Kaip teigiama Lietuvos krikščioniškojo gyvenimo bendruomenės panešime, maldomis bus siekiama, kad festivalio organizatoriai suvoktų, kam tarnaujantys ir kur veda paskui save būrį suklaidinto jaunimo.

Adoracijos vyks Anykščiuose, Panevėžyje, Rokiškyje, Vilniuje, Šiauliuose ir Kaune. Rokiškyje planuojama melstis per naktį.

„Nieko negirdėjau, o kur tokie dalykai vyksta?“, – nustebo festivalio organizatorius Vaidas Voronavičius. „Tokie dalykai mane nuoširdžiai stebina. Mes su savo festivaliu darome rokenrolo tūsą. Nesame nei religinis, nei politinis, nei antipolitinis ar antireliginis festivalis. Mes darome rokenrolo festivalį, kur žmonės susirenka ir gerai praleidžia laiką. Tai yra pramoginio pobūdžio renginys“, – aiškina V. Voronavičius.

Pašnekovas įtaria, kad greičiausiai tikintiesiems kliūva pavadinimas. V. Voronavičiaus manymu, jei pavadinime nebūtų minimas velnias, viskas būtų gerai – muzikos formatas net neužkliūtų. Jis atkreipia dėmesį, kad festivalio pavadinimą įkvėpė legenda, pasakojanti apie velnią, nešusį didžiulį Puntuko akmenį, kuriuo taip ir nepavyko nugriauti bažnyčios.

„Tai stebina. Mūsų festivalis iš religinės bendruomenės susilaukia pakankamai kvailos kritikos dėl savo įvaizdinio dalyko – pavadinimo, o paskui jau pradeda ieškoti, kur prisikabinti muzikoje. Taip, sutinku, kad metalo muzikoje yra tikrai radikalių atlikėjų, kurie daro pakankamai iššaukiančius radikalius performansus, ir pas mus pasitaikė, to neneigiu“, – kalbėjo V. Voronavičius.

Tačiau, sako jis, tokių dalykų pasitaiko ir pop ar repo muzikoje. V. Voronavičius atkreipia dėmesį, kad šįmet į festivalį išvis neatvyksta tokių radikalių grupių, kokių būdavo ankstesniais metais.
„Visos maldos, katalikų bendruomenės procesai mane stebina ir šokiruoja – savo festivaliu nedeklaruojame to, kas yra antidemokratiška ir antikrikščioniška. Mes darome rokenrolo festivalį“, – tikino V. Voronavičius.

Jis linki religinei bendruomenei savo energiją nukreipti į kažką prasmingesnio ir visuomenei naudingesnio. Pašnekovo manymu, vietoj to, kad kiršintų ir priešintų skirtingas grupes, religinė bendruomenė turėtų stengtis visuomenėje užtikrinti pozityvumą. V. Voronavičius kviečia religinės bendruomenės atstovus apsilankyti festivalyje ir jį pamatyti savo akimis.

Ant liepos 12-15 dienomis Anykščiuose vyksiančio festivalio Bažnyčia griežia dantį jau seniai. „Velnias lieka velniu“, – apie šį festivalį yra sakęs Anykščų klebonas Stanislovas Krumpliauskas. Klebono ir tikinčiųjų prašymu Anykščių prokurorai buvo pradėję ikiteisminį tyrimą dėl per roko grupės „Mayhem“ pasirodymą esą įžeistų tikinčiųjų jausmų. Po dvejų metų ikiteisminis tyrimas nutrauktas. Su skandalinguoju festivaliu klebonas yra siejęs ir bažnyčių išniekinimą.

Mato raganų medžioklę

Beje, muzikos atlikėjai katalikams pastaruoju metu užkliūva vis dažniau. Ypatingo dėmesio šįmet sulaukė Lietuvoje koncertavęs amerikiečių dainininkas Marilyn Mansonas. Su piktąja dvasia kovojanti Nacionalinė egzorcistų asociacija ragino saugoti žmones nuo Kaune koncertavusios roko žvaigždės, kuris, anot egzorcistų, yra Šėtono bažnyčios šventikas. Su M. Mansonu sietas ir antgamtinis beldimas Vandžiogalos bažnyčioje.

Bažnyčiai kliūva ir populiarioji Lady Gaga – Lietuvos vyskupų konferencijos pirmininkas Sigitas Tamkevičius nepritaria jos koncertui ir ketina melstis, kad „protingi žmonės į jį neitų“.

„Arba religinė bendruomenė tampa pilietiškesnė ir stengiasi aktyviai dalyvauti visuomeniniame gyvenime reikšdama vieną ar kitą poziciją tam tikrų įvykių atžvilgiu. Arba religinė bendruomenė tampa radikalesnė ir stengiasi prieštarauti ir „pulti“ tai, kas prieštarauja jos įsitikinimams. Nežinau, turbūt norima niveliuoti visuomenę. Jei bendruomenė A mąsto kitaip nei bendruomenė B, pirmieji skelbia, kad antrieji yra blogis. Raganų medžioklė XXI amžiuje“, – apibendrina V. Voronavičius.