Projektą pateikęs Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos narys Kazys Starkevičius sakė, kad šis įstatymas užkardytų nekokybiškų trąšų patekimą į mūsų šalį.

Įstatymo projektu siekiama reglamentuoti į šalies vidaus trąšų rinką iš trečiųjų šalių įvežamų trąšų kokybę, nustatyti tiekiamų rinkai trąšų ir trąšų produktų ženklinimo, pakavimo, laikymo, naudojimo, jų registravimo trąšų registre reikalavimus, įtvirtinti valstybinės trąšų ir trąšų produktų kontrolės teisinius pagrindus.

Projekto rengėjų duomenimis, artimiausios mūsų šalies kaimynės Latvija, Estija, Lenkija, Danija ir kitos jau anksčiau buvo priėmusios nacionalinius trąšų įstatymus ir vykdė trąšų registraciją. Taip jos apsaugojo savo vidaus rinką nuo nekokybiškų ar net kenksmingų trąšų.

Įstatymo projekto autoriai pastebi, kad toks įstatymas dar 2012 m. birželį Seime jau buvo priimtas, tačiau Žemės ūkio ministerija nesugebėjo parengti įgyvendinamųjų teisės aktų.

Seimas 2014 m. birželio 17 d. Tiekiamų rinkai trąšų įstatymą pripažino netekusiu galios.