„Sieksime rasti atsakymus į klausimus, kaip konservatoriai ir krikščionys demokratai turi atsakyti į XXI a. kylančius iššūkius: žmogaus teisių ir laisvių sampratos kaitą, dūžtančias multikultūrinės visuomenės iliuzijas, naujų moralinių ir kultūrinių lūžių visuomenėse iškilimą, didėjantį socialinį ir ekonominį atotrūkį; koks konservatizmo ir krikščioniškosios demokratijos santykis su nacionaline valstybe bei Europos integracijos projektu; kokia turėtų būti gyvybės kultūros vieta konservatorių ir krikščionių demokratų politinėje programoje; koks turėtų būti konservatizmo ir liberalizmo santykis: aristoteliško „aukso vidurio“ paieškos ar konservatyvus liberalizmo fasadas“, – pranešime psuadai teigia L. Kasčiūnas.


Vienas iš konferencijos pranešėjų Vilniaus universiteto profesorius Alvydas Jokubaitis teigia, kad tarp demokratijos ir krikščionybės egzistuoja daug didesnė įtampa, negu mano krikščionys demokratai. Piliečiai nori demokratijos, bet kartu jie vis labiau tolsta nuo religinio gyvenimo tradicijų. Krikščionys demokratai nori demokratijos, tačiau šiai santvarkai nereikia religijos.

Kadangi demokratinės valstybės valdžia išvedama iš tautos, jos negali pagrįsti nei atskiras asmuo, nei Dievas. Dar labiau padėtį apsunkina tai, kad krikščionys demokratai yra liberaliosios demokratijos dalis. Jie yra ne tik religijai abejingos, bet ir liberalų valdomos demokratijos piliečiai. Norėdami sėkmingai veikti, jie turi įveikti tiek piliečių abejingumą religijai, tiek liberalų viešpatavimą. Religija gali praturtinti liberaliąją demokratiją, tačiau krikščionių Dievas nėra liberalas.

Lietuvos krikščionys demokratai yra bendrijoje su Tėvynės Sąjunga, kartu sudaro vieną partiją, kuri dažniausiai vadinama konservatorių vardu. Panašu, kad krikščionys demokratai yra mažai įtakingi ne tik Lietuvoje, bet ir šioje bendroje partijoje, arba gal net pametė krikščionybės supratimą.


Konferenciją moderuos Seimo nariai Laurynas Kasčiūnas ir Paulius Saudargas.

Konferencijos metu pranešimus skaitys:


Vincentas Vobolevičius. „Ar bendrojo gėrio sąvoka grįsta demokratija gali veikti geriau nei liberali demokratija?“.


Vygantas Malinauskas. „Teisingos teisių ir laisvių pusiausvyros link“.


Vladimiras Laučius. „Kaip būti konservatoriumi tarp valstiečių, krikdemų ir liberalų?“.


Vidmantas Valiusaitis. „Lietuvos krikščioniškosios demokratijos politinė mintis istorinėje perspektyvoje“.


Alvydas Jokubaitis „Ką daryti krikščionims demokratams, kai demokratijai nereikia religijos?“.


Raimondas Kuodis. „Kokio teisingumo reikia mūsų visuomenei?“.


Mantas Adomėnas. „Konservatizmas Lietuvos ateičiai“.


Vytautas Sinica. „Tarp viešos ir privačios katalikybės“.


Rimantas Dagys. „Krikščioniškosios demokratijos realizavimas Lietuvos įstatymų leidyboje“.