„Rudens sesijai pateiksime, sakyčiau, revoliucinį teisės aktų projektą – civilinį turto konfiskavimą. Tai britų pavyzdys, kad nusikalsti neapsimokėtų, kad politika kaip verslas neapsimokėtų. Kad žmonės žinotų, tiek tie, kurie daro verslą, tiek politikai, tiek verslininkai, kurie taip elgiasi, kad bet kada valstybė gali, nepagrindus turto kilmės, kaip šiuo atveju Jungtinėje Karalystėje, tą turtą paimti visuomenės poreikiams“, – trečiadienį „Žinių radijui“ sakė komiteto pirmininkas.

Pasak V. Bako, tam reikės ne vieno teisės akto, o viso teisės aktų paketo. Taip pat reikės parengti institucijas, apmokyti žmones, kad tokios situacijos kaip korupcija politikoje tiesiog nebesikartotų.

Taip pat, pasak pirmininko, tokią teisės projekto iniciatyvą paskatino tai, kad Lietuvoje šiuo metu teisinė atsakomybė yra labai silpna ir užkardyti tokį nusikalstamumą yra labai sunku.

„Lietuvoje egzistuoja teisinė, politinė aplinka, palanki tokiems nedeklaruotiems galios centrams. Teisinės atsakomybės nėra“, – teigė pirmininkas.

Taip pat pirmininkas sako, kad „MG Baltic“ nėra vienintelė įmonė, kuri darė įtaką politikai ir NSGK tyrimas tyrė visus galios centrus Lietuvoje.

„Mes netyrėme konkretaus koncerto, mes tyrėme principus. Tai nebuvo vien „MG Baltic“, – sakė V. Bakas

Komiteto pirmininkas tikisi, kad iki rudens bus aišku, kokia dydžio finansinė žala buvo padaryta valstybei.

„Tyrimo metu nustatėme 10 ministerijų ir 4 valstybės institucijas, kurioms buvo daryta įtaka, reikia pasižiūrėti tuos sandorius, įsivertinti žalą ir imtis priemonių“, – sako V. Bakas.

Tarp NSGK išvadose pateikiamų siūlymų taip pat yra užuominos apie licencijų žiniasklaidai griežtinimą bei visuomenės informavimo priemonių koncentracijos mažinimą.

Taip pat keliama iniciatyva atlyginti valstybei žalą, kurią padarė neteisėtą įtaką naudojusios verslo įmonės. NSGK pasiūlymuose yra raginimas atsisakyti į NSGK atlikto parlamentinio tyrimo akiratį patekusių įmonių paslaugų valstybei strategiškai svarbiuose objektuose.

Tarp NSGK pasiūlymų yra iniciatyvos pasiūlyti priemones, kurios leistų efektyviai kovoti su nelegaliu politinių partijų ir politinių kampanijų dalyvių finansavimu, ir pateikti pasiūlymus, užtikrinančius politinės reklamos skaidrumą.

Atkreipiamas dėmesys į būtinybę koreguoti lobistinės veiklos įstatymą, tobulinti viešųjų ir privačių interesų deklaravimo tvarką bei iš naujo įvertinti, ar kuriant LEO LT nebuvo padaryta nusikalstama veika.