Dizainerės
Jojo Ericson
ir
Malou Palmquist
(Jojo&Malou)
Londone vadinamos vienomis įdomesnių jaunosios kartos kūrėjų. Vasarį vykusioje Londono mados savaitėje jos apdovanotos antruoju “New Generation” (Naujosios kartos) prizu.

Tačiau simpatijų prizo už „Mados infekcijoje“ pristatytą kolekciją “Too cool to be a widow” (Per šauni būti našle) iš žiūrovų dizainerės negavo.

Galbūt dėl to, kad kolekcija, įkvėpta Guy Maddins humoro filme “The saddest music in the world” (“Liūdniausia muzika pasaulyje”) buvo niūroka, ko lietuviams ir taip jau per akis, bei dvelkė liūdesiu: drabužių raštuose dominavo varnų, sudaužytų ar strėlėmis pervertų širdžių motyvai.

Žiūrovai akimis ieškojo įdomių kirpimų, o išvydę paprastus marškinėlius su sudaužytos širdies aplikacija dėvintį modelį, tarpusavyje kuždėjosi, esą „kaimo siuvėjos gražesnių drabužių pasiūtų“.

Panašių komentarų sulaukė ir Londone gyvenančios norvegės Siv Stodal šių metų pavasario-vasaros kolekcija “Camouflage”. Podiumu žingsniavo languotais marškinukais, ties juosmeniu truputį parauktomis kelnėmis pasidabinę modeliai.

„Atrodo, kaip iš kaimo“, - replikavo žiūrovai, tačiau jų žodžiuose slypėjo dalis tiesos.

„Mados infekcijos“ bloge buvo rašyta, kad S.Stodal kolekcija gimė domintis drabužių rinkimosi ir dėvėjimo ypatumais.

Su asistente dizainerė atliko tyrimą - Norvegijos kaimelių sodybose praleido atostogas ir nagrinėjo žmonių aprangos skirtumus: kodėl jie dėvi tam tikrus drabužius tam tikrose situacijose, kaip nusprendžia, ką dėvėti?

Taip gimė kolekcijos raštai bei skaitmeniniai vaizdai, atspausti ant medžiagų. Vieną kolekcijos modelio rūbą puošė pastatų, supančių dizainerės senelio vasarnamį, skaitmeninis atspaudas, kitą - dėdės, dirbančio sode, iliustracija ir panašiai.

„Britų dizaineriai visuomet sukelia daug diskusijų. Taip buvo pernai, taip nutiko ir šiemet, - Delfi patikino Renata Mikailionytė, festivalio „Mados infekcija“ prodiuserė. - Žmonės sako, kad nesupranta jų, o taip yra dėl to, kad šie dizaineriai mados požiūriu žengia du žingsnius į priekį.

Prancūzai kuria kitaip. Štai Stephanie Coudert pademonstravo itin moterišką ir romantišką kolekciją, kuria patenkinti, manau, buvo visi“.

Ir iš tiesų, išvydę S.Coudert 2007 m. vasaros kolekciją, žiūrovai atsikvėpė: „Pagaliau nors viena normali“.

Dominavo „skanios“ - prislopintos spalvos: gelsva, rožinė, kreminė, balta, bei natūralūs audiniai: šilkas, medvilnė, vilna.

Dizainerę įkvėpė Oscar Schlemmer Rusijos baletui sukurti kostiumai ir 30-tųjų rafinuotumas, kurį ji atskleidė per subtilius vilnos nėrinius, lengvai banguojančius kaspinais puoštas tiulius, trumputes drapiruotas sukneles.

Kad ir kaip stipriai jautėsi prancūziška dvasia, mūsiškių dizainerių kolekcijos žiūrovams buvo arčiau širdies. Ir to priežastis visai ne tautinis solidarumas.

„Mūsų dizaineriai iš tiesų labai gabūs ir stengėsi paruošti kuo įdomesnes kolekcijas. O ir mes labai atidžiai žiūrėjome, kurios tinka festivaliui, o kuriems dizaineriams dar reikėtų truputėlį pasitempti“, - tikino R.Mikailionytė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją