Tačiau turizmo verslininkų, buriuotojų ir žvejų ilgai laukto kelio į Kaliningrado sričiai priklausančią Kuršmarių dalį jis dar neatvėrė.

„Kad prasidėtų laivyba, reikia išspręsti ir klausimą, kurį šios sutarties pagrindu jau galima spręsti, tai yra dėl patikros punktų. Lietuvos pusėje mes nematome problemų šiam klausimui išspręsti, bet problema lieka Rusijos pusėje, konkrečiai Rybačij miestelyje, kur reikėtų pastatyti [kontrolės punktus] ir skirti lėšų bei etatų pasienio kontrolei“, – sakė Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus.

Daugiau kaip dešimtmetį dvišalio susitarimo laukę ir prieš porą metų pradėję kurti kruizo po visas Kuršių marias projektus klaipėdiečiai sako, kad laisvai plaukioti mariomis ne mažiau už lietuvius nori ir kaliningradiečiai.

„Kaliningrado sritis labai suinteresuota, bet sprendimai priimami Maskvoje. Bijau, kad šiemet neįgyvendinsime nė vieno plaukimo“, – teigė Klaipėdos savivaldybės tarybos sekretorius Vidmantas Plečkaitis.

Susiekimo ministerija dar neturi atsakymo, kada dvišalį susitarimą patvirtins Rusijos vyriausybė. Žinoma tik viena – iki 2010-ųjų lėšų pasienio ir muitinės patikros postui Rybačyje įrengti nėra numatyta.

Lietuvos verslininkai prieš keletą metų siūlė tokį postą įrengti savo lėšomis, tačiau kol nebuvo susitarimo dėl laivybos Kuršių mariose, Rusija kalbėtis apie konkrečius darbus nenorėjo.

Lietuvos pareigūnai tikisi netrukus rasiantys bendrą kalbą su naująja Rusijos vyriausybe.

Kuršių mariomis į Kaliningrado sritį ir iš ten būtų galima plukdyti ne tik turistus , bet ir įvairius krovinius. Tam taip pat reikėtų išvalyti bei pagilinti marių vandens kelius.