Pirmasis pradėjo Markas Jacobsas. Pastebimai pajaunėjęs ir marškinėlius su
Mikimauzu
pakeitęs į žydrus marškinius, dizaineris ne tik pats pasikeitė, bet ir parodė kolekciją, visiškai nepanašią į tai, ką sukūrė praeitam sezonui, rašo elle.ru.


Vietoje lengvabūdžių mergaičių su banano formos kelnėmis ir žvilgančiomis suknytėmis ant podiumo vaikščiojo elegantiškos damos su griežtais, tiesaus kirpimo, siaurais paltais, tokiais pat tiesiais ir griežtais sijonais ir plačiabrylėmis skrybėlėmis.


Pats M.Jacobsas tvirtina, kad ši kolekcija atspindi jo paties permainas, ko gera, turėdamas omenyje polinkį į kokainą, nuo kurio dizaineris neseniai sugebėjo išsivaduoti. Kolekcija, sukurta Louis Vuitton mados namams, buvo rimtesnė ir suaugesnė.


Čia taip pat viskas europietiškai santūru ir elegantiška, tik vietoje skrybėlių modeliai buvo su flamandiškomis beretėmis.


Apskritai galvos apdangalai – kito sezono išskirtinis ženklas. Jos tapo būtinu aksesuaru, kurį privalo nešioti kiekviena gerai išauklėta dama, kaip ir pirštines, mažą rankinę ir batelius-laivelius.


Dizaineriai iš „Proenza Schouler“ (Jackas McColloughas ir Lazaro Hernandez) paskutiniu metu darantys didelę įtaką mados tendencijoms, pasiūlė trečiojo dešimtmečio stiliaus skrybėles – kaip žymiojo Erkiulio Puaro laikais.


Kalbama, kad jie sukūrė pačią gražiausią kolekciją per visą savo kūrybos laiką, bet dėl to dar galima ginčytis. Bet sunku ginčytis su tuo, kad „Proenza“ kolekcijoje nėra nė menkiausios lengvabūdiškumo ir mergaitiško koketavimo žymės.


„Moschino“ ir „Cheap & Chic“ kolekcijose tokių žymių esama, bet ir tai ne tokiu mastu, kaip įprasta. Kolekcijoje galima pamatyti visiškai brandžių daiktų, vertų universiteto dėstytojos garderobo.


O futurizmo, kuris praeitame sezone grojo pirmuoju smuiku, jau ir pėdos ataušo – tai irgi vis to visuotinio subrendimo liudijimas. Pagrindinis futurizmo ideologas Nicolas Ghesquiere'as iš „Balenciaga“ nuo debesų nusileido ant žemės.


Naujojoje kolekcijoje – jokio kosmoso, kiborgų ar paslaptingų ateivių organizmų. Kaip ir daug kitų dizainerių, jis nusprendė atsisukti atgal ir pasirodė, kad retro dar nėra iki galo išsemtas stilius.


Galima pajusti užuominas į Dioro „New-Look“ stilių – pavyzdžiui, švarkelis, tampriai apjuostas diržu-korsetu, taip sukuriant žymųjį smėlio laikrodžio siluetą. Ir jei Geskjeris tik probėgšmais paminėjo praeitį, tai Alberas Elbazas, praėjusio sezono metu taip pat atidavęs duoklę futurizmui, ją tiesiogiai citavo, žinoma, atsižvelgdamas į šiuolaikinius reikalavimus.


Tam savo paskutinėje kolekcijoje dizaineris naudojo mados namų „Lanvin“ archyvus, iš kur pasisėmė suknelių su labai akcentuotais pečiais idėją – tai ne kas kita, kaip tiesioginė nuoroda į ketvirtojo dešimtmečio Žanos Lanvin periodo palikimą.


„Yves Saint Laurent“ mados namų kūrybos direktorius Stefano Pilati, kaip ir Alberas Elbazas, taip pat eksperimentavo su siluetu. Dizaineris pasiūlė apvalios formos paltą. Nepaisant šiuolaikinės konstrukcijos, jis atrodo itin elegantiškai.


Prie jo – skirtingos smokingo versijos. O Miuccia Prada maksimaliai supaprastino siluetą, susitelkdama ties audiniais ir faktūromis. Vis dėlto abiejose jos kolekcijose – Prados ir Miu Miu – galima rasti tiesiogines aliuzijas į penktą-šeštą dešimtmetį, o būtent – į Christiano Dioro siluetus, kurie Prados kolekcijoje buvo ne tokie griežti.


Tačiau ir be ryškių kontrastingų spalvų naujajame sezone neapsieita – tai čia, tai ten švysteli alyvinė, rožinė ar ryškiai žalia – bet tokios spalvinės beprotystės, kokia buvo šią vasarą, tikrai nėra, kaip nėra ir vienalytės nuobodžios pilkos, lydėjusios praeitą rudenį ir žiemą.


Tai dar vienas įrodymas, kad dizaineriai nustojo mėtytis į kraštutinumus, visur išsaugodami protingą pusiausvyrą.


Kad ir kaip ta pusiausvyra būtų saugoma, vis dėlto negalima pasakyti, kad naujojo sezono drabužiai neseksualūs. Tiesiog tai visiškai kitoks seksualumas: brandesnis, apgalvotas, santūrus, bet patrauklus. Kito sezono aprangą reikės rinktis itin kruopščiai ir apgalvoti iki detalių.


Klaidų čia tiesiog negali būti – jums jų neatleis. Sveiki atvykę į suaugusiųjų pasaulį.
Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją