„Labai garsiai nešnekėjome, bet mūsų šeimyną ištiko nelaimė - gegužės 14 dieną mūsų išpuoselėtuose namuose kilo gaisras... Namas nesudegė iki pamatų, bet tai, kas nesudegė - surūko, gaisrininkai vandeniu supylė visą ką tik rekonstruotą mūsų 400 kv.m namą. Nelaimės mastas didelis, nes tą dieną vienuolika mūsų globojamų vaikų liko be pastogės“, - istorija apie nelaimę socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalino N. Navickienės šeimyna.

Įraše, kuriuo DELFI gavo leidimą dalintis, šeimyna rašė, kad vylėsi, jog visas bėdas padės išspręsti „Lietuvos draudimas“, kurį jie turėjo.

„Būdama atsakinga ir gyvendama su vienuolika vaikų puikiai suvokiau, kad gyvenu ant „parako statinės“ ir būtina drausti sienas ir turtą tikrai ne minimalia draudimo suma – dėl visa ko“, - pasakojama įraše.

Nesusišneka su draudimu

Šeimyna socialiniame tinkle kreipiasi pagalbos prašydami patarimų, ką daryti teisiniu keliu, kad sulauktų pagalbos.

„Praėjus 2 mėnesiams po nelaimės mes ne tik kad vis dar esame be namų, bet dar ir nepradėjom namo tvarkymo ir statybos darbų, nes „Lietuvos draudimas“ neduoda sutikimo! Ir kai prašai jų paskubėti priimti sprendimą, nes privalome sutvarkyti namus iki rugsėjo 1-osios, jie atkerta: „Nemanipuliuokite vaikų tema“, - rašoma įraše.

Šeimyna pasakojo, kad praėjus dienai po gaisro į jų sudegusius namus buvo atvažiavę draudimo atstovai, kurie norėjo įvertinti žalą. Jie šeimynai pasirodė malonūs ir rūpestingi.

„Buvo praėjusi para po gaisro, aš ką tik grįžusi iš ligoninės, aišku, veikė raminamieji vaistai. Neadekvačiai paskubomis sėdau rašyti viso 400 kv.m name buvusių daiktų sąrašo. Negana to, išvažiuodami šie mandagūs darbuotojai leido po truputį tvarkyti gaisravietę ir išmesti sudegusius daiktus. Prašė palikti tik viryklę, kuri ir buvo gaisro židinys. Kartu su vaikais kibome į darbus. Valom, šluojam, šiukšlių konteineriai vienas po kito važiuoja iš kiemo“, - socialiniame tinkle pasakojo N. Navickienė.

Nesutiko su žalos vertinimu

Po savaitės, anot įrašo, šeimyna gavo pirmąją draudimo sąmatą – žalos įvertinimą už nekilnojamojo turto pažeidimus. „Paskaičiau ir atsisėdau. Nežinau, ar galiu minėti pirmąją sumą, kuri buvo suskaičiuota, tai neminėsiu, bet, patikėkit, ji buvo tokia graudžiai juokinga ... Draudimas siūlė nieko neremontuoti, tik nuvalyti suodžius. Valyti tapetus, valyti plastikines lenteles ir jiems nesvarbu, kad po jomis suodžių pilna, o tai labai kenksmingi sveikatai. Pagrindinės išlaidos buvo suskaičiuotos namų valymui, kuris neva tiesiog daro stebuklus... iš po lentelių ištraukia suodžius, suskilusias nuo karščio grindis atstato į vietą“, - pasakojo N. Navickienė.

Po to, kai šeimyna nesutiko su paskaičiuotu žalos atlyginimu, anot įrašo, prasidėjo derybos su draudimo darbuotojais. „

„Kova laiškais tęsiasi iki dabar. Mes siunčiame jiems sąrašą su daiktų įsigijimo kainomis, jie perskaičiuoja mūsų sąmatą - vėl nutinka "stebuklai", nes mūsų daiktai atpinga beveik 80 proc. Name gyveno 13 žmonių, daiktų buvome prikaupę nemažai, patys pirkome, kai ką dovanų gavome“, - pasakojo šeimyna.

Baisiausia, anot šeimynos, yra tai, kad iki šiol namuose nepradėti remonto darbai, o artėja mokslo metų pradžia.

„Glaudžiamės pas artimuosius, ieškome, kur vaikai galėtų atostogauti, nes už draudimo duodamus nuompinigius mėnesiui tokia šeima kaip mūsų, tiesiog negali nieko išsinuomoti“, - pasakojo šeimyna.

„Lietuvos draudimas“ teigia išmokėjęs avansą

Tuo tarpu „Lietuvos draudimas“ savo atsiųstame komentare apgailestauja, kad kai kuriais išimtiniais atvejais su klientais nepavyksta rasti sutarimo žalos administravimo procese.

„Gerbdami kiekvieno savo kliento privatumą viešai negalime pateikti visų konkrečių žalos apskaičiavimų ir detalių. Šiuo metu klientei yra išmokėtas jos nurodyto dydžio avansas, likusi žalos suma bus išmokėta gavus nepriklausomo eksperto išvadas“, - teigiama komentare.

„Lietuvos draudimas“ užtikrino, kad teisingai ir sąžiningai atlygindamas žalas, remiasi įvykio vietos apžiūros duomenimis ir nepriklausomo eksperto išvada. Šiuo atveju „Lietuvos draudimas” yra savo lėšomis užsakęs nepriklausomą ekspertizę, kuri šiuo metu vyksta, ir pagal nepriklausomo eksperto pateiktą nuostolių vertinimą bus išmokėta visa nepriklausomo eksperto įvertinta žala, teigiama „Lietuvos draudimo“ komentare.

„Deja, bet gaisro sukelti nuostoliai būna vieni didžiausių, o žalos įvertinimo ir atlyginimo procesas yra sudėtingesnis, tačiau visada reaguojame operatyviai – išmokame dalį išmokų avansu, kurios gali būti skiriamos turto atstatymui, pastato remontui“, - teigė draudimo atstovai.

Iš karto po gaisro klientams siūlome profesionalias suodžių valymo ir remonto paslaugas, kurios įprastai naudojamos tvarkant gaisro pasekmes, ypač kai gaisras neišplinta, tai yra kai didžioji pastato dalis yra ne sudegusi, o aprūkusi. Šiuo atveju klientė tokių paslaugų atsisakė, teigiama „Lietuvos draudimo“ komentare.

Apdraustas ne visas pastatas

Jame pažymima, kad labai svarbu ir pasirinkto turto draudimo sąlygos. Šiuo atveju, anot „Lietuvos draudimo“ klientė buvo apdraudusi ne visą pastatą – neapdrausta 30 proc. pastato.

„Tokios nevisiško draudimo aplinkybės dažniausiai nutinka dėl dviejų priežasčių: kai draudimo sutartis yra atnaujinama kasmet, o pastato savininkas neinformuoja apie papildomai pristatytus ar pastatytus statinius; kai visas draudžiamojo pastato plotas nėra įregistruotas Registrų centre ir klientas neinformuoja apie padidintą plotą. Tokiu atveju išmoka yra mokama vertinant nevisiško apdraudimo aplinkybę. Šiai klientei buvo siūloma po pastato rekonstrukcijos apdrausti visą namą pilnu draudimu, tačiau ji atsisakė, motyvuodama tuo, kad priestatas yra neįteisintas. Apdrausti neįteisintą pastatą galima, atlikus jo būklės fotofiksaciją“, - teigiama DELFI atsiųstame komentare.

„Lietuvos draudimas“ tikina, kad reguliuojant žalą klientei ne vieną kartą siūlė įvairius variantus – netgi klientei nesutinkant pateikti sugadinto turto vertinimui, buvo siūloma išmoka nereikalaujant dokumentų, tačiau su jokiais pasiūlymais klientė nesutiko.

„ Apgyvendinimo vietos nuomos išlaidos buvo pasiūlytos ir išmokėtos maksimaliai tokios, kokios nurodytos draudimo sutartyje: apsidraudimo metu klientas gali pats pasirinkti šią sumą, įvertinęs kiek jam reikės lėšų nelaimės atveju. Kaip jau paminėta anksčiau, šiuo metu laukiama nepriklausomo eksperto išvadų. Gavus jos žalos atlyginimas bus baigtas kaip galima greičiau“, - teigiama komentare.