Lietuvos krašto apsaugos ministerija teigia, kad ši statistika atspindi „nerimą keliantį Rusijos karinį aktyvumą prie Baltijos valstybių sienų“, be to, skrydžiai be veikiančio atsakiklio arba grafiko kelia pavojų ir civilinei aviacijai.

NATO oro policijos naikintuvai palydėti Rusijos orlaivius paprastai siunčiami tais atvejais, kai prie Baltijos oro erdvės priartėję orlaiviai skrenda be iš anksto suderinto grafiko arba su išjungtu atsakikliu.

Šiemet, iki antradienio, iš viso vykdyta 112 tokių skrydžių, kariniais terminais vadinamų „A-Scramble“. 2010 metais tokių skrydžių buvo keturi, 2011 metais - 37, 2012 metais - 44, 2013 metais - 47. Tokius duomenis trečiadienį BNS pateikė Krašto apsaugos ministerija.

Paprastai NATO naikintuvai palydi per Baltijos jūrą iš žemyninės Rusijos dalies į Karaliaučiaus kraštą skrendančius Rusijos orlaivius.

NATO oro policijos misija vykdoma iš Šiaulių ir Emario bazės Estijoje. Sąjungininkai misijoje keičiasi rotacijos principu. Reaguojant į Rusijos veiksmus Ukrainoje, šiemet misija buvo sustiprinta.

Šiemet Lietuvo oro erdvės pažeidimų neužfiksuota.