„Lietuva prieš popiežiaus vizitą pradeda pikantišką turizmo kampaniją“, skelbia britų tinklapio „The Independent“ žurnalistės Joanna'os Whitehead straipsnio antraštė.

Straipsnyje rašoma, kad Lietuvos turizmo pareigūnai kritikuojami dėl prieštaringos kampanijos skirtos pritraukti Y kartos turistus iš Jungtinės Karalystės ir Vokietijos į Vilnių.

Jame pažymima, kad pikantiška reklama turėtų startuoti rugpjūčio 9-ąją, tai yra likus savaitės iki popiežiaus Pranciškaus turo per Baltijos regioną, kuris prasidės Lietuvoje.

Dėmesio centre – plakatas

Tinklapio „Skynews“ antraštė skelbia, kad „G-taško turizmo plakatas smerkiamas dėl to, kad rodo moterį, kuri, greičiausiai, užsiima seksu“.

Tinklapio žurnalistas Russelas Hope'as, be kita ko, atkreipė dėmesį ir paanalizavo tai, ką mato reklaminiame plakate.

Plakate matoma „raudonplaukė moteris gulinti ant žemėlapio. Jos ranka yra suėmusi Lietuvą. (…) Galima matyti tik jos viršugalvį, bet atrodo, kad ji užsiima seksu“, – rašoma tekste.

Jame rašoma, kad šią kampaniją prieš popiežiaus vizitą į šalį, kurioje gyvena daugiausiai katalikai, pasmerkė katalikų bažnyčia.

Žinutę įsidėjo ir „Washington Post“

Naujienų agentūros „Associated Press“ žurnalisto Lietuvoje Liudo Dapkaus žinutę apie šią reklaminę kampaniją įsidėjo ir amerikiečių tinklapis „Washington Post“.

Joje taip pat rašoma, kad Lietuvos turizmo pareigūnai stipriai kritikuojami katalikų bažnyčios dėl stipriai seksualizuotos miesto reklamos, turint mintyje, kad kitą mėnesį į Lietuvą atvyks popiežius Pranciškus.

Užsienio spauda citavo reklaminės kampanijos šūkį: „Vilnius – Europos G taškas“ ir „Niekas nežino, kur jis yra, bet kai jį rasi – bus nuostabu“.

Stebisi noru būtent taip pristatyti Vilnių

Parlamentarė iš valstiečių-žaliųjų frakcijos Agnė Širinskienė stebėjosi sostinės pasirinkimu save pristatyti būtent iš tokios perspektyvos.

„Tikrai negalėčiau atsakyti, ar žeidžia (ši reklama – DELFI), aš jos nevertinu asmeniškai, tačiau yra labai keistas Vilniaus pasirinkimas reklamuotis būtent tokiu būdu. Manyčiau, kad Lietuva ir Vilnius galėtų save pristatyti ir kitais aspektais“, – DELFI sakė A. Širinskienė.

Vis dėlto ji nemano, kad ši reklaminė kampanija sukels diplomatinį skandalą, arba, kad ji galėtų turėti įtakos popiežiaus Pranciškaus planams lankytis Lietuvoje.

„Labai abejoju, ar būtų kažkokia reakcija iš atvykstančiosios šalies. Bet, nevertinant paties laiko – tik formą – tai sprendimas yra labai keistas, taikant greičiausiai į jauną turistą, kuris atvyksta į vakarėlius. Manau, kad Vilnius tikrai turi gražių vietų ir kitų idėjų, kaip galėtų save pateikti“, – sakė A. Širinskienė.

Šią savaitę Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje startuoja Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas pristatomas kaip „Europos G taškas“.

Reklaminė kampanija susilaukė nemažai kritikos. Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas pareiškė, kad reklama stiprina Vilniaus, kaip sekso turizmo miesto, įvaizdį ir išnaudoja reklamai moters lytiškumą, rašė ELTA.

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis teigė, kad sostinę kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama yra geriausia kada nors sukurta reklama tarptautinei rinkai.