Šiuo metu 190 metrų ilgio laivas, su 20 žmonių įgula, yra įstrigęs maždaug jūrmylės atstumu į šiaurę nuo šiaurinio molo.

Preliminari nelaimės priežastis – laivo pagrindinio variklio gedimas. Ar nėra padaryta žalos gamtai, aiškinamasi, preliminariais duomenimis, taršos nepastebėta, pranešė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcija.

Uosto dispečeriai informaciją apie nevaldomą su Kipro vėliava plaukiojantį laivą, gavo naktį, apie 2 val. Kadangi dėl stipraus vėjo, kuris gūsiuose siekė iki 28 m/s ir jūroje iki 5 metrų aukščio įsisiautėjusių bangų, Klaipėdos uoste laivyba nuo vakar 16 val. buvo ribojama, laivas leidimo įplaukti į uostą laukė inkaravietėje. Laivo kapitonas ne kartą buvo įspėtas nestovėti audroje nuleidus inkarą, tačiau šio įspėjimo jis nepaisė.

02.15 val. tarnyboms jis pranešė dėl variklio gedimo nebegalintis valdyti laivo, todėl paprašė vilkikų pagalbos. Tuo metu vėjo greitis buvo pasiekęs 28 m/s. Vilkikai dėl milžiniškų bangų priplaukti prie sausakrūvio laivo negalėjo, todėl laivas su 20 žmonių įgula ėmė dreifuoti ir likus 200 metrų nuo kranto, 04.50 val. užplaukė ant seklumos. Šioje vietoje gylis siekia 5 metrus. Įgula iki šiol yra laive, žmonių gelbėjimo pagalbos jie atsisakė. Laivą bandyti traukti nuo kranto bus galima tik pagerėjus oro sąlygoms.

Įvykio vietoje dirba uosto priežiūros tarnybos, aiškinamasi, ar nėra padaryta žalos gamtai. Laivyba uoste iki šiol yra ribojama. 07.00 val. duomenimis, leidimo įplaukti į uostą laukia 3 laivai, išplaukti – vienas.

Papildyta 11.21. Įgula nusprendė likti laive ir ten sutikti šv. Kūčias

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija DELFI informavo, kad su Kipro vėliava plaukiojančio sausakrūvio „Ocean Crown“ įgula yra rami dėl susidariusios situacijos. Pašnekovė teigė, kad laivo viduje esantiems žmonėms buvo pasiūlyta gelbėjimo operacija, tačiau jie atsisakė.

Dvidešimties žmonių įgula nusprendė likti laive ir ten sutikti Šv. Kūčias. Pasak pašnekovės, laivas tai lyg plaukiojantis viešbutis, jame yra virtuvė ir kambariai.

Ant seklumos užplaukusio sausakrūvio agentas bendravo su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir pranešė, kad reikalingos priemonės laivui ištempti. Šiandien bus bandoma patenkinti jų norą.

Laivas ant seklumos pajūryje

Papildyta 12.09. Klaipėdos uosto kapitonas: ant seklumos užplaukusio laivo įgulai pavojus negresia

Sekmadienio naktį ant seklumos netoli Klaipėdos uosto užplaukusiam sausakrūviam laivui ir jo įgulai pavojus negresia, sako uosto kapitonas Adomas Alekna.

„Grėsmės įgulai, kaip ir laivui, nėra kol kas tokios ir manau, kad per dieną paaiškės, kokių veiksmų laivo savininkas imsis“, – žurnalistams Klaipėdoje sakė A. Alekna.

Laivo „Ocean Crown“ agentas Sergejus Tarchovskis teigė, kad su Kipro vėliava plaukęs laivas priklauso Graikijos įmonei, jo kapitonas yra ukrainietis.

Klaipėdos uosto generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus atstovė spaudai BNS sakė, jog oro sąlygos siųsti vilkikus laivui iš seklumos ištraukti šiuo metu yra palankios, darbai gali būti pradėti artimiausiu metu.

Maždaug 190 metrų ilgio laivas su 20 žmonių įgula ir trimis keleiviais yra įkalintas maždaug jūrmylės (beveik 1,9 kilometro) atstumu į šiaurę nuo šiaurinio molo.

Laivas ant seklumos pajūryje

Laivas ant seklumos užplaukė apie 5 valandą. Preliminari incidento priežastis yra pagrindinio variklio gedimas.

Šeštadienį „Ocean Crown“ negalėjo įplaukti į Klaipėdos uostą, nes jame dėl stipraus vėjo ir audros buvo ribojama laivyba. Todėl leidimo įplaukti laivas laukė inkaravietėje.

Anot Klaipėdos uosto, laivo kapitonas ne kartą buvo įspėtas nestovėti audroje nuleidus inkarą, tačiau šio įspėjimo nepaisė, o apie 2 valandą pranešė negalintis paleisti pagrindinio variklio.

Laivui ėmus dreifuoti kranto link, jo atstovai paprašė vilkikų pagalbos, tačiau Klaipėdos uostas teigia, kad specialus transportas negalėjo išplaukti į atvirą jūrą esant tokioms prastoms oro sąlygoms.

Ant seklumos laivas užplaukė likus 200 metrų iki kranto. Jo įgula ir keleiviai šiuo metu yra laive, jie atsisakė būti gelbėjami.

Klaipėdos uosto generalinis direktorius sakė, jog incidento aplinkybės bus ištirtos vidinio tyrimo metu.

„Mano įsakymu yra sudaryta komisija, (...) ji turės ištirti, ar nėra padaryti kokie neteisėti veiksmai, ar aplaidūs veiksmai, pasistengti išsigryninti, kokios priežastys buvo, kad turėtumėme visą išsamią informaciją“, – teigė A. Vaitkus.

Klaipėdoje vykusios spaudos konferencijos garso įrašą BNS perdavė uosto vadovo atstovė Dovilė Ringis.

Šiuo metu specialistai aiškinasi, ar incidento metu nebuvo padaryta žala gamtai. Preliminariais duomenimis, taršos nepastebėta.

Laivyba Klaipėdos uoste iki šiol yra ribojama. Šiuo metu leidimo įplaukti laukia trys laivai, išplaukti – vienas.

Papildyta 12.19. Sudaryta komisija dėl laivo avarijos

Šį rytą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje surengtas skubus pasitarimas dėl laivo, kuris per audrą užplaukė ant seklumos uosto prieigose ties II-ąją Melnrage. Nuspręsta sudaryti komisiją, kuri turės nustatyti laivo „Ocean Crown“ nelaimės aplinkybes ir Uosto direkcijos atsakingų padalinių tolimesnių veiksmų eigą. Laivą agentuojančios kompanijos atstovų teigimu, šiuo metu laivo savininkai rūpinasi, kas galėtų laivą nutempti nuo seklumos.

Sudaryta komisija dėl laivo avarijos

Klaipėdos uosto kapitonas bei Uosto priežiūros specialistai pluša nuo pat paryčių – laivas ant seklumos užplaukė 04.50 val. Šiuo metu 190 metrų ilgio laivas, su 20 žmonių įgula, yra įkalintas maždaug jūrmylės atstumu į šiaurę nuo šiaurinio molo. Preliminari nelaimės priežastis – laivo pagrindinio variklio gedimas. Ar nėra padaryta žalos gamtai, aiškinamasi, preliminariais duomenimis, taršos nepastebėta.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečeriai informaciją apie nevaldomą su Kipro vėliava plaukiojantį laivą, gavo naktį, apie 2 val. Kadangi dėl stipraus vėjo, kuris gūsiuose siekė iki 28 m/s ir jūroje iki 5 metrų aukščio įsisiautėjusių bangų, Klaipėdos uoste laivyba nuo vakar 16 val. buvo ribojama, laivas leidimo įplaukti į uostą laukė inkaravietėje. Laivo kapitonas ne kartą buvo įspėtas nestovėti audroje nuleidus inkarą, tačiau šio įspėjimo jis nepaisė. 02.15 val. tarnyboms jis pranešė dėl variklio gedimo nebegalintis valdyti laivo, todėl paprašė vikikų pagalbos. Tuo metu vėjo greitis buvo pasiekęs 28 m/s.

Vilkikai dėl milžiniškų bangų priplaukti prie sausakrūvio laivo negalėjo, todėl laivas su 20 žmonių įgula ėmė dreifuoti ir likus 200 metrų nuo kranto, 04.50 val. užplaukė ant seklumos. Šioje vietoje gylis siekia 5 metrus. Įgula iki šiol yra laive, žmonių gelbėjimo pagalbos jie atsisakė.

Laiva Klaipėdos uoste dėl stipraus vėjo iki šiol yra ribojama.