Kvapų vaidmens mūsų gyvenime negalima nuvertinti. Kartais jie tikrai būna ne mažiau svarbūs nei apranga. Žmogus kur kas geriau ir ilgiau prisimena kvapą nei tai, kas kuo buvo apsirengęs.

Specialistai mano, kad kvepalus mes renkamės intuityviai. Kvepalų pasirinkimas iš tikrųjų apie jus išduoda beveik viską: kaip save vertinate, kaip norite pasirodyti, nuo kvepalų netgi iš dalies priklauso nuotaika.

Kvepalai stebėtinu ir nesuvokiamu būdu veikia mūsų pasąmonę, akimirksniu sukurdami arba trauką arba atvirkščiai – antipatiją. Jausmų ir fantazijos skatinimo įvairiausiais eteriniais aliejais ir kitomis kvapiosiomis medžiagomis meną buvo įvaldę dar senovės Egipto gražuolės.

O šiuolaikinių moterų galimybės renkantis aromatą yra kur kas platesnės – tačiau tuo pačiu ir pasirinkti tapo gerokai sunkiau. Juk aromatas turi ne tik pabrėžti jos individualumą, skatinti aplinkinių vyrų fantaziją, bet ir būti jos pačios sielos veidrodžiu.

Kvepalų mados – arba tam tikrų kvepalų rūšių ir kvapų tipų populiarumas – yra tame pačiame lygyje kaip ir aprangos ar avalynės mados. Tačiau tai – ne tokia absoliuti sąvoka, nes ją kur kas sunkia prognozuoti: ją formuoja vartotojai, remdamiesi paskutiniųjų metų inovacijomis.

Kvepalų mada išlieka ilgiau nei aprangos ar avalynės: ne trumpiau nei 1,5-2 metus. Tačiau taip pat verta paminėti, kad šiais laikais kvepalų pasaulio naujovių pasirodo dažniau nei praeityje, todėl ir aromatų populiarumo trukmė šiek tiek sutrumpėjo.

Esminis skirtumas tarp aprangos ir kvepalų madų yra tas, kad kvepalų mados tendencijų vaikosi toli gražu ne visi – ir netgi ne dauguma žmonių. Kvapas, kuris mados požiūriu netgi nėra aktualus, gali būti apibūdinamas kaip prabangus, nuostabus, pritraukia gausybę komplimentų – jei jis tam žmogui tinka.

Todėl parfumerijos rinkoje iki šiol esama kvepalų, kurie buvo sukurti dar praėjusio amžiaus pradžioje: jie mėgaujasi neblėstančia paklausa ir populiarumus rungiasi su paskutinio sezono naujovėmis. Tai – vadinamieji laikui nepavaldūs, klasikiniai aromatai, kurie visada būna madingi, nes laikas juos atrinko iš dešimčių ar netgi šimtų pavyzdžių – kaip pačius geriausius, labiausiai įsimenančius, nepakartojamus.

Nederėtų nuvertinti juos vien dėl to, kad jų formulė sukurta labai seniai, o kvapai daugeliui iki skausmo pažįstami. Be to, skirtingi žmonės, naudojantys tuos pačius kvepalus, skleidžia unikalų, tik jiems būdingą kvapą.

Šias laikais daugelis parfumerijos kūrėjų, deja, pradeda leisti vis daugiau sezoninių kvepalų, kurie į užmarštį iškeliauja vos po pusmečio ar metų („Escada“ ir „Yves Saint-Laurent“ yra vieni garsesnių vienadienių kvepalų kūrėjų). Manoma, kad dabar vos vieni kvepalai iš 100 taps klasikiniais, kitaip tariant, išsilaikys rinkoje ilgiau nei 10 metų.

Ar egzistuoja kvepalų derėjimas prie žmogaus išorės, jo aprangos? Be jokios abejonės. Anksčiau buvo manyta, kad vienas ar kitas aromatas atitinka tam tikrą išvaizdą: tamsaus gymio brunetei būdavo skiriami rytietiški kvapai – tokie, kaip „Opium“, sukurti „Yves Saint Laurent“, o blondinėms – lengvas „Diorissimo“ aromatas ar „Eau de Lancome“.

Daugelis ekspertų teigė, kad savo kvepalus reikia rinktis jei jau ne visam gyvenimui, tai bent jau ilgam, kad jie „priaugtų“ prie jūsų, kad aplinkiniai šiuos kvepalus vertintų kaip jūsų asmeninį kvapą. Dabar tai yra pasenusios taisyklės. Ant vidutinės statistinės moters europietės tualetinio stalelio yra 6 skirtingi kvepalų flakonėliai. Ir jų naudojimas priklauso nuo nuotaikos, metų bei paros laiko.

Įprasta kvėpini sausą švarią odą tose vietose, kur lengvai juntamas pulsas: už ausų, kaklą, riešus, po krūtine, po kojų keliais. Kodėl? Todėl, kad pulso mušimas padeda kvepalams greičiau ir geriau išgaruoti.

Priklausomai nuo išvaizdos ir aprangos stiliaus derėtų laikytis šių taisyklių:

1. Amžius. Kuo žmogus jaunesnis, tuo labiau jam tinka lengvi aromatai – ir atvirkščiai, kuo žmogus vyresnis, tuo efektyvesni yra gilūs aromatai.

2. Bendrovių-gamintojų „užuominos“. Jos egzistuoja! Tai padės net ir pačiam nesupratingiausiam žmogui visų pirma suprasti aromato stilių ir paskirtį – spręsti reikia iš kvepalų pavadinimo ir reklamos. Netgi reklaminio klipo ar nuotraukų siužetas gali pasufleruoti, ar šis aromatas jums tinka.

3. Spalvų derinio harmonija. Kvepalų kūrėjai visada parenka tokią pakuotės spalvą, kuri derėtų su kvapu.

Dar Coco Chanel yra pažymėjusi, kad parfumerija – tai yra nematomas ir neprilygstamas aksesuaras. Iš tikrųjų taip ir yra: gerai parinktas aromatas teigiamai pabrėžia jūsų žavingumą, suteikia pasitikėjimo savimi ir patrauklumo.

Parfumerijos naujovės

Norint kvepalus naudoti efektyviai, derėtų pasiruošti „parfumerijos garderobą“. Kvepalų kolekciją geriausia rinkti iš skirtingo tipo aromatų: skirtingos nuotaikos, skirtingi įvykiai, kelionės į ten, kur klimatas gali būti visai kitoks, nei įprasta, darbe, namie, teatre, romantiškame pasimatyme, gamtoje, sporto klube. Keičiasi vaidmuo – keičiasi ir kvepalai.

Kvapas jau pats savaime, nepriklausomai nuo žmogaus, gali būti seksualus, jaunatviškas, moteriškas, paslaptingas, energingas, sportiškas, aistringas.

Susipažinimas su 7 esminiais kvapų tipais padės jums susiorientuoti kvepalų jūroje, pasirinkti gerą pamainą vienam ar kitam aromatui. O kvapo tipu vadinama bendra kvepalų sandara, jų sudaromas kvapo įspūdis.

Prisiminkite: citrusiniai; gėlių (gėlių-aldehihidiniai, gėlių-vaisių, gėlių-okeaniniai, žaliųjų gėlių aromatai); papartiniai; šipriniai; medienos; ambros; odos.

Svarbu suprasti, koks tipas jums labiausiai patinka: jei patinka keli „tipiniai“ aromatai, tai turite galimybę ant savo parfumerijos staliuko laikyti didesnę kvepalų įvairovę.

Vidutinė kvepalų laikymo trukmė – 3 metai, jei flakonas nebuvo atidarytas ir nuo 6 iki 18 mėn. nuo vartojimo pradžios.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)