Apie 39-erius metus eksploatuojami Ramygalos gatvės 57-ojo ir 67-ojo daugiabučių liftai, 30 metų – Marijonų gatvės 29-ojo namo, daugiausia mieste turinčiųjų jau 29-erius metus. „Jauniausias“ liftas Stoties gatvės 45-ajame name. Jo eksploatacijos laikas tik įpusėjęs – šis liftas tarnauja dar tik dvyliktus metus.

Nors Panevėžyje liftus prižiūrintI bendrovė „Kauno liftai“ du kartus per mėnesį atlieka privalomą techninę priežiūrą, tačiau garantijų, kad senutėlis įrenginys nesuges, nėra. „Toks padidinto pavojingumo liftas gali bet kada sugesti, nesvarbu, kad jis reguliariai tikrinamas“, – įžvelgė pavojų Panevėžio butų ūkio direktorius Gintaras Ruzgys.

Pagal „Kauno liftų“ atliktus skaičiavimus, devynaukščiame name eksploatuojamo vieno lifto renovacija kainuotų apie 81 tūkstantį litų. Žinant, kad kai kuriuose daugiabučiuose įrengtas ne vienas liftas, namų bendrijoms tokia našta – nepakeliama.

Be to, ir mokesčio už liftų priežiūrą ne visi sugeba susimokėti. Šiuo metu už vieno lifto priežiūrą devynaukščiame name panevėžiečiai „Kauno liftams“ moka 280 litų per mėnesį. Liftus prižiūrinti bendrovė susirūpino, kad seni įrenginiai būtų renovuoti. Pasak „Kauno liftų“ Panevėžio aikštelės viršininko Valero Lukšio, jei pavyktų surasti lėšų, per visą liftų eksploatacijos laiką tai būtų pirmoji jų kapitalinė renovacija.

80 liftų jau renovuota Kaune, vienas kitas Marijampolėje ir Kėdainiuose. Senutėliai sovietinių laikų įrenginiai būtų atnaujinti iš esmės: nuo mašinų šachtos iki kabinų. Dabartines, apkaltas baldinėmis plokštėmis, ketinama keisti braižymams atsparesne nerūdijančio plieno danga.

Pasak V.Lukšio, dabartiniai liftai ne tik pasenę, bet ir pačių gyventojų nuniokoti – subraižyti, juose pilna šiukšlių, kabinos durys užkišamos pagaliais. Neretai liftai tampa vaikų pasismaginimo priemone – sulipę po 6-10 į kabiną pasišokinėdami važinėjasi.

Prie liftų renovacijos žada prisidėti miesto Savivaldybė. Kokią dalį lėšų ji galėtų skirti, šiandien bus svarstoma pasitarime pas administracijos direktorių.