Į "Akinio" nasrais" vadinamą pamėgtą paplūdimio vietą - burlentininkai patekdavo per Šventosios poilsio namų "Energetikas" teritoriją.

Tačiau mašinoms su buriavimo inventoriumi nuo šios vasaros vietos ten nebeliko.

"Tai unikali ir Lietuvoje vienintelė tinkama vieta buriuotojams", - sakė burlentininkas Robertas Gradauskas.

Šioje vietoje susidaro tvarkingos ir lygios bangos, kurios vilioja ne tik Lietuvos, bet ir užsienio buriuotojus. Užtvaras buvo nuleistas Joninių savaitgalį, kai buriuotojai čia organizavo varžybas.

Pagrindinis konfliktas su "Energetiko" atstovais kilo dėl viešojo tualeto užstatymo.

"Aiškino, kad mes savo transportu užstatėme tualetą. Dėl to negalėjo privažiuoti mašina išvalyti jo. Bet privažiavimas iki tualeto buvo laisvas", - teigė burlentininkas R.Gradauskas.

Tačiau "Energetiko" direktorė Marija Martišiūnienė tikino, kad tualetų valymo mašina negalėjo privažiuoti dėl buriuotojų kaltės.

"Toje vietoje tualetu naudojasi ne tik mūsų klientai, bet ir paprasti poilsiautojai. Jį mes valome kiekvieną dieną. Per Jonines buriuotojai savo mašinomis užstatė privažiavimą prie tualeto. Tai ką mums reiktų daryti, jei fekalijos nutekėtų į jūrą? Kas atsakytų už ekologinę nelaimę, - piktinosi direktorė. - Nuo šiol vasaros sezono metu buriuotojams visada bus nuleistas užtvaras. Mes turime užtikrinti tvarką. Be to, buriuotojams siūlėme kitą stovėjimo aikštelę."

Tačiau visada į šią teritoriją laisvai patekdavusiems buriuotojams nauja vieta keltų nemažai problemų.

"Burlentininkas turi turėti erdvės ne tik pasistatyti automobilį, bet ir sutvarkyti burę, paruošti burlentę. Mums neužtenka kaip paprastam poilsiautojui eiti į paplūdimį su rankšluosčiu ir šortais - turime nusinešti įrangą", - teigė R.Gradauskas.

R.Gradauskas pastebėjo, kad "užtvarų virusas" sparčiai plinta. Laisvas priėjimas užkertamas ne tik prie jūros, bet ir kitų šalies vandens telkinių.

Anot pašnekovo, vietoj užtvarų vietiniai gyventojai turėtų sugalvoti naujų būdų, kaip patraukti poilsiautojus.

Lietuvai, anot R.Gradausko, puikūs pavyzdžiai galėtų būti Latvija, Lenkija. Ten buriuotojams sukurtos puikios sąlygos.

Venstpilyje net atskira stovėjimo aikštelė pastatyta tik burlentininkams. Leboje, Lenkijoje, kur to padaryti neįmanoma, važinėja specialus traktoriukas, kuris nuveža burlentes ir bures. Estijoje ant kranto paruoštos vietos įrangai - burėms ir burlentėms laikyti.

"Energetikas" ginčijasi ne tik su bangų mylėtojais, bet ir su Šventosios uosto atsatymo iniciatoriais. Dėl teritorijos ne vienerius metus vyko teisminiai ginčai. Mat atkuriamas uostas pagal paruoštą detalųjį planą buvo kiek įsirėžęs į poilsinės teritoriją.

"Energetikas" nesutiko leisti naudotis šia teritorija. Teismas sustabdė žemės registravimo procedūras. Dabar reikės koreguoti planą apeinant kelis poilsinės namukus.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorius infrastruktūrai Algirdo Kamarausko, nors teritorijos klausimai išsisprendė, negalima atmesti, kad ateityje vėl neiškils panašių problemų. Kiekviena procedūra gaišina daug laiko.

Anot jo, tai bus ne krovos, o rekreacinis uostas. Todėl kai bus ruošiamas naujas detalus uosto planas, ketinama atsižvelgti į suinteresuotų grupių pageidavimus.

"Interesų yra nemažai. Žvejai nori uostelyje sau tinkamos vietos, kad turėtų kokį sandėlį, žuvies priėmimo vietą", - aiškino A.Kamarauskas.

Į planuojamo atkurti Šventosios uosto teritoriją patenka ir buriuotojų pamėgtas "spotas." A.Kamarauskas nemano, kad kils problemų ir toliau jiems šioje vietoje mėgautis bangomis.

Klaipėdos uosto direkcijos teisininkas Linas Rudys teigė, kad pėstiesiems niekur neturėtų būti ribojimas priėjimas prie jūros.

"Jeigu jis privatus, netoli jūros - aišku savininkas gali jį apsitverti. Tačiau, jei dokumentuose numatytas servitutas, tai yra, teisė visiems laisvai naudotis keliu - tada privatininkas negali jo užtverti", - komentavo L.Rudys.

Jei numatytas servitutas, savininkas negali užverti kelio ir mašinoms. Anot Klaipėdos apskrities viršininko administracijos atstovų, "Energetikas" žemę iš valstybės nuomojasi ir užsiima pastatų eksploatacija.

Jie yra šios teritorijos šeimininkai ir gali uždrausti pravažiavimą, išskyrus jei yra numatyti servitutai. Tačiau Klaipėdos apskrities viršininko administracijos juristai negalėjo atsakyti, kiek yra poilsinės teritorijoje numatytų laisvai naudojamų kelių.