Reikalavo papildomai sumokėti

Trys Darbo partijos frakcijos nariai, nusprendę su šeimomis Naujuosius metus sutikti Egipto kurorte Hurgadoje, iki šiol negali jos pamiršti. Juos ne tik persekioja nemalonūs prisiminimai iš kelionės, bet ir tenka įrodinėti, kad grįžę į Lietuvą jie gynė ne tik savo, bet ir kitų turistų teises.

Kaip “Kauno dienai” pasakojo R.Bašys, trijų parlamentarų ir dar kelių lietuvių šeimų nemalonumai prasidėjo vos atvykus į viešbutį “Marlin Inn”. “Mus išmetė iš autobuso prie viešbučio ir paliko. Nors pranešėme viešbučio administracijai, kad turime būti apgyvendinti, lauke laukėme daugiau nei dvi valandas. Galų gale mus pradėjo vedžioti po kambarius, tačiau paaiškėjo, kad juose neįmanoma gyventi - trūko lovų vaikams”, - sakė Seimo narys.

Už kelionę ir apgyvendinimą buvo sumokėta dar Lietuvoje - po pustrečio tūkstančio litų už vieno žmogaus kelialapį, tačiau viešbučio darbuotojai leido suprasti, kad norėdami įsikurti lietuviai turės mokėti papildomai.

“Taip ir tampėmės išvargę iki vidurnakčio, kol galų gale užmokėjome jiems tam tikrą sumą pinigų ir buvome apgyvendinti. Tada paaiškėjo, kad nėra daugybės dalykų: šilto vandens, antklodžių vaikams, kitų dalykų, apie kurių trūkumą keturių žvaigždučių viešbutyje net kalbos negali būti. Maistas viešbutyje buvo nepaprastai blogas, indai nešvarūs”, - teigė R.Bašys.

“Mes nuvažiavome švęsti Naujųjų metų, o patekome į apskretusį viešbutį su lūpdažių pėdsakais ant puodelių. Visur nešvara, vonioje, kurioje nėra karšto vandens, mėtosi plaukai. Tad apie šventę ir gerą nuotaiką nebuvo ko kalbėti”, - papildė pasakojimą V.Martinkaitienė.

Teigia negirdėję perspėjimo

Kitą dieną parlamentarai susisiekė su “Tez Tour” bendrove Lietuvoje ir telefonu išsakė savo pretenzijas, kad Egipte rado visiškai kitokias sąlygas, negu tos, kurios buvo pažadėtos prieš išvykstant. “Išskyrus ciniškus ir įžūlius atsakymus, kad viskas yra gerai, kad tokios sąlygos visiems tinka ir patinka, nieko nesulaukėme”, - vakar sakė V.Martinkaitienė.

“Tez Tour” direktorius Martynas Laivys apie šią situaciją kalba visiškai kitaip. Pasak jo, Seimo nariai patys kalti, nes nepaklausė bendrovės darbuotojų patarimų rinktis kitą, brangesnį, viešbutį ir nusprendė vykti būtent į “Marlin Inn”.

“Apie šį viešbutį jie buvo perspėti, kad jis yra prastesnis, o keturios žvaigždutės yra sąlyginės. Viešbutis viešbučiui nelygus ir kategorija apie jį pasako labai mažai. Oficialiai viešbutis gali turėti daug žvaigždučių, tačiau tai nereiškia, kad jis realiai teikia paslaugas, atitinkančias kliento lūkesčius. Pagrindinis dalykas, pagal kurį reitinguojami viešbučiai, yra ne kategorija, o kaina. Jie išsirinko pigesnį variantą, nors jiems buvo siūlyta ten nevažiuoti. Jie sakė, kad gal bus gerai. Atvykus į vietą pasirodė, kad tikrai negerai”, - “Kauno dienai” paaiškino turizmo bendrovės direktorius.

Tuo tarpu visi trys Seimo nariai tikina, kad jokių perspėjimų apie netvarką viešbutyje “Marlin Inn” jie Lietuvoje negirdėjo. Priešingai, bendrovės kataloguose ir interneto svetainėje viešbutis reklamuojamas kaip gana aukštos klasės, teikiantis daugybę nemokamų paslaugų savo klientams.

Sulaukė bendrakeleivių priekaištų

Pasak M.Laivio, po skambučio iš Egipto parlamentarais “buvo pasirūpinta, skirtas maksimalus dėmesys, nes jie iš karto pareiškė apie savo pareigas ir buvo už papildomą mokestį perkelti į penkių žvaigždučių viešbutį”. Tačiau Seimo nariai aiškina, kad į kitą viešbutį jiems pavyko persikelti tik po to, kai jie patys asmeniškai susisiekė su “Tez Tour” Egipto padalinio vadovais. Naujasis viešbutis irgi nepatenkino jų lūkesčių.

“Kai persikraustėme, pradėjo kartotis tie patys dalykai: tai elektros nėra, tai šilto vandens nėra. Supykę išsikvietėme “Tez Tour” atstovą ir mus vėl perkėlė kitur. Žodžiu, kokias keturias dienas per tą savaitę negalėjome ramiai ilsėtis, nes nuolat kraustėmės”, - tvirtina R.Bašys.

Jau grįždami namo parlamentarai išsikalbėjo su kitais į tą pat kelionę vykusiais ir tokių pačių nepatogumų patyrusiais lietuviais. Pasak J.Pinskaus, parlamentarai net sulaukė bendrakeleivių priekaištų, kad nieko nedaro apginti turistų interesams. Seimo narių teigimu, jie su kitais lietuviais apsikeitė telefonų numeriais ir prižadėjo bendrai, su visa grupe, ieškoti teisybės.

Sugrįžę į Lietuvą Seimo nariai raštais, ant kurių pasirašė ir kai kurie kiti kelionės dalyviai, kreipėsi į Valstybinį turizmo departamentą (VTD) prie Ūkio ministerijos ir Vartotojų teisių gynimo tarnybą. Trise jie nusiuntė pretenziją ir bendrovei “Tez Tour”. Visi raštai buvo atspausdinti ant oficialių Seimo narių blankų.

Dvi temos ar viena?

“Pretenziją jie parašė normalia tvarka, išskyrus tai, kad rašė ne kaip privatūs klientai, o kaip Seimo nariai. Jeigu jie naudoja Seimo blankus ir pasirašo kaip Seimo nariai, ir rašo apie privačias keliones, kurios niekaip nesusijusios su jų darbu, tada aš įžvelgiu interesų konfliktą, tam tikrą spaudimą ir šantažą. Be rašytinių pretenzijų, buvo ir žodinės, kurių mes nelinkę komentuoti”, - “Kauno dienai” tikino “Tez Tour” direktorius M.Laivys.

Pasak bendrovės direktoriaus, į parlamentarų pretenziją, kaip ir visiems klientams, buvo atsakyta nustatyta tvarka. Tuo pat metu “Tez Tour” kreipėsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją (EPK), kuriai pasiskundė mananti, kad parlamentarai supainiojo viešuosius ir privačius interesus, piktnaudžiavo tarnybine padėtimi.

Beje, M.Laivys “Kauno dienos” žurnalistui bandė įteigti, kad rašant straipsnį apie šį konfliktą svarbus tik Seimo narių poelgis. “Nenorėčiau, kad tame straipsnyje būtų rašoma apie viešbučio kokybę ar pretenzijų sprendimo eigą. Mes kalbame apie Seimo narių elgesį. Vis dėlto tai yra kita tema, jungti jas į vieną būtų beprasmiška”, - mokė bendrovės direktorius.

Jaučiasi teisūs

Visi trys parlamentarai įsitikinę, kad nepadarė jokio nusižengimo, nes gynė ne tik savo, bet ir kitų kelionės dalyvių, taip pat ir Lietuvos turizmo bendrovių klientų interesus apskritai.

“Mes ant Seimo blankų rašėme visoms institucijoms - Turizmo departamentui, Vartotojų teisių gynimo tarnybai ir taip toliau. Tikriausiai tiesiog iš inercijos ir raštą “Tez Tour” atspausdinome ant to paties blanko. Galbūt jis galėjo būti atspausdintas ir ant kitokio popieriaus, bet mes vis dėlto esame Seimo nariai ir aš čia nematau ko slėptis. Galų gale visi tai žino. “Tez Tour” reakcija, kreipimasis į EPK yra savotiška įžūli gynyba. Jeigu net mes, Seimo nariai, negalime apsiginti nei savo, nei tos grupės žmonių, kurie vyko kartu, interesų, tai ką kalbėti tada iš viso apie vartotojų ir žmogaus teises Lietuvoje?” - aiškino V.Martinkaitienė.

“Aš nematau čia savo kaltės, nes ne tiek save ginu, kiek noriu, kad mūsų piliečiai nebūtų apgaudinėjami ir galėtų garbingai ilsėtis. Už manęs stovi rinkėjai ir mes turime kažką daryti, matydami tokią netvarką šioje turistinėje firmoje. Mano sąžinė rami, aš tai padariau vedamas kilnių idėjų - ne tik save gindamas, bet ir kitus žmones”, - teigė R.Bašys.

“Mes esame Seimo nariai, ant kokių mes blankų dar galime rašyti, jeigu į mus, kaip į Seimo narius, kreipiasi žmonės, kurie vyko kartu? Šitoje vietoje mes privalėjome atlikti savo pareigą ir kažką pajudinti. Nematau jokio interesų supainiojimo”, - įsitikinęs J.Pinskus.

Galioja egiptietiškas standartas

VTD Informacijos, analizės ir kontrolės skyriaus vedėja Rima Jakytė “Kauno dienai” sakė, Seimo narių skundas buvo išnagrinėtas ir atmestas kaip nepagrįstas, nes formaliai jokių pažeidimų “Tez Tour” veikloje nustatyta nebuvo.

“Parlamentarai skundėsi viešbučiu. Jų nuomone, viešbutis neatitiko keturių žvaigždučių kategorijos. Gavome dokumentus iš “Tez Tour”, kurie patvirtino, kad tas viešbutis Egipte turi oficialią keturių žvaigždučių kategoriją. Tiek pagal Europos Sąjungos teisės aktus, tiek pagal Lietuvos turizmo įstatymo 6-ąjį straipsnį turizmo bendrovės viešbučio kategoriją turi nurodyti pagal tos šalies, į kurią vykstama, klasifikavimo reikalavimus. Tai yra ne pagal lietuvišką standartą ir mūsų taisykles, o taip, kaip yra pagal Egipto taisykles”, - paaiškino R.Jakytė.

Seimo Etikos ir procedūrų komisija šią savaitę pradėjo svarstyti “Tez Tour” skundą, tačiau pasigedo papildomos informacijos, todėl jos paprašė iš Valstybės turizmo departamento. Etikos ir procedūrų komisijos narys Algirdas Monkevičius “Kauno dienai” sakė, kad situacijos, į kurią pakliuvo trys Darbo partijos nariai, kol kas, kol nėra gauta papildomų duomenų, negalima traktuoti vienareikšmiškai.

“Problema yra ta, kad jeigu jie iš tikrųjų yra susirūpinę dėl bendrų reikalų ir situacijos, į kurią pakliuvo kartu su kitais žmonėmis, vertinimas būtų vienoks, jeigu ne - kitoks. Daugiausiai abejonių sukelia ta aplinkybė, kad raštai rašyti ant Seimo nario blankų. Kai gausime daugiau informacijos, pasižiūrėsime - yra šioje situacijoje piktnaudžiavimas ir interesų konfliktas ar ne”, - sakė vakar komisijos narys Algirdas Monkevičius.