Tobulinama civilinės aviacijos programa

Į Kauno tarptautinį oro uostą žurnalistai pateko per tvorą ir apie dešimt minučių vaikščiojo uosto teritorijoje, tačiau į pašaliečius jokio dėmesio tuomet nekreipė nei apsaugininkai, nei techniniai uosto darbuotojai. Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla pripažino, kad dienraščio žurnalistinis eksperimentas atskleidė egzistuojančias problemas.

Kaip stiprinti strateginių objektų apsaugą, praėjusią savaitę kalbėta įvairiose valstybės institucijose. Bus koreguojamos ir saugumo programos, imtasi kitų papildomų priemonių. “Negaliu tiksliai jų įvardyti, tačiau aišku, kad eksperimentas išryškino spragas pačioje Nacionalinėje civilinės aviacijos programoje. Ji - pasenusi. Galiu užtikrinti, kad tikrai bus radikalių pokyčių”, - žada Civilinės aviacijos administracijos vadovas.

Jo teigimu, sustiprinti apsaugą ir budriai vykdyti savo pareigas liepta ir kitų šalies oro uostų darbuotojams.

Skirs nuobaudas

Praėjusią savaitę, anot K.Aurylos, specialus posėdis vyko Krašto apsaugos ministerijoje. Susidariusi padėtis Kauno oro uoste buvo aptarta ir Susisiekimo ministerijos kolegijoje. Nuspręsta, kad atsakomybės neišvengs keliolika asmenų. Nacionalinės civilinės aviacijos programos nuostatų nesilaikė ne tik apsaugininkai, bet ir oro uostą aptarnaujantys asmenys. “Jie apie pašalinius turėjo informuoti oro uosto apsaugą, tačiau to nebuvo padaryta”, - teigė K.Auryla.

“Baigiame atlikti tyrimą. Gavę išvadas, administracine tvarka bausime įmonės vadovą ir darbuotojus, atsakingus už oro uosto saugumą”, - sakė K.Auryla ir pažadėjo, kad susisiekimo ministras Zenonas Balčytis drausminę nuobaudą skirs Kauno oro uosto vadovui Rimantui Skridailai, kuris savo ruožtu bus įpareigotas nubausti eilinius oro uosto darbuotojus.

Susisiekimo ministras mano, kad dėl prastos oro uosto apsaugos visą atsakomybę turėtų prisiimti Kauno oro uosto administracija ir Krašto apsaugos savanorių pajėgos.

KASP kratosi atsakomybės

Vyriausybės nutarimu, Kauno oro uosto apsauga pavesta rūpintis Krašto apsaugos savanorių pajėgoms (KASP). Civilinės aviacijos administracijos vadovas pastebi, kad kariškiai savo funkcijų neatliko, todėl Susisiekimo ministerija kreipėsi į Krašto apsaugos ministeriją. “Prašysime griežtinti oro uosto apsaugą”, - sakė Z.Balčytis ir pridūrė, kad jau imtasi papildomų saugumo priemonių.

Krašto apsaugos savanorių pajėgų vadas pulkininkas leitenantas Antanas Plieskis tikina, kad visos saugumo priemonės buvo taikomos ir iki šiol. Jis kratosi atsakomybės ir teigia, kad už oro uosto apsaugą atsako uosto saugos tarnyba. Krašto apsaugos savanorių pajėgos rūpinasi ir geležinkelio tiltų bei tunelių apsauga, tačiau pajėgų vadas nelinkęs kaltinti aplaidžiai dirbusių kariškių. “Didelės problemos tikrai nebuvo. Eksperimento vykdytojams išėjus iš objekto, turėjome informaciją apie paketus”, - teisinosi pulkininkas leitenantas Antanas Plieskis, tačiau kodėl teroristus imitavę žurnalistai nebuvo sulaikyti, negalėjo pasakyti.

“Turėtų iš esmės keistis tokių objektų apsaugos principai. Mano galva, reikėtų taikyti elektrines saugos sistemas”, - sako KASP vadas. Jis pripažįsta, kad jo vadovaujamos pajėgos nėra pajėgios visiškai užtikrinti strateginių objektų saugumą. “Parodykite struktūrą, kuri šimtu procentų galėtų užtikrinti saugumą”, - klausė A.Plieskis.

Praėjusią savaitę pro plyšį tvoroje patekę į Kauno tarptautinio oro uosto teritoriją, žurnalistai nekliudomi vaikštinėjo aplink lėktuvus, kurie po rugsėjo 11-osios laikomi vienu realiausių teroristų taikiniu.

“Kauno dienos” žurnalistai sąmoningai ant kelių tilto sijų klijavo į popierių susuktą plastmasinį daiktą, tačiau tiltą saugantys kareiviai į tokius veiksmus nereagavo.

Panaši situacija kartojosi ir kituose strateginiais laikomuose Kauno objektuose. Apsauga veiksmingai neveikia Kauno hidroelektrinėje, miesto vandenvietėse, kituose objektuose.