Kaip pranešė Rusijos gamtos išteklių ministerija, pažeidimus Lietuvoje esančiuose dvejuose naftos terminaluose nustatė bendra Rusijos ir Lietuvos ekspertų komisija.

"Grupė ekspertų, tyrusių naftos ir dujų transportavimo įrenginius Lietuvoje, nustatė, kad Klaipėdos jūrų uostas, taip pat kaip ir bendrovės "Klaipėdos nafta" naftos terminalas tame pačiame jūrų uoste ir "Mažeikių nafta" nepriima atliekų iš tanklaivių arba jas priima už specialių mokestį", - teigia Rusijos ministerija.

Anot jos, "tokia praktika pažeidžia Baltijos jūros aplinkos apsaugos konvenciją, ir Rusijos ekspertų manymu, gali versti tanklaivių įgulas išpilti balastinius vandenis į jūrą dar iki to, kai priplaukia terminalą".

Tuo tarpu Lietuva teigia, jog šie priekaištai yra nepagrįsti. "Tai yra nepagrįsti teiginiai, Lietuva neima jokio mokesčio už tas nuotekas. Čia gal vertimo klaida ar kažkoks nesusipratimas", - BNS sakė Aplinkos ministerijos sekretorius Aleksandras Spruogis.

Rusijos gamtos išteklių viceministras Valentinas Stepankovas taip pat paprašė Lietuvos delegacijos pateikti dokumentus apie galimus naftos išsiliejimo atvejus naftos terminaluose ir pramoninius incidentus nuo 1999 metų iki 2005-ųjų.

Anot jo, susidarė tokia situacija, kai Rusija informaciją apie tokius įvykius gauna ne iš oficialių pareigūnų, bet dažniau sužino iš žiniasklaidos.

Baltijos jūroje, Kaliningrado srityje, jau daugiau nei metus visu pajėgumu veikiantis naftos telkinys "D-6" yra netoli unikalios Kuršių nerijos, kuri yra įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Lietuva nerimauja, kad nesiimant atitinkamų kontrolės ir apsaugos priemonių, avarijos atveju šiam unikaliam gamtos kampeliui gresia ekologinė katastrofa.