Tarp dažniausiai minimų pralaimėjimo veiksnių yra reklamos ir lėšų stygius, partijų paramos stoka, žiniasklaidos vaidmuo ir geresnė Valdo Adamkaus šalininkų drausmė.

Kauno Technologijos Universiteto politologas Algis Krupavičius mano, kad K. Prunskienės rinkimų vajui trūko pinigų. Jo nuomone, akivaizdžiai dominavo V. Adamkaus politinė reklama ir ji buvo "agresyvesnė". Anot A. Krupavičiaus, V. Adamkaus štabas ieškojo oponentą kompromituojančių istorijų ir "jas rado". Jis mano, kad "tauta patikėjo, jog K. Prunskienė ves į Rytus".

Politologas teigia, kad K. Prunskienei pritrūko "natūralių sąjungininkų paramos", pirmiausia esą dviprasmišką poziciją užėmusių socialdemokratų. A. Krupavičius negalėjo pasakyti, ar K. Prunskienei padėjo ar pakenkė nušalintojo Prezidento Rolando Pakso parama. Jo žodžiais, tai - "būrimas iš kavos tirščių".

K. Krupavičius tvirtina, kad po šių rinkimų K. Prunskienė tampa "svarbiu politikos lyderiu", nuo jos pasirinkimo gali priklausyti vienų ar kitų koalicijų susidarymas po Seimo rinkimų rudenį.

Rinkimų eigą K. Prunskienės štabe stebėjęs socialdemokratų atstovas Algirdas Paleckis mano, kad K. Prunskienei pritrūko aktyvesnės reklamos, kuri buvo senamadiška. Socialdemokratų rinkimų štabo narys A. Paleckis mano, kad Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) reidai partijų būstinėse išjudino ir mobilizavo dešiniuosius V. Adamkaus rinkėjus, kurie pademonstravo didesnę drausmę. Tuo tarpu K. Prunskienės elektoratas, jo žodžiais, "nusodintas R. Pakso apkaltos, viešųjų ryšių smūgių ir yra nusivylęs".

Žinomas publicistas Gintaras Beresnevičius mano, kad K. Prunskienės pralaimėjimą nulėmė "propaganda masinės informacijos priemonėse, vykdoma tų, kurie mano galintys kalbėti valstybės vardu". Jo nuomone, K. Prunskienei nereikėjo prašyti kitų partijų pagalbos, taip pat ir R. Pakso.

Aktyvi K. Prunskienės šalininkė, Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos pirmininkė Laima Mogenienė tvirtina, kad prezidento rinkimų rezultatą nulėmė žiniasklaidos, "pirmiausia nacionalinio transliuotojo", neobjektyvumas. "Žmonėms galvos presuojamos įvairiais dalykais, o Rimvydas Valatka ("Lietuvos ryto" apžvalgininkas - ELTA) ir Rita Miliūtė (LTV informacinių laidų vedėja - ELTA) gali auklėti kandidatę rinkimų naktį".

Tačiau L. Mogenienė pripažino, kad K. Prunskienės rinkimų štabui pritrūko patyrimo, rinkimų kampanija galėjo būti agresyvesnė ir puolanti. Jos nuomone, K. Prunskienei nepadėjo ir nevykusi radijo reklama, kurią buvo galima suprasti kaip V. Adamkaus prilyginimą "senam baldui".