Pamokoje snaudžiančiųjų nebūna

“Per fizikos pamokas nedrebam, nors tai - sunki disciplina, - sako dešimtokė Greta. - Mokytoja Jūratė Blažienė moka sudominti, tad fiziką išmokstam nesunkiai. Nereikia kalti formulių, viskas atrodo paprasčiau, kai kompiuteryje ar televizoriaus ekrane matome vaizdus, piešinius, patys galime siūlyti įvairius jų variantus.” Gretos bendraklasis Paulius mėgsta atlikti bandymus, eksperimentuoti. Šie gabūs dešimtokai profilinėje, vienuoliktoje, klasėje fiziką žada mokytis A lygiu, o paskui galbūt rinksis ir šio dalyko valstybinį egzaminą.

Moksleiviams patinka, kai baigus nagrinėti vieną ar kitą temą fizikė pasiūlo sukurti kompiuterines skaidres - tam, kad ir negabieji suvoktų fizikos dėsnius, išspręstų uždavinius. “Mokytoja stengiasi vaizdžiai perteikti kiekvieną temą. Pati naudojasi kompiuterinėmis technologijomis ir to moko mus”, - sako devintokas Karolis Grubis. Pavyzdžiui, devintokai, baigę kursą apie Archimedą, buvo pakviesti paruošti namų darbus - surinkti kuo daugiau medžiagos apie šį mokslininką, parengti kompiuterines skaidres apie tai, kaip supranta Archimedo dėsnį ir jėgą. Mokiniai dirbo grupėmis, mokėsi vieni iš kitų, gabieji padėjo silpnesniesiems.

Fizikos kabinete J.Blažienei vedant pamoką televizorius ir kompiuteris beveik neišjungiami, jie - pagrindiniai pedagogės pagalbininkai. Dažnai į pamoką pedagogė atsineša ir multimedijos aparatūrą.

“Kitaip ir būti negali, mokiniams turi būti įdomu, - sako pedagogė. - Neretai vaikai yra nusiteikę prieš fiziką kaip sunkią discipliną, tad norisi sudominti ir tuos, kuriems nesiseka.”

“Tikrų” fizikų, pasak pedagogės, nėra daug, tad perteikiant žinias reikia laviruoti tarp teorijos ir praktikos.

Mokytoja džiaugiasi, kad jos pamokose snaudžiančių ir nieko nesuprantančių mokinių nebūna.

Patys kuria skaidres

Pedagogė prieš pamokas netingi panaršyti internete, paieškoti animacinių filmukų, kitos įdomios filmuotos medžiagos. Daug įdomių testų, uždavinių ji randa neakivaizdinės fizikų mokyklos “Fotonas” tinklalapyje, visa tai stengiasi pateikti pamokose. Vaikams ypač patinka aprašyti “Fotono” puslapyje pateiktus animacinius paveikslėlius.

Devintokai Vytautas Stankevičius ir Edgaras Jocius - vieni gabiausių J.Blažienės mokinių. Jie ypač sublizgėjo miesto moksleivių kompiuterinių darbų konkurse: tapo prizininkais. “Užduotis parengėme iš fizikos srities, abiem padėjo mūsų mokytoja”, - gyrėsi Edgaras. Vytautas sako, kad pamokose kompiuterines technologijas naudoja tik vienas kitas mokytojas. “Fizikė tai daro įdomiausiai. Būtų įdomu stebint vaizdą kompiuteryje mokytis ir istorijos, literatūros, matematikos”, - mano vaikinas. Vytautas norėtų, kad ir fizikos kabinete kompiuteris stovėtų prie kiekvieno stalo, bet kol kas tai - utopija.

Mokykloje labai populiarus buvo pernai J. Blažienės iniciatyva surengtas konkursas “Fizika ir kompiuterinių technologijų aidai”. Septintokai ir aštuntokai pristatė daugybę skaidrių, piešinėlių apie tai, kaip jie įsivaizduoja vieną ar kitą fizikos reiškinį. Apdovanoti buvo visi - pateikusieji originaliausią, šmaikščiausią, kūrybiškiausią darbą. Išmonės netrūko daugeliui, dabar vaikai mokytojos vis klausinėja, kada vyks kitas konkursas.

Šeimos dinastija

Šiuo metu mokytoja J.Blažienė savo patirtį perteikia Paryžiuje vykstančio Europos mokytojų novatorių forumo dalyviams. “Esu paskatinta kartu su kitais dviem konkurso prizininkais. Džiaugiuosi galimybe susitikti su užsienio kolegomis, sužinoti naujovių. Grįžusi jas būtinai perteiksiu mokiniams”, - prieš kelionę kalbėjo pedagogė. Forumui ji parengė pranešimą, kuriame dalijasi savo darbo patirtimi. Tema ta pati, kurią nagrinėjant novatorių konkurse sulaukta sėkmės: apie Archimedo dėsnį.

Pedagogės mokiniai ir ypač aštuntosios “e” auklėtiniai džiaugiasi mokytojos sėkme ir laukia dar įdomesnių fizikos pamokų. Fizika, sako J.Blažienė, - šeimos dinastija. Jūratės tėtis - ilgametis Šiaulių universiteto fizikos profesorius, sesuo, docentė, irgi dėsto šioje aukštojoje mokykloje. “Mama - istorijos mokytoja, ji irgi turėjo įtakos, kad aš pasirinkčiau pedagogiką, - sako J.Blažienė. - Nesigailiu, dirbti su vaikais labai patinka.”

Į klausimą, ar jos šeimoje bus daugiau fizikų, mokytoja kol kas negali atsakyti. Vyresnioji dukra nepasekė mamos pėdomis: ji studijuoja teisę, yra M. Romerio universiteto pirmakursė. Jaunėlė aštuntokė mokosi neblogai, bet apie savo svajones dar nekalba.