Aukščiausiasis Teismas įžvelgė Vilniaus apygardos teismo šališkumą, kai teisėja pasakė, kad prokuratūros skundas nevertas dėmesio.

„Teisėja sakė, kad neteisėtai nepagrįstai paduotas skundas ir toks dokumentas nevertas dėmesio. Ji nevengė frazių, rodančių nusistatymą“, – sakė teisėjas Tomas Šeškauskas.

Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad Vilniaus apygardos teismas padarė Baudžiamojo proceso kodekso pažeidimus.

Tiesa, vienas teisėjas išdėstė atskirąją nuomonę, manydamas, kad šie pažeidimai nėra esminiai ir prokuroro skundas turėtų būti atmestas.

Generalinė prokuratūra kasaciniame skunde Aukščiausiajam Teismui teigė, kad Vilniaus apygardos teismas šioje byloje netinkamai taikė baudžiamąjį įstatymą, neišsamiai ir šališkai išnagrinėjo prokuratūros skundą.

Prokuratūra prašė panaikinti Vilniaus apygardos teismo nutartį ir bylą dar kartą grąžinti nagrinėti šiam teismui.

Pernai birželio 8 dieną Vilniaus apygardos teismas paliko galioti išteisinamąjį nuosprendį buvusiam advokatui J. Kozubovskiui, kuris kaltintas neteisėtu praturtėjimu. Generalinės prokuratūros apeliacinis skundas buvo atmestas.

Apygardos teismas nutartyje teismas taip pat pažėrė priekaištų prokuratūrai, kad apeliacinio skundo argumentai esą yra identiški prokuroro baigiamosios kalbos argumentams, o skundo padavimas dėl baigiamosios kalbos perrašymo negalėjo užtrukti tokį nepateisinamą laikotarpį.

J. Kozubovskį 2015 metų lapkritį išteisino Vilniaus miesto apylinkės teismas.

Prokuratūra siekė, kad jis būtų pripažintas kaltu dėl neteisėto praturtėjimo ir jam skirta 11,4 tūkst. eurų bauda bei konfiskuotas turtas už 10 mln. eurų.

Ikiteisminį tyrimą dėl Vilniuje dirbusio advokato galbūt padarytų nusikalstamų veikų atliko Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Kauno apygardos valdyba ir Kauno apygardos prokuratūra.

FNTT bandį įrodyti, kad įtariamasis, dirbdamas advokatu, 2004-2009 metais neteisėtai stambiu mastu versdamasis nekilnojamojo turto prekyba, nusikalstamu būdu gavo 8,7 mln. eurų pelno ir nesumokėjo 0,55 mln. eurų gyventojų pajamų ir pridėtinės vertės mokesčių.