Pagal šiuo metu galiojančią nuostatą, apskaičiuojant ir deklaruojant pajamas už 2004 ir vėlesnius metus tais atvejais, kai ne vyresnis kaip 26 metų studentas neturi galimybių pasinaudoti teise iš pajamų atimti sumokėtas už studijas išlaidas, šias išlaidas gali iš savo pajamų atimti tėvai, brolis, sesuo arba sutuoktinis.

26 metų amžiaus riba buvo įtvirtinta, atsižvelgiant į studijų trukmę, laikantis nuostatos, kad įprastai iki 26 metų besimokantys asmenys nedirba ir patys negauna apmokestinamųjų pajamų.

Atsižvelgus į lygių galimybių kontrolierės Aušrinės Burneikienės pasiūlymą, A. Sysas Seimo posėdžių sekretoriate įregistravo Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pataisą, kurioje siūlo šios amžiaus ribos atsisakyti.

Įvertinusi galiojančią nuostatą Lygių galimybių įstatymo įgyvendinimo aspektu, lygių galimybių kontrolierė padarė išvadą, kad vyresniems nei 26 metai asmenims sudaromos prastesnės sąlygos siekti aukštojo mokslo nei jaunesniems asmenims. Jos nuomone, 26 metų amžiaus ribos nustatymas yra nepagrįstas ir nemotyvuotas. Pagal galiojančius teisės aktus, visiems asmenims, neatsižvelgiant į jų amžių, turi būti sudarytos vienodos sąlygos siekti aukštojo išsilavinimo.

Tikimasi, kad įstatyme nustatytos 26 metų amžiaus ribos panaikinimas padėtų įgyvendinti Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategiją, patvirtintą švietimo ir mokslo bei socialinės apsaugos ir darbo ministrų įsakymais.

Lygių galimybių įstatymas įpareigoja valstybės ir savivaldybių institucijas bei įstaigas pagal kompetenciją užtikrinti, kad visuose jų rengiamuose ir priimamuose teisės aktuose būtų įtvirtintos lygios teisės ir galimybės neatsižvelgiant į asmens amžių. Šio įstatymo nuostatos taip pat įpareigoja švietimo įstaigų, mokslo ir studijų institucijas užtikrinti vienodas priėmimo mokytis į aukštąsias mokyklas sąlygas asmenims, nepaisant jų amžiaus.