Vakar Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas pritarė Bendrojo pagalbos centro (BPC) plėtros programai. Jai įgyvendinti iš biudžeto penkeriems metams skirta 80 mln. litų.

Iki šiol BPC telefonu 112 naudojosi tik Vilniaus regiono gyventojai. Visur kitur žmonėms tekdavo kreiptis tiesiai į teritorinius policijos komisariatus, ugniagesius ar greitosios pagalbos medikus. Regioniniai centrai veiks ir Klaipėdoje, Šiauliuose bei Alytuje.

"Įdiegiamas vieno langelio principas. Prireikus skubios pagalbos bet kuris Lietuvos gyventojas galės skambinti 112 ir pas jį skubiai atvyks specialistai", - LŽ sakė BPC viršininkas Artūras Kedavičius.

Pasak jo, BPC kol kas kontroliuos medikų bei ugniagesių pajėgas. Ateityje į BPC darbą planuojama įtraukti ir policiją. Dabar pagalba teikiama atsižvelgiant į teritorijas. Sakysime, greitosios pagalbos stotis Vilniuje yra Pašilaičiuose. Į bet kurį miesto kampelį medikai vyksta būtent iš Pašilaičių. Suvienijus BPC administravimą į nelaimės vietą vyks tas greitosios pagalbos automobilis, kuris yra arčiausiai, neatsižvelgiant į administracinį suskirstymą.

Kai kuriuose regionuose rengiamasi statyti naujus pastatus, kuriuose įsikurs BPC, kai kur bus tiesiog rekonstruoti seni pastatai. Iš dabar dirbančių apie pustrečio šimto įvairių tarnybų dispečerių dalis pereis į kitas darbo vietas tose pačiose struktūrose. Bendras aptarnaujančių dispečerių skaičius turėtų gerokai sumažėti. Pasak A.Kedavičiaus niekas nesiruošia esamos sistemos laužyti, tačiau planuojama ją gerokai supaprastinti bei teikti gyventojams operatyvesnę pagalbą. Į BPC iš bet kurio telefoninio ryšio tinklo skambinama nemokamai. Tai numato ES direktyvos.

Telefoninio ryšio operatorius taip pat privalo nurodyti telefoną, iš kurio skambinama.

"Jei žmogui reikia skubios pagalbos, jokie privatumo kriterijai negalioja, - teigė A.Kedavičius. - Mes turime žinoti, kur vykti, ir privalome suspėti atvykti laiku."