Pasak laivo operatorės bendrovės "Baltic Atlant Shipping" atstovo Broniaus Bikulčiaus, realiai laivas negali išplaukti, nes Pusiaujo Gvinėjos uosto valdžia reikalauja sumokėti 44 tūkstančius JAV dolerių už laivo vilkimą, peršvartavimą. Šis mokestis gali augti, priskaičiavus kitas išlaidas.

"Rytas" buvo kariškių sulaikytas lapkričio 10 dieną prie Pusiaujo Gvinėjos Bioko salos, kai plaukė iš Mauritanijos į Kamerūną. Lietuvos laivas buvo nukreiptas į salos Malabo uostą.

Pusiaujo Gvinėjos pareigūnai apkaltino laivą nelegalia žvejyba ir skyrė "Rytui" 1,3 mln. JAV dolerių baudą, kurią vėliau sumažino iki 500 tūkst. dolerių.

Lietuvos URM vertinimu, užtikrinant laivo gynimą, buvo sutelktas neturintis precedento diplomatinis frontas.

Neturėdama nė vienos savo diplomatinės atstovybės Afrikoje, Lietuva dėl "Ryto" išlaisvinimo kreipėsi pagalbos į Rusiją, Prancūziją, Ispaniją, JAV, Jungtines Tautas ir Tarptautinę frankofonijos organizaciją.

Trečiadienio rytą Lietuvos UR ministras Antanas Valionis nusiuntė laišką Pusiaujo Gvinėjos UR ministrui Santiago Nsobeia Efumanui (Santjagui Nsobėjai Efumanui), prašydamas asmeniškai užtarti Afrikoje įstrigusį Lietuvos laivą "Rytas" bei jo įgulą.

Nei laivo savininkė bendrovė "Baltatlanta", nei jo operatorė bendrovė "Baltic Atlant Shipping" iki šiol nesumokėjo jokio užstato už sulaikytą laivą.