniuose, juntamas Rytų dvelksmas.

Nauji horizontai

Kai 1999 metais ilgai kurta ir puoselėta imperija buvo perleista į kitas rankas, Kenzo Takada trumpam išnyko iš spaudos akiračio. Tačiau netrukus vėl grįžo. Kupinas naujų idėjų interjero dizaino srityje: „Pasitraukęs iš mados verslo, ilsėjausi, keliavau. Tačiau visuomet žinojau, kad grįšiu ir kad jėga, paskatinsianti tai padaryti, bus interjeras, puošyba“. Taigi 2005-aisiais dizaineris pristatė naują baldų ir interjero detalių prekės ženklą „Gokan Kobo“.

Naujasis prekės ženklas nenusileidžia kokybe prabanga tapusiam „Kenzo“: porcelianas importuojamas iš vienų garsiausių Prancūzijos fabrikų, vazos ir kiti namų puošybos daiktai gaminami tokių Japonijos meistrų, kaip Shoko Koike.

Sakoma, kad Kenzo Takados sėkmės paslaptis buvo jo kruopštumas ir darbštumas. Juk dizaineris ilgą laiką pats ne tik eskizuose kūrė gražiausius modelius, bet ir juos sukirpdavo ir pasiūdavo.

Jo kūrybos braižas „Kenzo“ mados namuose juntamas ir šiandien. Visa tai, ką jis atnešė į mados pasaulį, kasdien įgyja vis naujų išraiškų. Tyrinėjamas paprastumas ir minimalizmas, tačiau nepamirštama garbinga praeitis ir įgyta patirtis.

Žurnale „Express Mada“ taip pat skaitykite:

Suknelių aukso amžius

Aukštosios mados romantika

Ramunė Piekautaitė - racionali romantikė

Reveransas romantikai

Meilė gamtai ir korsetams

Mados infekcijos šnabždesiai

"A&V" kolekcija vyrams