Nepriklausomas pirkimo ir kainų palyginimo portalas „Pricer.lt“ praėjusią savaitę atliko tradicinę rudeninio derliaus prekybos centruose apžvalgą, o šiemet papildomai nuspręsta ne tik pasižiūrėti, kaip atrodo vaisių ir daržovių skyriai Lietuvos prekybos tinkluose, bet ir įvertinti atskirais balais. Šios svarbios maisto kategorijos vertinimą atliko „Pricer.lt“ komanda, kartu su Lietuvos daržovių augintojų asociacijos vadove Zofija Cironkiene, rašoma pranešime.

Z. Cironkienė yra ilgametė Lietuvos daržovių augintojų asociacijos direktorė, daržininkystės sektoriaus ekspertė įvairiose darbo grupėse ir komitetuose Lietuvoje ir Briuselyje, dirbo VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centre, Rinkos informacijos ir ekonominės analizės skyriuje, dalyvavo kuriant vaisių, daržovių, bulvių ir bananų sektoriaus rinkos informacinę sistemą.

„Vertinimą nusprendėme įvesti tam, kad galėtume sekti mūsų prekybininkų vystymąsi, parodyti, kaip jie atrodo iš šono, paskatinti dar geriau dirbti su vaisių ir daržovių skyriais, atkreipti dėmesį į Lietuvos augintojus, jų produkcijos pateikimą prekybos tinklų leidiniuose, lentynose siekiant pagerinti jų pardavimus per didžiuosius tinklus“, – sako Petras Čepkauskas, „Pricer.lt“ maisto krypties vadovas.

Tyrimo metu buvo vertinamos 3 vaisių ir daržovių kategorijos sritys: bendras šių skyrių vaizdas prekybos centruose, asortimentas ir kainos, bei pačių prekybininkų komunikacija reklaminiuose leidiniuose.

Daugiausia vaisių ir daržovių akcinių pasiūlymų rasta IKI ir „Lidl“ leidiniuose, tačiau „Lidl“ yra labiau orientuoti į Lietuvos augintojus, todėl buvo įvertinti 5 balais, o IKI gavo 4,5 balo. „Rimi“, nors ir pateikia daug pasiūlymų, bet daugiau nei pusė jų – vynuogės ir tik 1 deklaruojama lietuviška prekė, todėl šio tinklo komunikacija leidinyje įvertinta 3 balais. „Maxima“ leidinyje prekių pristato mažiau, nei kiti, ir nepaisant atvykstančio derliaus, akcentuoja tik 2 lietuviškas prekes, todėl įvertinta 2,5 balo. Norfa gauna 1,5 balo.

„Lidl“ vaisių ir daržovių skyriai taip pat atrodo geriausiai – ir daug prekių ir jos gausiai sukrautos, akcijų prekės matomos iš karto, visa komunikacija aiški, lengvai pastebima – 5 balai. „Maxima“ ir „Rimi“ šiuo atžvilgiu įvertintos vienodai – po 4,2 balo. „Rimi“ labiausiai atsilieka lietuviškumo klausimu – daug akcentuoja ne lietuviškos kilmės prekes, tuo tarpu „Maxima“ prekybos centre pasitiko klaidus kainolapių išdėstymas ir komunikacija su vartotoju. IKI – daug laisvos erdvės, nesusitvarkyta su šakniavaisiais ir dėmesį trikdantys klajojantys kainolapiai – 3,2 balo. Norfa – tamsus skyrius, kainolapiai su nepilna informacija, akcijos blogai pastebimos, jokios komunikacijos su vartotoju – 1,8 balo.

Vertinant pagrindinių asortimento prekių kainas, lietuviškumą ir ekologiją, lyderiu vėl tapo „Lidl“, pirmavusi visose vertinimo kategorijose. „Rimi“ įvertinta 3,3 balо, Maxima - 3 balais, IKI – 2,7 balo, Norfa – 2,3 balo.

Bendras vaisių ir daržovių kategorijos įvertinimas:

Daržovių skyrių palyginimas
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)