• Apsispręs vėliau

    Ribos parkavimą

    Nors iš esmės transporto eismo reguliavimo schema šią vasarą nesikeis, tačiau naujovių, palyginti su praėjusiais metais, vairuotojai sulauks. Šią savaitę vykusiame Tarybos posėdyje neatsisakyta minties riboti automobilių parkavimą arčiausiai jūros esančioje miesto dalyje. Kaip ir pernai, kelio ženklus “Zona, kurioje draudžiama stovėti” nutarta įrengti ties sankryžomis, kur Vytauto gatvė kertasi su Kęstučio, J.Basanavičiaus, M.Valančiaus, Gintaro, Kastyčio, Žvejų gatvėmis, taip pat – ties Maironio ir Žvejų gatvių sankryža, Vytauto ir Jūros tako sankirtoje link jūros bei Žvejų gatvėje, prie poilsio ir reabilitacijos centro “Pušynas”. Minėti kelio ženklai galios nuo birželio devintos iki rugpjūčio trisdešimt pirmos dienos.

    Išlygų padaryta

    Tačiau išlygų padaryta - Taryba pritarė mero pavaduotojo ir Saugaus eismo komisijos pirmininko M.Skritulsko siūlymui leisti parkuoti automobilius platesnėse minėtos miesto dalies gatvėse. Kelio ženklus “Stovėjimo vieta” numatoma įrengti S.Daukanto gatvės rytinėje pusėje nuo S.Dariaus ir S.Girėno iki A.Mickevičiaus gatvės, analogiškoje Birutės alėjos atkarpoje, taip pat – šiaurinėje pusėje nuo J.Biliūno gatvės iki Birutės alėjos, Gintaro gatvės šiaurinėje pusėje iki Smilčių gatvės 29 namo, Maironio gatvės vakarinėje pusėje nuo Žvejų iki Gintaro gatvės, Neringos gatvės rytinėje pusėje nuo Žvejų iki Neringos 8 namo, Kastyčio gatvės šiaurinėje pusėje 30 metrų nuo Neringos iki Naglio alėjos bei kelio atkarpos rytinėje pusėje prie poilsio namų “Pušynas” tarp Žvejų gatvės ir dviračių tako. Atsižvelgiant į Nacionalinės centro sąjungos atstovo A.Stankaus siūlymą, nutarta rezervuoti parkavimo vietas ir J.Šliūpo gatvėje ties Kauno medicinos universiteto Psichofiziologijos ir reabilitacijos institutu.

    Ateityje – parkavimo automatai

    Naujoji tvarka – vienas iš žingsnių ateityje mieste įdiegti mokamą automobilių parkavimą. Išvardytose gatvėse bus siūloma statyti parkavimo automatus. Konkursą numatoma skelbti gegužę arba birželį. Kadangi šiuo metu dar tik rengiami viešųjų pirkimų konkurso nuostatai, tikėtina, jog minėta naujovė mieste bus įdiegta tik kitą vasarą.

    “Šį sezoną būtų galima stebėti transporto priemonių srautus, parkavimo vietas, kad kitąmet, atsižvelgiant į šios vasaros situaciją, būtų galima koreguoti”, - teigė M.Skritulskas. Vicemeras pabrėžė, jog neribotai automobilius parkuoti bus siūloma rytinėje miesto dalyje ir stovėjimo aikštelėse, kuriose telpa per penkis tūkstančius lengvųjų transporto priemonių.

    Pailgino laiką

    Šią vasarą eismo organizavimo schemoje numatoma ir daugiau naujovių – atsižvelgdama į prekiautojų pageidavimus Taryba pritarė siūlymui pailginti laiką, leidžiantį į J.Basanavičiaus gatvę įvažiuoti aptarnaujančiam transportui. Nuo birželio devintos dienos iki vasaros pabaigos šios paskirties transporto priemonės į J.Basanavičiaus gatvę galės įvažiuoti nuo pirmos iki penkioliktos valandos.

    Kitu laiku automobilių eismas minėtoje miesto dalyje bus draudžiamas.

    Ribos svorį

    Krovininiu transportu prekes vežančių į arčiausiai jūros įsikūrusias kavines bei restoranus taip pat laukia pokyčiai. Tarybos sprendimu į miesto centrinę gatvę važiuojančių automobilių svoris bus ribojamas iki 3,5 tonos.

    Toks sprendimas priimtas siekiant apsaugoti gatvės dangą nuo ją gadinančių sunkiasvorių automobilių. Šis draudimas galios apskritus metus. Šiam siūlymui nepritarė Tarybos narė, liberalcentristė R.Sakalauskienė. Savo verslą turinti politikė atkreipė dėmesį, jog prekes į centrinę miesto dalį automobiliai vis tiek turės atvežti, o Tarybos nustatytas maksimalus automobilio svoris sukels nemažai sunkumų tiekėjams.

    Pasak R.Sakalauskienės, krovininis “VW” markės autobusiukas sveria maždaug dvi tonas, tačiau tokiu automobiliu visų reikiamų prekių atsivežti nepavyks. “Manau, svorio ribą reikėtų didinti iki penkių tonų – dėl tokios automobilio masės gatvei nieko neatsitiks. Be to, ir tiekėjai nėra pasirengę tokiam staigiam Tarybos sprendimui”, - teigė R.Sakalauskienė.

    Apsispręs vėliau

    Posėdžio metu socialdemokratas V.Pivrikas atkreipė dėmesį, jog gaunama nemažai nusiskundimų iš šalia prekybos centro “Minima” gyvenančių palangiškių. “Prekės į minėtą parduotuvę atvežamos labai ankstų rytą ir net naktį, tad gyventojai skundžiasi keliamu triukšmu. Tai – opi problema, kuri kertasi ir su Higienos normos, ir kitais reikalavimais”, - teigė V.Pivrikas bei siūlė minėtoje miesto dalyje įrengti kelio ženklą, automobilių svorį ribojantį iki penkių tonų.Pasak Tarybos nario tiekėjai atvežtas prekes galėtų perkrauti į mažesnes mašinas ir tokiu būdu išvežioti po Palangą.

    Šiam siūlymui nepritaręs M.Skritulskas Tarybos narius patikino, jog Saugaus eismo komisija jau svarstė šį klausimą ir prie jo ketinama dar kartą grįžti. Vietos politikai atsižvelgė į vicemero prašymą neskubėti ir sprendimą priimti tik išklausius Saugaus eismo komisijos siūlymų.