Savo ruožtu Vyriausybės kanceliarija ragino Vilnių nukelti Vilniaus, kaip „Europos G taško“ reklaminę kampaniją, kad ši būtų vykdoma jau po popiežiaus Pranciškaus vizito rugsėjį.

„Popiežiaus vizitas šios Vilniaus reklaminės kampanijos kontekste nėra esminis dalykas. Svarbiausia, ką mes patys apie save galvojame ir ar tikrai norime reklamuotis tokiu būdu, kuris galimai sustiprina Vilniaus kaip sekso turizmo miesto įvaizdį ir išnaudoja reklamai moters lytiškumą“, – BNS arkivyskupijos kurijos perduotame komentare teigia G. Grušas.

Pasak jo, Bažnyčia su valstybe aktyviai veikia Šv. Mortos grupėje, kovodama su moderniomis prekybos žmonėmis formomis, o viena iš šio skaudaus reiškinio priežasčių yra moters sudaiktinimas.

„Apmaudu, kad reklamos kūrėjai ir užsakovai nepagalvoja apie tuos, kuriems ši reklama bus skaudi – tai nuo prekybos žmonėmis nukentėjusios moterys ir jų artimieji ne tik Lietuvoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje ir kitur, kur ši reklama bus rodoma“, – pabrėžė Lietuvos Katalikų bažnyčios vadovas.

Anot jo, nors reklamos specialistai mėgsta sakyti, kad „seksas parduoda“ liūdna tikrovė yra ta, kad jis taip pat yra perkamas.

„Ši moters seksualumą išnaudojanti kampanija Vilnių parduoda pigiausiu būdu ir lieka neatsakytas klausimas, kokia dalis vilniečių norėtų tapatintis su tokiu miesto įvaizdžiu. Pakviesti turistus yra svarbu, bet dar svarbiau patiems sau atsakyti, kas mes esame, kokios vertybės yra mūsų pamatas ir kuo mes iš tiesų unikalūs ir vertingi pasaulyje“, – sakė G. Grušas.

Vyriausybės kancleris prašė reklamą vėlinti

Savo ruožtu Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis dar liepą paragino Vilniaus merą Remigijų Šimašių atidėti kampaniją.

„Norėtume priminti, kad šiuo metu pasaulyje dominuoja socialinė reklama, kuri skatina žmones prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo. Siūlome išdiskutuoti, kaip ši miesto reklaminė kampanija dera su ilgalaike Vilniaus miesto strategija, miesto vertybėmis. Jei nuspręsite, kad kampaniją vykdyti vis dėlto tikslinga, prašytume nukelti jos įgyvendinimą po popiežiaus Pranciškaus vizito 2018 metų rugsėjo 22-23 dienomis“, – rašte Vilniaus merui rašė A. Stončaitis.

Kancleris BNS sakė pradžioje dar abejojęs, ar pasirašyti šį kanceliarijos darbuotojų parengtą raštą, tačiau galiausiai tai padarė. Jis sakė nevykdęs jokio spaudimo, tik geranoriškai prašęs reklamą nukelti.

„Dalykas paprastas, vienu metu diametraliai priešingos idėjos eina: popiežiaus vizitas, suvienijimo idėja ir šita, visiškai kita. Rašte mes nenaudojame nieko, nesakome, kad galima ar negalima – jokių tokių vertinimų nėra, tik prašome, kad galbūt dar kartą apsvarstytų, kad laike skirtųsi. Jei miestas priims kitaip – bus kitaip. Mes neribojame saviraiškos“, – aiškino Vyriausybės kanceliarijos vadovas.

Savo ruožtu „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė ragino nesieti popiežiaus vizito ir reklamos, kadangi „G-spot“ kampanija pasibaigs likus beveik mėnesiui iki pontifiko kelionės į Baltijos šalis.

Ji pabrėžia, kad „Go Vilnius“ yra parengusi ir kitą, piligrimams skirtą aktualią informaciją ir piligriminį maršrutą.

Kitą savaitę Berlyne ir Londone pasirodysianti reklama, daugiausia internete skelbs: „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai jį randa – tai nuostabu“.

Autorius: Ignas Jačauskas