Aktorės A.Hepburn elegancija nemirtinga – iki šiol ja žavimės. Kaip rašoma www.audrey1.com, vienas dizaineris, panorėjęs likti anonimu, pasakė: “Audrey - tai ledinukas ant pagaliuko maža juoda suknele“.


Kas išdrįstų viešai kritikuoti vieną dvidešimtojo amžiaus mylimiausių mados ir filmų ikonų?


Jokių abejonių: ji buvo ir, ko gera, tebėra labiau nei bet kuri kita moteris prieš ją ar po ryškiausia stiliaus ikona. Nepaisant to, kad mirė 1993 metais, būdama 64-ių, o paskutinis filmas pasirodė 1967 metais, gerokai prieš tai, kai grožis ėmė blankti, mes niekuomet nepavargome ja gėrėtis. Tai, be abejo, yra tikros žvaigždės spindesys.

„Breakfast at Tiffany‘s“ - filmas, kuris įtvirtino jos kaip mados deivės reputaciją – buvo iš naujo išleistas, keturiasdešimt metų po to, kai buvo sukurtas. Londono Proud galerijoje buvo atidaryta Bobo Willoughby Hepburn fotografijų paroda, kurioje – 180 atvaizdai, nušviečiantys jos kino karjerą, bei dar nematyti kadrai iš 1953-tųjų, kai ji vis dar buvo nežinoma.

Be jokių abejonių, maža juoda suknelė – jos įvaizdis, kuris niekada neišblės mūsų sąmonėje. A. Hepburn įtaka tokia milžiniška, kad netgi egzistuoja jos Tiffany įvaizdžio dieta - mažos juodos suknelės dieta pagal Michaelą van Strateną, kuri, kaip skelbiama, gali padėti „numesti dešimt svarų per dešimt dienų“. Čia galbūt verta paminėti, kad natūraliai trapi A.Hepburn figūra laikyta prasto maitinimosi vaikystėje rezultatu.

Dėl jos vis dar toks populiarus paprastas juodas megztinis aukšta atverčiama apykakle – kadangi Hepburn padarė jį savo skiriamuoju ženklu ekrane ir už jo. Laikydami megztinį klasikiniu gero skonio simboliu, „Marks & Spencer“ neseniai paskelbė jį kompanijos išgelbėtoju.

Regis, nesvarbu, kokiame dešimtmetyje gyvename ir kokios mados kryptys skelbiamos dabar, A.Hepburn stilius tinka visada. Tik palaukite. Tuoj balta bus paskelbta naująja juoda. O kas geriau tai galėtų įrodyti, nei aktorė filme „How to Steel a Million“, nuo galvos iki kojų apsivilkusi baltai – kostiumėlis, saulės akiniai ir batai – ir su kontrastuojančiu raudonu sportiniu automobiliu. Čia pat pasipils įprasti patarimai, kaip baltą įvaizdį paversti „elegantišku kaip Audrey“.

Lengva pastebėti, kodėl savo šlovės viršūnėje A.Hepburn buvo tokia visuomenės ir stiliaus guru numylėtinė. Kitaip nei jos amžininkės Marilyn Monroe (per daug lengvabūdiška), Kim Novak (per šalta) ir Grace Kelly (atitolusi), A.Hepburn buvo universaliai pasiekiama. Bet jos galingiausias ginklas ir nemirtingos šlovės priežastis buvo Hubertas de Givenchy, mados kūrėjas, su kuriuo ji bendradarbiavo kuriant kostiumus kone visiems savo filmams.

Kai jiedu susitiko 1954 metais, A.Hepburn buvo niekas. Po pirmojo susitikimo Givenchy rašė: „Mano pirmasis įspūdis buvo lyg susitikus kokį itin trapų gyvūną. Ji turėjo tokias nuostabias akis ir buvo tokia liekna bei trapi“.

Mados kūrėjas niekuomet neturėjo keisti manekeno, kurį pirmąkart jai pagamino 1954-taisiais, apimčių, kadangi jos linijos išliko tokios pat visą gyvenimą. Givenchy kūrė kostiumus „Sabrinai“ (už tai buvo apdovanotas „Oskaru“ kitais metais), teniso marškinėlius ir laivelio formos iškirptės sukneles, kurios tapo žinomos kaip „iškirptės Sabrina“. Tuo metu „Sabrinos“ režisierius Billy Wilderis pakomentavo: „Ta mergaitė viena ranka krūtis gali paversti praeities atgyvena“. Kone neįtikėtina eroje, kai karaliavo moteriškų formų M.Monroe ir J.Mansfield.

O Givenchy tuo tarpu rado puikią savo stiliaus interpretatorę: „Filmas po filmo Audrey dėvėjo drabužius su tokiu talentu ir aistra, kad sukūrė stilių, kuris turėjo didžiulę įtaką madai. Jos elegancija, jos jaunystė, jos siluetas buvo šlovinami; tai mane apdovanojo tokia aura, kokios niekuomet negalėjau tikėtis.“

O Hepburn surado nuostabų draugą: „Nedaug yra žmonių, kuriuos mylėčiau labiau. Jis vienintelis toks sąžiningas žmogus, kurį pažįstu“.

Givenchy ir Audrey kartu sukūrė mados ir kino sąjungą, kuriai niekas neprilygsta. Šiuolaikiniai dizaineriai, tokie kaip Versace, Armani ir Ralphas Laurenas, taip pat dirba su Holivudo žvaigždėmis. Tačiau žvaigždutės – Liz Hurley ir Catherine Zeta-Jones – prastai sulošė mados partiją. Jos negali būti laikomos mados ikonomis, nes paprasčiausiai tik atidengia savo kūnus minios apžiūrai.

Penelope Cruz gali būti Ralpho Laureno veidas ir kūnas, bet neatrodo, kad jos įvaizdis gali užburti ilgam. Chloe Sevigny buvo betampanti mados ikona, bet pasirinko keistą vintage stilių, kuris tebuvo madingas penkias minutes. Ir Nicole Kidman – puiki aktorė, bet per daug šokinėjanti nuo vieno dizainerio prie kito ir nekurianti tokio įvaizdžio, kuriuo norėtume sekti ir kurio norėtume siekti.

Štai čia A.Hepburn ir Jackie Onassis (vienintelė kita moteris stiliaus istorijoje, kuri pavertė nuobodžią juodą suknelę geidžiama) nugalėjo. Jos pasirinko vieną stilių visam gyvenimui. Jos niekad nesuklydo pasiduodamos laikinoms madoms, išliko lojalios drabužiams, kurie joms tiko geriausiai. Štai kodėl jos pranoko madą.

Ir patinka mums tai ar ne, mes vis dar veikiami A.Hepburn stiliaus – tokio paprasto, kad ir šiandien jis atrodo modernus.

Auksinės Audrey Hepburn mintys:

„Mano įvaizdis pasiekiamas. Moterys gali atrodyti kaip Audrey Hepburn pakeitusios šukuoseną, nusipirkusios didelius akinius ir mažą berankovę suknelę“.

„Žmones, net labiau nei daiktus, reikia taisyti, atnaujinti, atgaivinti - niekuomet nieko neišmeskite“.

"Puiki senamadiška mintis, kad pirmiausia kiti, paskui tu. Tai etika, su kuria buvau auklėjama. Kiti svarbesni nei tu - su tuo reikia susitaikyti“.