Jūs susipažinsite su unikaliais rytietiškos virtuvės aromatais, suvartodami per vieną valgymą vos 400 kalorijų, įskaitant ir šviežius vaisius, daržoves ir arbatą. Patrikas Žarno, minėto Paryžiaus restorano vyriausiasis virėjas, didžiausiu malonumu laiko įvairių prieskonių, šaknų ir žolių maišymą. Imbieras, koriandras, melisa, laimo vaisius… Tiek skoninių pojūčių ir aromatų, kviečiančių į žadą atimančią kelionę! Krevetės imbieriniame padaže, žuvis su ryžių paplotėliais, daržovės kari padaže, kiauliena salžiarūgščiame padaže – visa tai tapo dietinės mitybos dalimi.

“Azijietiška virtuvė įdomi tiems, kurie nori sulieknėti, ne tik todėl, kad joje naudojami mažai kaloringi produktai, tokie kaip žuvis, jūros gėrybės, vištiena ir daržovės, - sako Rodžeris Aizenbergas. – Joje naudojami “protingi” maisto gaminimo būdai, patiekalai paruošiami greitai ir nenaudojant riebalų, o taip pat naudojami prieskoniai, kurie skatina maisto virškinimą bei kalorijų deginimą.

Vištiena – viena iš azijietiškos virtuvės ypatybių. Vištienoje, jautienoje, veršienoje, avienoje ar kiaulienoje gausu baltymų. Jeigu jūs laikotės mažai kaloringos dietos, geriau valgyti baltą mėsą. Prieš ją ruošdami nuimkite odelę, kad mėsa neprisigertų riebalų. Iš likusios vištienos dalies galima išvirti neriebų sultinį, kuris naudojamas gaminant tradicinę tailandietišką sriubą su melisa ir krevetėmis, galanga (šaknis, šiek tiek panaši į imbierą, parduodama kinų parduotuvėse) ir bergamotu.

Žuvyje, įvairiausiuose moliuskuose yra baltymų, kuriems reikia skirti ypatingą dėmesį, jeigu norite sulieknėti ir nesumažinti savo raumenų masės. Tuo labiau, kad aukščiau išvardintuose produktuose gausu sočiųjų riebiųjų rūgščių, kurios nemaitina riebalinių ląstelių ir yra labai naudingos širdžiai ir galvos smegenims. Be to, juose yra antioksidantų, kurie jau seniai pripažinti mūsų jaunystės garantu. Į jūros gėrybių sudėtį įeina jodas, būtinas normaliai skydliaukės veiklai. Ir, galiausiai, jos padeda greičiau nei yra įpratęs mūsų organizmas, deginti kalorijas.

Virtos daržovės (įskaitant ir grybus, špinatų ar sojų auglius, žali žirneliai, morkos, trintas mango vaisius) taip pat būtinos sveikai dietinei mitybai. Jų vartojimo įpročius mes taip pat perėmėme iš azijiečių. Greitas jų paruošimo būdas vandenyje arba garuose padeda išsaugoti vitaminus ir nepažeidžia jų molekulinės struktūros.

Jeigu norite sulieknėti, valgyti reikia tris kartus, - rekomenduoja Rodžeris Aizenbergas. – Iš pradžių organizmas turi gauti pirmąją baltymų dalį – reikia suvalgyti, pavyzdžiui, žuvį. Tuomet likusią baltymų dalį ir šiek tiek daržovių, o užbaigti – likusiomis daržovėmis. Tokia mitybos tvarka leidžia organizmui atakuoti savo riebalų atsargas.

Baltieji ryžiai - azijietiškos virtuvės pagrindas, jie naudojami ir gaminant japonišką suši. Beje, pirmąsias dvi dietos savaites ryžių teks atsisakyti. Vėliau galėsite pasiruošti paelą su daržovėmis ir produktais, turinčiais baltymų.

Arbata – pats populiariausias gėrimas Azijos šalyse. Tai puiki šlapimo varymo iš organizmo priemonė. Ji padeda pašalinti iš organizmo žalingas medžiagas. Manoma, kad arbata padeda stabdyti riebalų kaupimąsi organizme. Nestiprią arbatą galima gerti visą dieną. Geriau rinkitės žalią arbatą, nes joje yra daugiausia antioksidantų.

Mažos gudrybės ir savaitė egzotikos

Jūs galite orientuotis tik į kiniečių, tailandiečių ir japonų virtuvę. Deja, grynas eksperimentas su mūsų gyvenimo ritmu ne visuomet įmanomas: tenka pietauti valgyklose ar užkąsti bet ką, kas papuola po ranka. Išmėginkite meniu, susidedantį išskirtinai tik iš egzotiškų patiekalų, kurie padės jums sulieknėti (1200 kalorijų per dieną). Tikslas: minus 2-3 kilogramai per savaitę.

Pusryčiai

Arbata arba kava (geriausiai be cukraus), kad organizmas būtų aprūpintas skysčiais; sojos jogurtas, turtingas kalciu arba pieniškas produktas (jogurtas, neriebi varškė); 3 ryžių paplotėliai arba gabalėlis duonos (30 g) arba 22 g bet kokių javainių; kivi vaisius, aprūpinantis organizmą vitaminu C.

Pietūs (pasirinktinai)

Darbe. Šviežių daržovių salotos be padažo (galite užpilti šaukštu acto ir augalinio aliejaus); grilyje kepta žuvis arba mėsa be padažo; daržovės (tik ne bulvės); natūralus jogurtas arba neriebi varškė; vaisiai (sauja prinokusių vyšnių arba vynuogių, arba pusė banano).

Sportinės veiklos kupiną dieną. ½ prancūziško batono; 50 g tuno savo sultyse arba neriebios jautienos, arba vištienos filė su neriebiu majonezu; salotos (pomidorai, pipirai, žali, smulkiai pjaustyti kopūstai, ridikėliai, kornišonai), varškė, kietai keptas kiaušinis, citrinų sultys, vaisiai.

Restorane. Grilyje kepta mėsa arba žuvis, midijos (be bulvių fri!); lėkštė žalių daržovių, riekė duonos.

Pavakariams – vaisius arba pieno produktai.

Vakarienei (pasirinktinai)

· Krevetės su daržovėmis pikantiškame padaže, žalios salotos, pieno produktas (neriebus jogurtas), rupaus malimo duonos riekė.

· Tailandietiškos salotos su jautiena, 100 g neriebios varškės, 30g duonos.

· Lašiša su prieskoniais, žalių salotų lapai, neriebus desertinis kremas, riekė rupaus malimo duonos.

· Vištiena, salotos: žali aguročiai su kariu, 30 g desertinio kremo, 30 g duonos.

· Krabas su svogūnais ir imbieru, žalios salotos su sojų ūgliais, 100 g neriebios varškės (be cukraus ir kitokių priedų), riekė rupaus malimo duonos.

· Krevečių ir melisos sriuba, cikorijų salotos, 10 g Žementalio tipo sūrio, vaisių tyrė, rupaus malimo duonos riekė.

Egzotiškas stilius

Pagrindiniai produktai, naudojami egzotiškoje dietinėje virtuvėje, iš esmės yra tokie patys ir kas dieną mūsų vartojami. Tačiau jų skonio neužgožia augalinis arba gyvulinis aliejus, grietinėlė ar grietinė. Šioje virtuvėje šie priedai paprasčiausiai nenaudojami. Dėl to produktai turi būti labai švieži. O paįvairinti jų skonį galite pačiais įvairiausiais prieskoniais. Tai leidžia atrasti naujus, neįprastus ir dažnai labai netikėtus derinius.

Pavyzdžiui, Patrik Žarno sukūrė naują žuvies marinavimo receptą. “Viena arba dvi melisos šakelės, šviežia anyžiaus šaknis, laimo vaisiaus žievelė ir sultys, kuriuos aš užpilu verdančiu medumi. Šį mišinį reikia palaikyti mažiausiai valandą. Tuomet šiuo marinatu laistau lašišą, susuku ją į kulinarinę plėvelę ir palieku visai nakčiai. Kitą dieną nuo žuvies tereikia nuvalyti marinato likučius, greitai ją apkepti iš abiejų pusių, pabarstyti biria druska ir tuomet pašauti į orkaitę.” Šis patiekalas teturi 320 kalorijų. Toks kiekis visiškai priimtinas, jeigu nusprendėte sulieknėti ir neatsisakyti skanaus maisto.

Kita kulinarijos gudrybė: greitai ant keptuvės apkepti žuvies ar mėsos filė prieš pašaunant ją į orkaitę. Tai geriausias būdas gaminti maistą nenaudojant riebalų. Produktas įgauna maisto, kepto grilyje skonį, išlieka sultingas ir nepraranda vitaminų.

Greitas žuvies ir jūros produktų paruošimas, lygiai taip pat kaip ir daržovių, yra vienas iš Azijos virtuvės pranašumų. Karštos traškios daržovės su prieskoniais – tikras skanumynas. Pavyzdžiui, kiniškas kopūstas, apkeptas garuose su morkomis bei imbieru ir patiektas su antienos filė arba balandžiu pikantiškame padaže – patiekalas, kuriam neįmanoma atsispirti. Daržovės (raudongūžiai kopūstai, trintos šviežios morkos, žalieji žirneliai), tiesiog paskrudintos keptuvėje ir pagardintos prieskoniais – puikus užkandis.