Komisijos pirmininkas socialdemokratas Algimantas Salamakinas vakar atsisakė pateikti informaciją apie tyrimą: „Kilo tam tikrų įtarimų".

Susidomėjo po avarijos

Kaip yra naudojamas Seimo tarnybinis transportas, komisija susidomėjo po parlamentaro Juliaus Veselkos pareikštų abejonių, ar rinkimų agitacijos metu kai kurie politikai teisėtai sėdo į tarnybinius automobilius.

J.Veselkai įtarimų sukėlė avarija, į kurią pateko parlamentaras Eduardas Kaniava su dar dviem operos solistais Virgilijumi Noreika ir Vladimiru Prudnikovu. Tada jie tarnybiniu transportu važiavo iš kandidato į Prezidentus Vytenio Andriukaičio susitikimo su rinkėjais.

Etikos sergėtojus sudomino ir „Lietuvos ryto" pranešimas, kad nors politikams už pasinaudojimą asmeniniais automobiliais yra mokamos solidžios kompensacijos, Seimo išlaidos tarnybiniam transportui vis tiek nemažėja.

Kompensacijos - per maža

Seimo nariams kiekvieną mėnesį už naudojimąsi savo automobiliu mokama 900 litų kompensacija. Daugelis parlamentarų už šią kompensaciją lizingu įsigijo naujus automobilius. Dar apie tūkstantį litų parlamentarams kiekvieną mėnesį skiriama kanceliarinėms prekėms bei degalams. Nepaisant to, Seimo nariai ir toliau intensyviai naudojasi tarnybiniu transportu - neretai asmeninėms reikmėms.

Nusižengė patvirtintai tvarkai

Neoficialiomis žiniomis, yra nustatyta, kad Seimo komitetų ir komisijų nariai tarnybiniu transportu dažnai naudojosi nusižengdami parlamento valdybos patvirtintai tvarkai.

Kaip skelbė „Lietuvos rytas", nepaisydami nustatytos tvarkos, kai kurie Seimo komitetai ir komisijos per šešis praėjusių metų mėnesius gerokai viršijo jiems skirtus naudojimosi tarnybiniu transportu limitus.

Vėliau šie skirtumai buvo išlyginti limitų neviršijusių kitų Seimo komitetų bei komisijų sąskaita. Egzistuojanti tvarka komitetų visiškai neskatina taupyti.