Vilniaus miesto meras Vilius Navickas pavedė Saulėlydžio komisijai parengti planą, kaip ekonominės krizės akivaizdoje optimizuoti savivaldybės darbą ir sutaupyti dalį biudžeto lėšų. Prieš mėnesį komisijos pirmininkas Vidas Urbonavičius tikino, kad masinio darbuotojų atleidimo savivaldybėje nebus, tačiau akivaizdu, kad komisijos nuomonė pasikeitė.

Pagal baigiamą rengti reorganizacijos planą, įvairių šaltinių duomenimis, siūloma atleisti 300-400, t.y. beveik pusę visų savivaldybės administracijos darbuotojų.

Dalį jų, dirbančių, pavyzdžiui, socialinės globos srityje, ketinama pervesti dirbti į seniūnijas. Kiti, kurie prižiūri įvairių įmonių veiklą, turėtų pereiti dirbti į savivaldybei priklausančias bendroves. Likusiems, kurie atlieka darbą, analogišką kitų skyrių funkcijoms, žadama tiesiog išdalyti atleidimo lapelius.

"Daug identiškų funkcijų atradome Turto, Miesto ūkio, Miesto plėtros, Kultūros ir ugdymo departamentuose. Šiame - pusė besikartojančių funkcijų. Pavyzdžiui, darželių priežiūrą atlieka trys darbuotojai. Mes norime palikti vieną. Arba žmogus per mėnesį atlieka tik aštuonias užduotis, kurios skamba: informacijos parengimas, atsakymas į interesanto raštą. Tai kam toks žmogus reikalingas?" - motyvus vardijo V.Urbonavičius. Esą įvykdžius tokį reorganizacijos planą būtų galima per metus sutaupyti 20 mln. litų savivaldybės lėšų. Tiesa, vien kompensacijoms tokiu atveju reikėtų atriekti 9 mln. litų.

Savivaldybės darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Darius Šaluga komisijos planą vadina nelogišku. Jo nuomone, atleidus pusę administracijos darbuotojų savivaldybės darbas būtų visiškai paralyžiuotas. O perleidusi jų funkcijas privačioms bendrovėms savivaldybė vargu ar sutaupytų.

"Bandoma dangstytis krize, noru sutaupyti, bet kas nutiks išmetus žmones į gatvę? Jie nenueis į Baltarusiją ar Lenkiją. Mes pamirštame, kad atleisti žmonės nesumokės dalies į "Sodrą", eis į darbo biržą, pretenduos į kompensacijas už komunalinius mokesčius, prašys socialinių išmokų. Savivaldybė praras nemenką dalį įplaukų į biudžetą, nes esant tokioms rinkos sąlygoms išmestiesiems kitą darbą rasti bus neįmanoma", - pabrėžė profesinės sąjungos pirmininkas.

D.Šalugos nuomone, norint kokybiškai reorganizuoti savivaldybės administraciją, vertėtų pasinaudoti profesionalių auditorių 2007 metais pateiktomis išvadomis. Tąkart ES samdyti auditoriai atliko išsamų Vilniaus savivaldybės struktūros vertinimą, po to šiai buvo suteiktas ISO kokybės sertifikatas.

Vertinimas parodė, kad prieš dvejus metus savivaldybė dirbo efektyviai, teikė kokybiškas paslaugas, jos padalinių funkcijos nesikartojo. D.Šalugos nuomone, ta struktūra ir galėtų būti atspirties taškas reorganizacijai.

"Ar gali du trys komisijos nariai per mėnesį išanalizuoti tūkstančio darbuotojų darbą? Ir kokie specialistai tą medžiagą vertino? Jie nėra prasti žmonės profesine prasme, bet jie ne auditoriai. Siūlau gręžtis į auditorių išvadas. Juk per pastaruosius dvejus metus struktūra pakeista minimaliai: priimta per 40 papildomų darbuotojų. Pakeitimai nesmarkūs, todėl labai sėkmingai struktūrą galime pakeisti į tą, kuri buvo 2007 metais. O pasiūlius darbuotojams pasinaudoti nemokamų atostogų teise, galbūt galėtume pasiekti tą patį rezultatą - sutaupyti 11 mln. litų", - siūlė D.Šaluga.