Bazinis „Cadillac DeVille" - irgi įspūdingas automobilis, tačiau jis neprilygsta specialiai JAV prezidentui pagamintam limuzinui, kuris iš esmės skiriasi nuo serijinių modelių. Į automobilį įmontuotas galingas aštuonių cilindrų variklis ir gausi saugos, ryšio bei komforto įranga, naktinio vaizdo kamera.

Ant visų durų yra specialios rankenos. Jos skirtos įsikibti apsaugininkams, bėgantiems šalia pradėjusio važiuoti arba stabdomo automobilio.

Spėjo išbandyti ir B.Clintonas

G.W.Busho limuzinas - gerokai didesnis už jo pirmtakų automobilius. Apžiūrėjęs įspūdingą mašiną, JAV prezidentas Billas Clintonas pripažino, kad jis erdvesnis ir daug patogesnis nei „Fleetwood Brougham", kuriais jam teko važinėti aštuonerius metus. „Cadillac DeVille" į Baltuosius rūmus buvo atvežtas likus savaitei iki B.Clintono kadencijos pabaigos, tačiau prezidentas spėjo jį išbandyti specialiame poligone.

Stori šarvai ir pabūklai

Amerikos prezidento limuzinas galėtų atsilaikyti prieš teroristų išpuolį. Masyviems ratams nebaisios kulkos - „GoodYear" padangos riedės ir visiškai suvarpytos. Stiklų nepramuštų nei kulkos, nei skeveldros - neatsidarantys langai iš esmės yra permatomas šarvas.

Kėbulas nuo stogo iki dugno padengtas specialiu 12,7 centimetro storio metalo lydiniu, saugančiu keleivius nuo šūvių ir sprogimų. Salonas yra visiškai sandarus, todėl prezidentui negresia nei dujų, nei cheminė ataka.

Limuzine yra kelios šaudymo angos ir ašarinių dujų pabūklai. Palydovinio ryšio sistema palaikomas ryšys su Baltaisiais rūmais, Kongresu ir Pentagonu.

Gali jaustis kaip namuose

Klimato kontrolės sistema, televizoriai ir įvairūs grotuvai montuojami į visus „DeVille" modelius, tačiau nė viename jų nėra tokio komforto kaip G.VV.Busho automobilyje.

Be prezidento, salone ant odinių sėdynių gali įsitaisyti dar šeši- žmonės. Priekyje sėdi vairuotojas ir apsaugininkas. Už stiklinės pertvaros įrengti trys krėslai, o priešais juos - dar dvi vietos, skirtos prezidentui ir jo patarėjui.

Darbus stebi saugumo agentai

Apie šio automobilio kainą Baltieji rūmai neužsimena, bet trys B.Clintono kadencijos metu naudoti pigesni modeliai JAV mokesčių mokėtojams kainavo apie 10 milijonų dolerių. Didžiąją prezidento limuzino kainos dalį sudaro šarvai ir kita saugos įranga, kurią sumontuoja vienos JAV bendrovės darbuotojai. Darbo metu juos prižiūri saugumo agentai.

Lietuvoje „Cadillac" bei kitais „General Motors" automobiliais prekiaujančios bendrovės „Rasmitas" vadybininkas Vytautas Bajoriūnas informavo, kad serijinis 2001 metų laidos „DeVille" su 4,6 litro (300 AG) darbo tūrio aštuonių cilindrų varikliu kainuoja 187 tūkst. litų. V.Bajoriūno žiniomis, šių reprezentacijai skirtų automobilių mūsų šalyje dar nėra.

Laineryje prezidentas irgi gali jaustis visiškai saugus

Laineryje, vadinamame skraidančiais Baltaisiais rūmais, kuriuo atskris JAV prezidentas George'as W.Bushas, yra viskas, kad galingiausios pasaulio šalies vadovas galėtų netrukdomas dirbti ir jaustis visiškai saugus. Lėktuvo įgulą sudaro 23 specialistai: pilotai, inžinieriai, ryšių operatoriai, taip pat aptarnaujantis personalas.

Erdvus lainerio fiuzeliažas padalytas į tris aukštus. Prezidento apartamentai, kaip ir įgulos kabina, yra viršuje. Vidurinis aukštas skirtas palydai, kurią gali sudaryti 70 žmonių. Apačioje įrengtos patalpos bagažui.

Dėl visa ko – atsiprašymas

Amerikiečiai Lietuvos oro erdvės šeimininkų prašė delikačiai atsiprašyti, jeigu dėl JAV prezidento vizito kurios nors aviakompanijos lėktuvui tektų 15-20 minučių užtrukti. Manoma, kad keliolika minučių gali vėluoti tik į Taliną skrisiantis lėktuvas. Visi į Vilnių atvyksiantys reisiniai laineriai turėtų nusileisti laiku.

Atskris visa eskadrilė

Vilniaus skrydžių vadovams dar nėra tekę radijo kanalais duoti nurodymų JAV prezidento lėktuvo, radijo ryšio seansų metu vadinamo „Air Force One", įgulai. Šio brangiausio ir pagal specialistų atsakomybės mastą visus kitus lėktuvus pranokstančio lainerio trasos iki šiol aplenkdavo Lietuvos teritoriją.

„Air Force One" su Lietuva sieja tik vienas epizodas: kai prieš porą metų iš Vokietijos rūkuose į Lietuvą kelią skynėsi egzotiškas dujinis balionas „D-Rozie O Gra-dy", jo pilotui Josefui Hohlui meteorologinę informaciją perdavė virš kaimyninės šalies skridusiu JAV prezidento lėktuvo įgula. Aviatoriai neslepia, kad, nepaisant demokratiškos JAV pareigūnų pozicijos, ateinantis savaitgalis bus toli gražu ne eilinės darbo dienos.

Be „Air Force One", Vilniuje turėtų leistis dar keturi laineriai. Vienas jų - rezervinis JAV vadovo lėktuvas. Kitas - transporto lėktuvas su įvairia technika. Dar kitais laineriais atskris ir G.VV.Bushą lydintys žurnalistai bei pareigūnai.

Atsargai - ir sraigtasparnis

Transporto lėktuvu C-17 į Vilnių atgabentas G.VV.Busho sraigtasparnis „Sikorsky VH- 60N". Pristatytas į „Lietuvos avialinijų" angarą aparatas buvo parengtas skrydžiams ir įgula jį išbandė. G.VV.Bushas sraigtasparniu pasinaudos tik ekstremaliu atveju.

Apie karo lėktuvus nekalbėta

Buvo pasirodę spaudos agentūrų pranešimų apie galimą JAV kovinių lėktuvų panaudojimą, užtikrinant oro erdvės virš Vilniaus kontrolę.

Tačiau Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas „Lietuvos rytui" sakė, jog apie tokį variantą vizitą rengiantys amerikiečiai net nebuvo užsiminę.

Susitikimų su JAV aviacijos pareigūnais metu nebuvo kalbama ir apie atsarginį aerodromą, jeigu Vilnių, pavyzdžiui, aklinai uždengtų rūkas. JAV specialistai leido suprasti, kad tokių oro sąlygų, kurios būtų per sudėtingos „Air Force One", faktiškai nebūna.