„Mūsų vaisių ir daržovių parduotuvė ką tik atidaryta. Tai naujas įmonės projektas, nors maisto produktais prekiaujame nuo 2012 m. Importavome daržoves, žalumynus, prieskonius, džiovintus vaisius. „Panoramoje“ valdome specializuotą mėsos parduotuvę. Dabar eksperimentuojame su vaisiais ir daržovėms – žiūrime, kaip pavyks“, – sako Mantas Miežanskas, MB „Samogitia Merchant“ vadovas.

Išskirtinis derlius

Jie įsikūrę tik praeitą savaitę „Panoramos“ prekybos centre, kaip pristato kūrėjai, atidarytuose naujos koncepcijos gastronomijos namuose „Gourmet“. Po vienu stogu susibūrė 20 kokybiško maisto parduotuvių: mėsos, žuvies, jūros gėrybių, prabangių gėrimų, kepinių, desertų ekologiško maisto.

M. Miežansko kelias – nuo mėsos parduotuvės tame pačiame prekybos centre, kur buvo ir daržovių skyrelis, iki atskiros 34 kvadratinių metrų dydžio specializuotos parduotuvėlės, kurioje pirkėjams siūloma 50 vaisių ir daržovių rūšių.

Verslininkas sako, kad tai buvo drąsus žingsnis, nes specializuotų vaisių ir daržovių parduotuvių Lietuvoje nėra. Be to, čia tik sertifikuoti ekologiški ir aukščiausios arba premium kokybės vaisiai ir daržovės. Parduotuvė „Ekoagros“ sertifikuoti prekybininkai.

„Vieniems reikia, kad būtų ekologiškumą užtikrinantis sertifikatas, kitiems kokybės. Pas mus perka jaunos mamos, netgi pensininkai“, – aiškina M. Miežanskas.

Į klausimą, kaip parduoti pomidorus, kurių kilogramas kainuoja 19 eurų, verslininkas atsako, kad žmones traukia skonis, kvapas, kartais daržoves jie tiesiog padovanoja, kad pirkėjai sugrįžtų. Tiesa, šią kainą jis įvardina kaip techninę klaidą. Vėliau, kai tai buvo pastebėta, kaina sumažinta iki 10 eurų už kilogramą. 14 eurų kainuoja plokšti ekologiški persikai. Tačiau jei norėsite paragauti mangų, teks krapštyti 22 eurus už kilogramą. Trešnės 20 eurų už kilogramą. Ekologiški bananai nuo 5 iki 7,5 euro už kilogramą. Kitų rūšių pomidorai kainuoja iki 12 eurų.

M. Miežanskas tikina, kad ne viskas pas juos brangiau nei kaimynėje tinklinėje parduotuvėje. Baklažanai 5 eurai, prekybos centruose, pasak verslininko, 7–8 eurai.

Kita prekių grupė jo parduotuvėje itališki sūriai, pagaminti mažuose ūkiuose. Vežami tik gaminiai, pelnę apdovanojimus parodose ir sulaukę gerų ekspertų vertinimų. Kainos nuo 17 iki 50 eurų už kilogramą.

„Sūris, kurio kilogramas kainuoja 50 eurų, palyginti brangus, tačiau jis vertingas, nes jame daug trumų. Yra žmonių, kurie tai supranta ir moka šią kainą“, – aiškina M. Miežanskas.

Turtingi žmonės

„Mūsų pirkėjai aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantys žmonės. Kartais perka net pensininkai. Kalbant apie kainas, pas mus nėra II rūšies vaisių ar daržovių, tik aukščiausia rūšis. Be to, mes pardavinėjame sąžiningai. Iš karto rodome nefasuotų prekių kilogramo kainą“, – subtilumus aiškina verslininkas ir sako, kad, lyginant su įprastiniais prekybos tinklais jų parduotuvėje kainos nėra „žvėriškos. Be to, čia žmogus gali pats pasirinkti produktus ir nėra rizikos, kad pakuotėje bus sugedusių vaisių ar daržovių.

„Tiesiog paprastame prekybos centre į pakuotę sudėti keli obuoliai ir už juos prašoma 1,99 euro. Iš pirmo žvilgsnio nedaug, tačiau kilogramo kaina jau būtų 10 eurų. Apelsinų 300 gr. pakuotė 2,5 euro. Pirkėjai eina pas mus, o ne į paprastą parduotuvę, nes vaisius vežame keletą kartų per savaitę, esame pasirinkę tik patikimus tiekėjus ir mūsų lentynose nėra II klasės produkcijos“, – kuo skiriasi prekės jo ir prekybos centrų lentynose aiškina verslininkas ir sako, kad produktų nefasuoja. Be to, pirkėjas gali rinktis ir pomidorus po 4–5 eurus už kilogramą.

Verslininkas sako, kad apie 10 eurų už kokybiškų ekologiškų pomidorų kilogramą kaina, kurią lietuvis jau moka. Ne sezono metu 16–17 eurų už kilogramą nieko nestebina. Žinoma, tokių vaisių neparduodama tonomis, kaip įprastinio derliaus didžiuosiuose prekybos centruose.

Lietuviško derliaus čia nėra, nes mūsiškiai neužtikrina stabilaus tiekimo ištisus metus. Jis paaiškina ir kodėl pasirinko prekybos centrą o ne patalpas kur nors miesto centre – prekybos centras traukia lankytojų srautą. Išsinuomojus patalpas kur nors kitur, tektų investuoti į reklamą.

„Augsime tiek, kiek mums leis rinka. Kokio ji dydžio dar neaišku. Jei viskas bus gerai, kitame prekybos centre atidarysime naują parduotuvę“, – į ateitį žvelgia verslininkas.

Vilnius ne Paryžius

Mindaugas Lapinskas, rinkodaros specialistas, sako, kad tokio tipo brangios kokybiškų maisto produktų parduotuvės prigijo Paryžiuje, kur žmonių perkamoji galia didelė, bet Lietuvoje jų perspektyva labai miglota.

„Paryžiuje mažoje parduotuvėlėje 19 eurų už ekologiškų pomidorų kilogramą, skirtingai nei pas mus, nieko negąsdina“, – aiškina M. Lapinskas ir sako, kad tai vadinama „grietinėlės nugriebimo strategija“, kai esi pats brangiausias ir prieinamas tam tikram turtingų žmonių sluoksniui.

Tačiau norint prašyti tokios kainos ją reikia pagrįsti. Svarbu gali būti bet kas. Galbūt tai ekologija, galbūt tai, kad tam tikriems žmonėms svarbu, jog kiti juos matytų perkančius brangioje parduotuvėje.

„Mes visi norėtume gyventi kaip Paryžiuje, kur šalia vienos kitos sūrininko, mėsininko, kepėjo parduotuvėlės. Tokios vietos formuojasi ir Vilniuje. Tačiau skirtumas tas, jog Paryžiuje į tokią vietą per dieną ateina 500 pirkėjų, Lietuvoje 5. Pas mus tiesiog nedaug žmonių, kurie ramiai gali mokėti po keliolika eurų už kilogramą pomidorų“, – aiškina rinkodaros specialistas.

Laimėtojas šioje vietoje prekybos centras. Apie pomidorus po 19 eurų jau pasklido po miestą ir žmonės iš visur važiuos vien tam, kad juos pamatytų. Be to, prekybos centro vadovai, greičiausiai, tikisi, kad tokios unikalios parduotuvėlės pritrauks daugiau turtingų pirkėjų.

„Manau, kad steigti tokias parduotuves pas mus 10 metų dar per anksti“, – sako M. Lapinskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (672)