Inspekcija internete teiravosi gyventojų nuomonės – vyrišką ar moterišką balsą jie norėtų išgirsti paskambinę į Mokesčių informacijos centrą? Susidaro vaizdas, kad VMI siekia kažkurią lytį sumenkinti, o kitą – pašlovinti.

Įsivaizduokime, kad 100 proc. apklausos dalyvių pareikštų, jog jų ausims mielesnis vyriškas balsas. Ar VMI tuomet atleistų visas prie telefono dirbančias moteris? O gal lieptų joms pakėlus ragelį baubti nesavu balsu? Apie VMI atliktą apklausą išgirdusi Lygių galimybių kontrolierė Aušrinė Burneikienė neslėpė: „Mane šokiruoja toks dalykas”.

Anot A.Burneikienės, juk kalbama ne apie moterišką apatinį trikotažą arba kitas ypatingas prekes. „Mokesčių inspekcija – juk ne intymių paslaugų biuras!“ – kalbėjo ji.

Kontrolierė sakė nepastebėjusi, kad, pavyzdžiui „Omnitel” arba „Lietuvos telekome” dirbantys vyrai suteiktų prastesnę informaciją. VMI Viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Daivos Bumblytės nuomone, diskriminacija būtų tada, jei kon-sultacijoms telefonu VMI balsą parinktų savo nuožiūra. „Siekiant, kad nebūtume kaltinami diskriminacija, VMI, remdamasi užsienio patirtimi, nusprendė padaryti apklausą, kuria norime sužinoti, kokį balsą pageidauja girdėti, koks balsas, jų nuomone, yra patikimesnis, Mokesčių informacijos centro telefono automatiniame atsakiklyje“, – L.T. sakė D.Bumblytė.

Iš 2467 balsavusiųjų, 484 norėtų girdėti vyrišką, 631 – moterišką balsą. Net 1352 apklaustiesiems visiškai nesvarbu, vyrišką ar moterišką balsą jie išgirstų paskambinę į Mokesčių informacijos centrą.

Anot VMI atstovės, Švedijoje buvo atliekama gyventojų apklausa, kuri nustatė, kad jų šalies mokesčių mokėtojai mokesčių klausimais labiausiai pasitiki vidutinio amžiaus vyru su akiniais.