Perkama transporto priemonė taip pat turėjo būti odiniais salono apmušalais, visomis šildomomis sėdynėmis ir elektra valdomomis vairuotojo bei keleivio sėdynėmis. Baigiantis metams išaiškintas ir nugalėtojas – „Škoda Superb" automobilis.

„Šio modelio tarnybiniai automobiliai plačiai naudojami ir kitose savivaldybėse", – rašoma savivaldybės administracijos atsakyme DELFI.

Atsakyme tvirtinama, kad buvo pasiūlyti trys pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantys automobiliai, tačiau jų modeliai neatskleidžiami.

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad Alytaus rajono savivaldybės administracija nuo 2004 m. nebuvo įsigijusi nė vieno lengvojo automobilio, o šiemet šiai transporto priemonei pirkti buvo skirta 100 tūkst. Lt.

Būtinas ne mažesnis nei 250 AG galingumas

DELFI primena, kad mažos vertės pirkimo sąlygose nurodoma, kad automobilis turi būti ne trumpesnis nei 4,8 m, varomas keturiais ratais, ne mažesnio nei 3,5 l variklio darbo tūrio, jo galingumas taip pat turi būti ne mažesnis nei 250 AG.

Taip pat be automobilio saugumą užtikrinančių specifikacijų, buvo minima ir būtinybė, kad automobilyje būtų gamyklinis radijas su CD grotuvu ir 8 garsiakalbiais, tachometras su skaitmeniniu laikrodžiu, lengvo lydinio ratlankiai R17, akustinė parkavimo sistema gale, padangų slėgio kontrolės sistema.

Nors specifikacijoje nurodoma, kad automobilis turi būti E1 kategorijos, tačiau Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Lukas Vosylius juokavo, kad reikėtų rašyti „nuo E1 kategorijos". Jo skaičiavimu, pagal numatytus reikalavimus toks automobilis turėtų kainuoti per 200 tūkst. Lt. ir galėtų būti kalbama apie „Audi A8" modelį, tačiau jis nepriklauso specifikacijoje nurodytai E1 kategorijai.

„Man, kaip piliečiui, labiausiai užkliuvo prašymas, kad automobilio varantysis tiltas būtų visų varančiųjų ratų sistema. Čia taikoma lyg ir į visureigį, o E1 klasifikacijoje sudėtinga būtų tokį surasti. Pagal šį reikalavimą daugelis automobilių nebepraeina. Kam to reikia? Užkliuvo, kad norima 250 arklio galių, tai yra 184 kilovatai, tačiau E1 rinkos klasifikacijoje visi automobilių varikliai yra gerokai mažesnio galingumo ir klasifikacijoje yra tik vienas panašaus galingumo automobilis, tai – „Kia Opirus", tačiau jis tikrai nėra keturių varomųjų", – tvirtino L. Vosylius.

Pašnekovas svarstė, kam iš biudžeto išlaikomai įstaigai reikalingas ne mažesnio nei 3,5 l darbo tūrio variklis.

„Kodėl būtinai turi būti odiniai salonų apmušalai?" – abejojo jis.

Automobilininkų atstovo teigimu, abejotinas reikalavimas automobiliui yra ir padangų slėgio matavimo sistema, gamyklinis radijas būtent su 8 garsiakalbiais, o ne, pavyzdžiui, su 12 ar 6 garsiakalbiais.

Tuo tarpu Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorius Aurimas Truncė DELFI anksčiau sakė, kad šis pirkinys yra reikalingas ir suplanuotas dar metų pradžioje.

„Mūsų specialistai, vedėjai važiuos, kur reikės. Mūsų yra kaimiškas rajonas ir normalu, kad mums reikia pasiekti (atokesnes vietoves – DELFI), mes ne vien tik važiuojame geru ir nuvalytu keliu", – tokio galingo automobilio poreikį aiškino jis.

Be to, anot jo, savivaldybė keturis automobilius perleido savo įstaigoms ir administracijai trūksta transporto priemonės.

Pirkimo automobilio techninėje specifikacijoje nurodyta, kad automobilio tipas turi būti E1 klasės automobilis pagal ,,Autotyrimų" automobilių rinkos klasifikatorių. Į šį klasifikatorių įtraukti „Chevrolet Epica", „Chrysler 300C", „Chrysler Sebring", „Citroen C6", „Dodge Avenger", „Hyundai Grandeur", „Hyundai Sonata", „Kia Opirus", „Peugeot 607", „Renault Vel Satis", „Skoda Superb".