A.Valinsko idėja nesužavėjo ir jo pavaduotojos, „darbietės“ Virginijos Baltraitienės, kuri abejoja tokio sumanymo vertingumu - jos nuomone, grąžinti automobilius už kainą, už kurią jie buvo pirkti, nėra jokių galimybių, o parduoti aukcione - nuostolinga.

Nori žvelgti naujomis akimis

Seimo kanceliarijai, pagal ankstesnės kadencijos Seimo vadovybės sprendimą, už maždaug 1,3 mln. Lt nupirkusiai 6 lengvuosius „Mercedes Benz“ automobilius ir 4 mikroautobusus, gali tekti sukti galvą, kaip atsikratyti įgyto turto. Atkakliai prieš opozicijos (daugiausia „Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos) kritiką laikęsis A. Valinskas, pirmadienį kreipėsi į kanclerį G. Vilkelį, prašydamas įvertinti, kaip ir už kiek būtų galima parduoti turimus automobilius.

„Reikia naujomis akimis pažvelgti į Seimo kanceliarijos biudžetą ir ieškoti visų įmanomų kelių, kaip sutaupyti mokesčių mokėtojų lėšų“, - pranešime spaudai cituojamas parlamento vadovas.

Seimo kanceliarijos Bendrųjų reikalų departamento direktorius Antanas Dimaitis sako, jog vienintelis būdas atsikratyti nupirktų automobilių - skelbti aukcioną.

„Manau, kad aukciono būdu reiktų (parduoti - DELFI), nes kitaip tai nežinau. Mes ir pernai metais pardavinėjom visokių daiktų ir pernai transportininkai mūsų automobilius pardavinėjo. Pardavinėjom daug - tas, kas nereikalinga, pasenę - iš statybų likusias kai kurias medžiagas. Kai rūmai nusigriovė, liko kai kurių medžiagų“, - DELFI sakė A. Dimaitis.

DELFI primena, kad Seimui šiuo metu priklauso Seimas 6 lengvieji „Mercedes-Benz“ E 230 automobiliai, trys keleiviniai „Mercedes-Benz“ autobusiukai (318, 518 ir "Viano") bei vienas krovininis mikroautobusiukas „Mercedes-Benz“ 315.

V.Baltraitienė: parduoti aukcione - nuostolinga, grąžinti - neįmanoma

Seimo pirmininko pavaduotoja nuo opozicinės Darbo partijos V. Baltraitienė, išgirdusi apie parlamento vadovo siūlymą atsikratyti automobilių, suabejojo, ar tai nereikštų piniginio nuostolio. Pasak jos, yra didelė galimybė, jog parduodant aukcione mersedesai būtų įkainoti pigiau, nei už juos sumokėta perkant.

Tuo tarpu grąžinti 10 automobilių, anot politikės, galimybės ribotos - esą tokios pat pinigų sumos Seimas tikrai neatgaus ir dar neaišku, ar tai iš viso įmanoma.

"Jeigu pardavimas būtų aukciono tvarka, tai skaičiuojama rinkos kaina. Bet niekas nesiūlys didelių kainų, dabar kai nuosmukis, tai net salonai pardavinėja su didžiulėmis nuolaidomis. Tai įsivaizduoti, kad pirktų už tokią pat kainą, kaip salone - netikiu. Kaina tikrai bus mažesnė", - DELFI sakė V. Baltraitienė.

"Čia reikia labai pasižiūrėti - ar verta pataikauti tiems, kurie kelia triukšmą", - reziumavo politikė.

Automobilių pardavimas - reklaminė akcija

Kad Seimo pirmininko vadovybės planai parduoti praėjusiųjų metų pabaigoje pirktus „Mercedes-Benz“ automobilius gali virsti nemažu nuostoliu, kalba ir automobilių pardavėjai.

Juo labiau, kad šiemet automobilių rinka smuko maždaug 70 proc.

Bendrovės „Patikimi automobiliai“, valdančios automobilių prekybos centrą „Autopark, direktorius Vismantas Baršys DELFI sakė manantis, kad siekis viešai parduoti už 1,3 mln. Lt pirktus automobilius tėra reklaminė akcija, nes išleistų pinigų vis tiek nepavyktų susigrąžinti. Jis primena, kad automobilio vertė maždaug 30 proc. krenta tik išvažiavus iš automobilių salono nekalbant apie dabartinę situaciją rinkoje.

„Nėra jokių šansų atgauti tuos pačius pinigus, už kiek pirko. „Mercedes-Benz“ kaip tik išleidžia naują E klasės modelį, todėl šiandien šie automobiliai būtų nelikvidūs ir taip dar labiau būtų švaistomi mokesčių mokėtojų pinigai“, - sakė jis.

V. Baršys mano, kad dabartinėje situacijoje naudingiau būtų šiuos automobilius palikti Seime, nes esą netgi pats gamintojas šiuos E klasės automobilius pardavinėja su 40 proc. nuolaida.

„Jeigu kataloginė kaina šio E klasės „Mercedes-Benz“ yra maždaug 140 tūkst. Lt, Seimas, matyt, pirko su 25 proc. nuolaida už maždaug 110 tūkst. Lt, gal dabar būtų įmanoma juos parduoti po 80-90 tūkst. Lt“, - sako jis, primindamas, kad naujų automobilių rinka smuko 70 proc.

Dar sudėtingesnė situacija, anot pašnekovo, yra su keleiviniais ir krovininiais automobiliais. "Šiuo metu niekas neperka krovininių automobilių. Pardavime šiuo metu yra labai daug tokių apynaujų automobilių, kurie kainuoja labai pigiai", - kalba verslininkas.

V.Mazuronis susitaikytų ir su nuostoliu

Tuo metu vienas didžiausių ragintojų atsikratyti įsigytų naujų mersedesų „tvarkietis“ Valentinas Mazuronis mano, jog automobilius parduoti reikia net ir tuo atveju, jei tai būtų nuostolinga. Paprašytas paaiškinti tokią savo nuostatą, politikas teigia, kad svarbiausia šiuo atveju yra ne pinigai, o Seimo įvaizdis.

„Aš manau, kad žymiai didesnė žala yra dabar, kai tie automobiliai yra nupirkti. Juk kalbame ne vien apie materialinę žalą, čia yra Seimo institucijos įvaizdis. Ir ta taupymo programa atrodo karikatūriška tokiu atveju“, - sakė „Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos seniūnas.

Pasak politiko, žinoma, gaila, kad už naujus automobilius nebus atgaunama visa suma, bet esą jau geriau atgauti dalį pinigų bei reputaciją, nei turėti mašinas ir būti praradus gerą vardą visuomenės akyse.

„Vis tiek kažkas grįš į biudžetą ir bus aiškiai pademonstruota, kad tokių dalykų mes nedarom“, - savo nuomonę dėstė V. Mazuronis.