Funikulierių miesto valdžia kurį laiką veltui bandė parduoti – nė vienas verslininkas nenorėjo įsigyti, kaip manyta, pelno neduosiančio įrenginio. Be to, jį siūlyta pirkti kartu su įmone, priklausančia liūdnai pagarsėjusiam EBSW koncernui.

„Kauno liftai“ funikulierių įsigijo, vos tik nuspręsta jį parduoti kaip įrenginį, o ne įmonę. 57 000 litų kainavusį ir į paveldo objektų sąrašą įrašytą Žaliakalnio funikulierių „Kauno liftai“ dabar stengiasi atstatyti kuo autentiškiau – tam jie konsultuojasi su keltuvą pagaminusia Vokietijos įmone.

„Kauno liftų“ vadovai eksploatuodami funikulierių didelio pelno nelaukia, tačiau tikisi, jog ateityje su funikulieriumi susiję nuostoliai atsipirks.

Jų manymu, gražiai sutvarkius keltuvo prieigas, šlaitus, pačiam funikulieriui tapus saugiu ir patraukliu, jis turėtų tapti turistų mėgiama vieta, pagyvinti investicijas. Padaugėjus investicijų, padaugėtų ir užsakymų „Kauno liftams“, šiuo metu eksploatuojantiems apie 2000 kėlimo įrenginių.

Dar praėjusio šimtmečio pradžioje pagamintas Žaliakalnio funikulierius statytas kaip Prisikėlimo bažnyčios komplekso dalis, ir buvo pagrindinė transporto priemonė į bažnyčią keliaujantiems tikintiesiems. Rugsėjo pabaigoje pradėsiantis veikti funikulierius kauniečiams primins prieškario Kauną - jis bus nudažytas geltona spalva su raudonomis juostomis, vidus bus iškaltas ąžuolu, virš įėjimo, kaip ir anksčiau, kabės didžiulis senovinis laikrodis, autentiškai atmosferai sukurti paviljonuose gros trisdešimtųjų muzika.

Bilietai kainuos kaip įprasta – 50 centų. Trasos ilgis – 142 m (dviem metrais ilgesnė už Aleksoto funikulieriaus trasą), įkalnės statumas – apie 15 laipsnių, keliančio lyno storis – 24 mm. Vienu metu per 2 minutes pakilti į kalną ir nusileisti nuo jo galės apie 70 keleivių.

Šaltinis
Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją