Kaip pranešė "Lietuvos avialinijų" (LAL) spaudos tarnyba, pirmadienį LAL pilotai Paryžiaus oro uoste sėkmingai nutupdė lėktuvą "Boeing", kuris pakrikštytas "Stasio Girėno" vardu. "Boeing 737" turi du po sparnais kabančius reaktyvinius variklius.

Anot pranešimo, reisu į Paryžių skridusiam orlaiviui leidžiantis Charles de Gaulle oro uoste, pilotai pastebėjo vienkartinį dešiniojo variklio tepalo slėgio signalinio daviklio lemputės sumirksėjimą.

Remdamasi "Skrydžių vykdymo vadovo" reikalavimais, įgula skubiai patikrino kitus variklio darbo parametrus - tepalo lygį ir tepalo temperatūrą. Kadangi šie parodymai nebuvo nukrypę nuo normų, pilotai sėkmingai ir laiku nutupdė lėktuvą oro uoste.

LAL pabrėžia, kad "dėl pilotų profesionalumo" buvo išvengta keleivių panikos. Nuodugniai apžiūrėję lėktuvą, įgulos nariai pastebėjo, jog dešinysis variklis iš tiesų yra apvarvėjęs tepalu, todėl skubiai susisiekė su LAL vadovybe Vilniuje.

Bendrovė nusprendė nerizikuoti, ir iš Paryžiaus į Vilnių keleiviai parskraidinti kitu lėktuvu. Kaip BNS sakė Lietuvos civilinės aviacijos administracijos vadovas Alvydas Šumskas, antradienį speciali LAL inžinierių grupė Paryžiuje aiškinosi variklio gedimo priežastis.

Anot A.Šumsko, kadangi tepalo daviklis buvo įsijungęs tik trumpam, gedimas gali būti nereikšmingas, ir tikriausiai bus nuspręsta lėktuvą be keleivių trečiadienį parskraidinti į Lietuvą.

Pasak Civilinės aviacijos administracijos vadovo, tikriausiai "Boeing" variklis bus pirma laiko kapitališkai remontuojamas. Iki planinio kapitalinio remonto buvo likę kelios dešimtys skrydžio valandų.

A.Šumsko teigimu, 1993 metais "Lietuvos avialinijų" įsigytas "Boeing 737-200" yra pagamintas maždaug prieš 20 metų. LAL, be "Stasio Girėno", turi dar du "Boeing 737" bei kelis mažesnius turbosraigtinius lėktuvus "Saab". Per pastaruosius metus LAL "Saab - 2000" kelissyk patyrė smulkius gedimus.