Špinatus rekomenduojama vartoti esant mažakraujystei ir avotaminozei, taip pat gydant nervinius sutrikimus, kvėpavimo takų ir plaučių ligas.

Špinatai ant palangės

Jei sėklos pasėtos teisingai, špinatai nereikalauja ypatingos priežiūros. Sėklas prieš sodinimą reikia sudrėkinti, tada išdžiovinti. Sodinti špinatus reikia negiliai, kad jie galėtų sudygti. Špinatams nepatinka per didelė drėgmė.

Špinatai – lapinė žalia daržovė. Tai labai puikus kalcio, vitaminų, geležies ir antioksidantų šaltinis. Dėl špinatuose esančios geležies ir kalcio, jie puikiai papildo mitybą be mėsos ar pieno produktų. Vienoje stiklinėje žalių špinatų tėra vos septynios kalorijos, mat juos daugiausiai sudaro vanduo.

Be to, šioje daržovėje yra štai šios maistinės medžiagos:

  • suaugusiam žmogui rekomenduojama vitamino K paros norma
  • didelis kiekis vitamino A
  • vitaminas C
  • magnis folatas
  • geležis kalcis
  • antioksidantai

Vitaminas K labai svarbus sveikam kūnui, ypač stipriems kaulams. Jis gerina kalcio pasisavinimą.

Špinatai taip pat aprūpina dideliu geležies kiekiu, kas suteikia energijos ir pagerina kraują, o nemažas magnio kiekis teigiamai veikia raumenų ir nervų funkcijas.

Taip pat špinatai turtingi antioksidantų. Tyrimai rodo, kad špinatų lapai gali pamažinti kraujo spaudimą ir teigiamai paveikti širdies sveikatą.

Kaip valgyti špinatus: žalius špinatų lapus patariama valgyti su salotomis, sumuštiniais ir naudoti juos gaminant tirštuosius kokteilius. Termiškai apdorotus špinatus valgyti taip pat sveika, tai puikus ingredientas makaronų patiekalams ir sriuboms.