Bendra taisyklė Lietuvoje: rinkdamiesi korekcinius akinius vyrai išlieka santūresni. Drąsa ir noru eksperimentuoti juos gerokai lenkia dailiosios lyties atstovės, nevengiančios ryškių spalvų ir masyviomis detalėmis puoštų akinių rėmelių.

Moterys nemėgsta monotonijos

Vieno iš „Fielmann“ akinių salonų Vilniuje vadovė Neringa Kibickienė tvirtino, jog dažniausiai lietuviai pageidauja per daug į akis nekrentančių modelių. Ryškesnių, originalesnių dažniau prašo moterys.

„Moterys yra universalios. Tarkim, jei šiandien dailiosios lyties atstovė dėvi ryškius akinius, tai juos keisdama dažniausiai rinksis priešingą variantą – santūresnius, ne tokius ryškius, berėmės arba pusiau rėminės konstrukcijos akinius. Jei iki šiol ji turėjo įprastinius ovalo formos akinius, tuomet pirmenybę teiks ryškių spalvų ir įmantrių formų rėmeliams“, - pastebėjo N.Kibickienė.

Jos teigimu, šiuo metu atnaujindamos įvaizdį moterys renkasi rausvos, raudonos, oranžinės, baklažano ar net žalios spalvos korekcinių akinių rėmelius. Ypač drąsios jaunos merginos. Vis drąsėja ir vyresnio amžiaus moterys. „Jos pamažu atsisako tradicinių geltono metalo ovalių formų akinių ir pirmenybę teikia spalvingiems, įmantraus dizaino akiniams“, - teigė N. Kibickienė.

Tuo tarpu vyrai nelinkę eksperimentuoti. Jie mieliau renkasi klasikinius modelius, akinius be rėmelių. „Vyrai dar bijo ryškių spalvų. Jie dažniausiai renkasi tamsių klasikinių pilkų, juodų ir matinio metalo spalvų akinių rėmelius“, - pabrėžė pašnekovė.

Mada – ne rodiklis

Jurgita Motuzaitė, akinius gaminančios italų kompanijos „Safilo group“ pardavimų vadovė Lietuvoje, pasakojo, jog šiuo metu yra madingi įvairių formų akiniai. „Tai suapvalinto rombo, apvalūs, kvadrato ir stačiakampio formos akinių rėmeliai. Taip pat minimalistinio, klasikinio stiliaus ar įmantriai dekoruoti. Ypatingas dėmesys skiriamas kojelėms, kurios būna kontrastingų spalvų arba su metalo ir plastiko kombinacijomis“, - teigė J.Motuzaitė.

Tačiau „Fielmann“ atstovės teigimu, viena mados tendencijų yra ta, kad nebijoma ryškių, neretai tarpusavyje sunkiai suderinamų spalvų, kurios naudojamos akinių rėmeliams kurti. „Mada koncentruojasi į ryškias spalvas ir masyvias detales. Taip pat madinga išryškinti gamintojo logotipą“, - pasakojo N. Kibickienė.

Jos teigimu, madingi išlieka klasikinio stiliaus akiniai. Juos dažniausiai renkasi dalykiški žmonės. „Jiems akiniai negali būti dominantė, blaškyti aplinkinių dėmesio, būti ryškūs ar kitaip išsiskirti. Jie įsitikinę, kad akiniai turi gerinti tik regėjimą, o ne būti papildomas aksesuaras. Tarp tokių klientų paklausios berėmės, pusiau rėminės akinių konstrukcijos, santūresnio dizaino akiniai“, - pasakojo pašnekovė.

Svarbu paskirtis

„Jei akiniai bus skirti darbui, siūlyčiau išbandyti klasikinio stiliaus Georgio Armani, Yves Saint Laurent ir Hugo Boss rėmelius. Verslo pasaulio atstovams patartina rinktis ramesnių tonų - pilkos, juodos ar žemės spalvų akinių rėmelius. Jei akiniai skirti laisvalaikiui, galima eksperimentuoti su spalvomis, tačiau svarbiausia, kad akiniai tiktų prie veido formos. Neteisingai parinkta akinių forma ir spalva gali viską sugadinti“, - įsitikinusi J.Motuzaitė.

Jos teigimu, moterys, kurios renkasi akinius darbui, turėtų vengti ryškių spalvų. „Blogai, kai svarbiame susitikime dėmesį traukia ne asmenybė, o jos akiniai“, - pabrėžė „Safilo Group“ atstovė Lietuvoje.

Vertina skirtingai

Kompanijos „Safilo Group“ ir optikų tinklo „Optikos pasaulis“ rugsėjo mėnesį atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, jog dažniausiai moterims akiniai neturi jokios reikšmės vertinant vyrų patrauklumą. Taip teigė 42 proc. respondenčių. Kas penkta moteris teigė, kad akinius nešiojantis vyras atrodo protingas ir patikimas, kas šešta tikino, kad - paslaptingas ir žavus. Kur kas mažiau moterų mano, kad akiniai vyrams suteikia seksualumo.

Beveik kas trečias vyras tvirtino, kad moteris su akiniais atrodo griežta ir neprieinama. Kas ketvirtas teigė, kad akiniai moteriai suteikia paslaptingumo ir žavesio. Mažesnioji dalis apklausos dalyvių įsitikinę, jog akiniai darko moters veido bruožus ir ją sendina.