Internetiniame „Start“ puslapyje skelbiama, kad kortelė - pirmoji Lietuvoje vardinė jaunimo nuolaidų kortelė, suteikianti galimybę naudotis paslaugomis ir pirkti už studentišką kainą. Čia taip pat žadama, kad kortelė leis pigiau įsigyti ne tik kompiuterinės technikos, keliauti, stilingai rengtis, bet suteiks nuolaidų kasdienėms prekėms bei paslaugoms - maistui, degalams, kanceliarijai, pramogoms.

Norint įsigyti kortelę reikia pateikti prašymą ir susimokėti 20 litų įmoką. Kortelę galima atsiimti studentų atstovybėje arba gauti paštu.

Dalis aukštųjų mokyklų nieko nežino

„Iki 100 proc. nuolaida į tavo aukštosios mokyklos studentiškus renginius“, - šia reklama viename studentiškame leidinyje studentai gundomi įsigyti naują UAB „Focus media“ nuolaidų kortelę „Start“.

Susidomėję studentai netrukus ėmė varstyti savo aukštųjų mokyklų studentų atstovybių duris, tačiau dalis jų greitai nusivylė – paaiškėjo, į studentiškus renginius organizuojančių aukštųjų mokyklų atstovus dėl nuolaidų net nebuvo kreiptasi.

„Atėjo studentas ir sako - aš daugiau nepirksiu jūsų bilietų į renginius - turiu „Start“ nuolaidų kortelę ir eisiu nemokamai“, - DELFI pasakojo Alytaus kolegijos studentų atstovybės prezidentas Nerijus Cesiulis. Anot N. Cesiulio, minėtas studentas atstovybei pasidžiaugė, kad ir kiti jo draugai darosi minėtas korteles. Tačiau studentų atstovams ši žinia buvo naujiena.

“Mes per metus organizuojame daug renginių, studentai galvoja, kad korteles apsimoka darytis, tačiau su mumis apie tai tikrai nešnekėta”, - patikino N. Cesiulis. Jo nuomone, studentams nesupratus nuolaidų netaikymo į renginius priežasties, įtarimų šešėlis kris ant niekuo dėtos atstovybės.

Paprastai bilietas į atstovybės organizuojamus studentiškus renginius siekia 8 – 10 litų.

Analogiška situacija ir Marijampolės kolegijoje. „Su mumis nebuvo sudaryta jokia sutartis, niekas su mumis nesusisiekė, neinformavo, todėl kortelės realiai nėra galiojančios. Bendrovės skleidžiama klaidinga informacija negalioja, nes su mumis nebuvo niekas derinta“, - DELFI sakė Marijampolės kolegijos Studentų atstovybės prezidentė Giedrė Bilbokaitė. Anot jos, į atstovybę jau kreipėsi studentai, norėdami įsigyti „Start“ korteles. Tačiau Marijampolės kolegijos studentų atstovybėje jos neišduodamos ir “tikrai nebus platinamos, kol atstovai nepradės derybų”.

„Start“ nuolaidų kortelė negalioja ir Kauno technologijos universitete (KTU). Anot KTU studentų atstovybės prezidento Jono Genio, universitetas sutiko platinti korteles, tačiau nuolaidų į renginius netaikys.

Nuolaida iki 100 proc. gali reikšti ir 1 proc. nuolaidą

Į DELFI klausimus „Start“ nuolaidų sistemos projekto vadovas Paulius Želvys sutiko atsakyti raštu.

Atsakyme DELFI teigiama, jog įmonė „Focus media“, platindama kortelę, bendradarbiauja su aukštųjų mokyklų studentų savivaldomis, su kuriomis svarstomos ir tolesnės bendradarbiavimo galimybės renginiuose.

Pasak P. Želvio, dauguma atstovybių iš anksto neturi visų metų renginių tvarkaraščio, tad neaiški nei jų kaina, nei planuojama nuolaida kortelės turėtojams. Dėl jų kiekvienu konkrečiu atveju esą bus tariamasi atskirai.

Būtent dėl minėtų derybų reklamoje esą skelbiama, kad taikomos nuolaidos - iki 100 proc. P. Želvys aiškina, jog tai reiškia, kad nuolaida galinti būti ir 10 %, ir 20 %, ir 60 % - tai priklauso nuo susitarimo su renginį organizuojančia studentų atstovybe.

Atsakyme DELFI tikinama, kad teikiamos nuolaidos taikomos net ir tuose miestuose, kur nuolaidų kortelė nėra tiesiogiai platinama (kortelė platinama Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose). Utenoje, Marijampolėje ir Alytuje, pasak nuolaidų sistemos projekto vadovo, taikomos kitos nuolaidos – kopijavimo paslaugoms, kompiuteriams įsigyti.

„Drąsiai galime teigti – visi kortelę įsigiję asmenys gali naudotis visomis nuolaidomis, kurios yra siūlomos”, - užbaigia savo atsakymą „Start“ atstovas, ragindamas visus, kuriems nebuvo suteikta nuolaida arba kažkas neatitiko lūkesčių ar pažadų, kreiptis į įmonę „Focus media“.

Klaidinanti reklama – pažeidimas

Kaip DELFI sakė Lietuvos reklamos biuro Arbitražo komisijos pirmininkas Marius Jovaiša, „Start“ kortelių reklamą galima apskųsti savireguliacijos organizacijai – Lietuvos reklamos biurui.

„Etikos kodekse (Lietuvos reklamos etikos kodekse – DELFI) yra labai aiškiai pasakyta, kad reklama turi būti sąžininga ir teisinga. Visuomet, kai yra nuolaidos, papildomi pasiūlymai, dovanos, turi būti labai aiškiai pasakyta, kokiais atvejais jos galioja, kokiais - negalioja“, - pabrėžė M. Jovaiša. Jei, anot M. Jovaišos, reklamoje prie papildomų sąlygų nepakankamai tiksliai išvardintos nuolaidos - tai jau pažeidimas.

Anot jo, panašiais atvejais galima kreiptis ir į Nacionalinę vartotojų teisių apsaugos tarybą.