Beje, jos kūryba jau domisi italų, šveicarų mados rinka, o dėl bendradarbiavimo deramasi net su prabangiuoju „Harods“ prekybos centru. Paradoksas, tačiau Žydrūnės Grigonytės išradimais, kūryba ir idėjomis pastaruoju metu labiau domimasi užsienyje, o ne gimtojoje Lietuvoje. Būsime bene pirmieji, išgavę dizainerę staiga užklupusios sėkmės paslaptis.

- Kaip visada, pradėkime nuo pradžios. Kaip išradai tą unikalų ir nepakartojamą audinį?

Viskas prasidėjo dar vaikystėje. Kažkodėl man visuomet buvo lengviau atrasti kažką nauja, sukurti pačiai nei išmokti jau žinomus dalykus. Negalėčiau teigti, kad mano audinys sukurtas atsitiktinai. Jo gimimas – ilgo kūrybinio proceso rezultatas. Tiesą sakant, tie ieškojimai audinio sukūrimu nesibaigė, jie vyksta ir dabar.

Tokia jau esu – nuolat dirbu, eksperimentuoju. Visa tai, ką sukuriu, yra nepailstančios mano kūrybinės virtuvės rezultatas. Niekada nemaniau ir nemanysiu, kad išradimai, pripažinimas ir sėkmė – tai atsitiktinumas. Viso to neįmanoma pasiekti be intensyvaus darbo.

- Ar nepaprasčiau būtų tiesiog kas sezoną kurti naujas kolekcijas iš tradicinių audinių?

Nesakau, kad kurti drabužius iš tradicinių audinių neįdomu, tačiau tuomet reikia sutelkti dėmesį į konstrukcijas, siluetus, dekorą. Kurdama savo kolekcijas aš vadovaujuosi truputį kitokiais principais nei daugelis dizainerių.

Mano kūryboje dominuoja audinys. Jis prabangus, įdomios faktūros, spalvinių sprendimų, tad nereikalauja įmantrių siluetų, sudėtingų konstrukcijų. Mano manymu, iš šio audinio labiausiai tinka kurti minimalistinių kirpimų drabužius. Taip pat galima varijuoti jį derinant su kitais, pavyzdžiui, džinsiniu audiniu.

- Tai vis dėlto gal atskleisi savo išrasto audinio gamybos receptą?

Jis labai paprastas – kūryba plius darbas. Visus kitus ingredientus galima nusipirkti. O jei rimtai, savo išradimo paslaptį galėčiau atskleisti nebent tiems, kurie būtų pasirengę sumokėti tiek, kiek paprašyčiau. Iš tiesų paslaptis glūdi ne sudėtyje, o idėjoje.

- Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tavo sukurtus drabužius baisu dėvėti, ką jau kalbėti apie skalbimą ar lyginimą. Tas audinys juk toks trapus...

Tai tik pirmas įspūdis. Prieš pateikdama rinkai savo audinį nuodugniai ištyriau. Jeigu tiksliau, tai padarė specialistai. Jų išvados – šio audinio atsparumas prilygsta gobelenui. Taigi galiu jį glamžyti, lankstyti, jei atsiranda raukšlelių – skalbti ir lyginti. Kam patinka – drąsiai gali nešti į valyklą.

- Savo išradimu gali didžiuotis jau kelerius metus. Pameni, kokia buvo pirminė kolegų reakcija? Juk net ir geriausi lietuvių dizaineriai negali pasididžiuoti tokiais unikaliais išradimais?

Reakcijų buvo įvairių – palaikantys plataus akiračio kolegos tikėjo mano sėkme ir įžvelgė mano kūrybos perspektyvų, o konservatyvesni, dirbantys standartiniais metodais, žiūrėjo skeptiškai.

- Pasakyk atvirai, ar pati dėvi savo sukurtus drabužius?

Žinoma. Juk tuomet galiu į savo kūrybą pažvelgti vartotojo akimis. Tai padeda ne tik tikrinti audinio kokybę, bet ir skatina jį tobulinti. Perpratusi savo išradimą sugalvojau jį pritaikyti ir interjere: skiauteles panaudojusi vietoj servetėlių, didesnį gabalą – vietoj užuolaidų, pamačiau, kad jis gali būti originalia interjero puošybos detale.

Džiaugiuosi, kad mano išrastas audinys skatina kitus atradimus ir naujas kūrybos idėjas. Skirtingai nei daugelis šiuolaikinių žmonių, aš neatskiriu darbo nuo likusio gyvenimo. Kūryba – tai aš, kūryba – tai mano gyvenimas. Abu vienas kitą įkvepia ir papildo.

- Akcentuoji, kad tau svarbu, kad „Zidra“ drabužiai būtų praktiški, patogūs, išskirtiniai ir mieli dėvėti. Turbūt sutiksi, kad pastaruoju metu itin madinga kurti ekologiškus drabužius, kurie nekenkia ne tik žmogui, bet ir gamtai.

Galiu drąsiai pasakyti – mano audinys ekologiškas. Ekologijos problema man itin aktuali ir ne tik šį sezoną, o visuomet, nuo pat kūrybinio kelio pradžios. Pavyzdžiui, mano audinio gamybos procese nelieka likučių, vadinasi, neteršiu aplinkos.

Taip pat jo gamybai naudoju organines medžiagas. Kurdama audinius interjerui naudoju celiuliozę, todėl nusidėvėjusį audinį galima perdirbti į pakavimo medžiagą.

- Tiek daug sužinojus apie tavo audinio pranašumus kyla klausimas, kiek gi kainuoja iš jo sukurti drabužiai. Ar kiekvienas gali pasipuošti ekologiškais, unikaliais ir madingais Žydrūnės Grigonytės kūriniais?

Yra kelios mano kuriamų drabužių linijos: „Zidra Jeans“ – džinsiniai, kasdienai skirti drabužiai, „Zidra“ – kokteilinių drabužių linija, „Zidra Acsessoires“ – šalikėliai, rankinės, diržai, avalynė. Kadangi asortimentas platus, kainos svyruoja nuo 50 iki 5000 litų.

- Kontraktai su italų mados kompanijomis, užsakymai kurti šveicariškus interjerus, pasiūlymai tavo drabužiais prekiauti „Harods“... Atrodo, tau sekasi išties puikiai. Kokie artimiausi tavo planai?

Šiuo metu mano audinys ir visa kūryba išgyvena Renesanso laikotarpį. Man atsiveria naujos kūrybos erdvės. Pritaikiusi gamybinius pajėgumus dabar turiu galimybę gaminti audinį didesniais kiekiais, jis yra aukštesnės kokybės.

Pagaliau radau tikruosius savo pirkėjus – dideles italų kompanijas, kurios labai atviros naujovėms ir žino, kad mano išradimas jau turi potencialią auditoriją.