„Kalbant apie variklį, apatinė jo dalis tokia pat, kaip ir dyzelinio motoro. Tik viršutinė dalis kitokia – ten dujiniai purkštukai“, – aiškina Giedrius Jakulevičius, vadybininkas ir sako, kad dėl naudojamo metano traktoriaus galia nemažėja. Variklis toks pat galingas, kaip ir dyzelinis.

Kaip atrodo ši technika – videoreportaže.

Kiti privalumai – nereikia tokių brangių detalių, kaip kietųjų dalelių filtrai ir kitos, dyzelino žalą gamtai mažinančių priemonių.

„Lyginant su dyzeliniais beakciziais degalais, perkant degalus jie 30 proc. pigesni“, – dėlioja G. Jakulevičius.

Teoriškai ūkis pats gali pasigaminti degalus, jei turi pakankamo dydžio karvių fermą, tačiau reikia biometano gamybos jėgainės ir dujų pildymo stotelės, kainuojančios dar apie 20 tūkst. eurų.

Vadybininkas skaičiuoja, kad mažesniems nei 200 karvių ūkiams į tokią techniką ir infrastruktūrą investuoti kol kas neverta. Šis traktorius, kuris demonstruojamas parodoje, kainuoja apie 80 tūkst. eurų. Toks pat dyzelinis 70 tūkst. eurų. Technika gali būti patraukli dideliems ūkiams, valdantiems nuo 1000 ha žemės.

Tikimasi, kad ateinančiais metais šią techniką jau bus galima įsigyti.

„Lyginant su elektriniais traktoriais, dujiniai patrauklesni, nes jų baką pripildyti galima greitai. Kai darbų įkarštis 8-9 valandas krauti baterijas per didelė prabanga“, – dėsto vadybininkas.