Pirmadienį Rusijos jūrininkams buvo išmokėta 90 procentų darbo užmokesčio - 75 tūkst. JAV dolerių (300 tūkst. litų). Pervedus pinigus iš vieno Kipro banko į Lietuvą, juos jūrininkams atvežė laivus agentuojanti bendrovė "Uosto vartai".

Ši bendrovė į laivą ketvirtadienio vakarą atvežė maisto atsargų, nes pastarosiomis dienomis "Nadir" įgula nebeturėjo maisto ir gėrė vien vandenį. Su gautais pinigais jūreivius namo išlydėjo Lietuvos jūrininkų sąjungos atstovas.

Sąjungos nusamdytu mikroautobusu su apsauga jūrininkai buvo nuvežti iki Rusijos sienos. Tokių apsaugos priemonių Lietuvos jūrininkų sąjunga ėmėsi bijodama, kad jūreiviai gali netekti pinigų, jei juos užpultų.

Kelerius metus trukusį konfliktą tarp Rusijos jūrininkų ir jų darbdavių - Anglijos bendrovės "Kasomo International Limited" bei Rusijos bendrovės "Vals International Holding" - pavyko išspręsti, įsikišus Rusijos Federacijos žmogaus teisių įgaliotiniui Olegui Mironovui.

Praėjusį penktadienį susitikęs su bendrovių atstovais Klaipėdoje, O.Mironovas griežtai pareikalavo kuo greičiau nutraukti savivalę ir nepažeidinėti žmogaus teisių.

Penktadienį Klaipėdoje susitikęs su žurnalistais, O.Mironovas "Nadir" laivo savininkų veiksmus pavadino netoleruotinais -"Europos centre 7 Rusijos piliečiai jūrininkai įkalinti plaukiojančiame kalėjime".

Po susitikimo su "Nadir" įgula O.Mironovas pareiškė ketinąs skubiai kreiptis į Didžiosios Britanijos žmogaus teisių pareigūnus, kad jie pasidomėtų laivo savininke prisistatančia firma "Kasomo International", anot jo - "šiurkščiai pažeidžiančia tarptautines normas ir žmogaus teises".

O.Mironovas žadėjo grįžęs į Maskvą kreiptis Į Rusijos generalinę prokuratūrą, kad būtų išsiaiškinta, ar šie laivai privatizuoti, kaip jie atsidūrė Klaipėdoje, ir kas yra tikrasis jų savininkas. Anksčiau trys "Nadir" įgulos nariai gavo dalį atlyginimo, o besilaukianti kūdikio jūrininkė - visą atlyginimą, ir jie keturiese išvyko namo.

Klaipėdos uoste nuo 1999 metų stovi anksčiau Rusijai priklausę laivai "Nadir" ir "Novator". Iš Klaipėdos laivai turėjo plaukti remontui į Ispaniją, vėliau į reisą juos turėjo išsiųsti viena Norvegijos bendrovė. Tačiau laivai nesulaukė nei remonto, nei darbo.

2000 metais pasikeitus laivo savininkui, laivuose buvo iškeltos Belizo ir Kipro vėliavos. Nuo laivų atplaukimo į Klaipėdą buvo pakeistos dvi jūrininkų įgulos, kurioms išmokėta dalis atlyginimų. Iš laivo išvykus "Nadir" jūrininkams, juos pakeitė nauja įgula.