Mažinti gyvūnų mėsos suvartojimą skatina pasaulinės iniciatyvos, vykstančios ir Lietuvoje

Tokią dietą išbandyti jau kelis metus skatina „Veganuary“ (liet. Veganiškas sausis) bei „Meatless Monday“ (liet. Pirmadieniai be mėsos) iniciatyvos. „Vegan society“ duomenimis, visame pasaulyje 2020-aisiais metais prie „Veganuary“ prisijungė net 400 tūkst. dalyvių.

„Susidomėjimas Lietuvoje vykstančiu „Tapk auGalingas“ augalinės mitybos iššūkiu, kaip ir pasaulyje išpopuliarėjusio Veganuary, stipriai auga“, – teigė „Tapk auGalingas“ vadovė Meda Šermukšnė.

„Pernai pirmasis sausį vykęs iššūkis sulaukė šiek tiek daugiau negu 200 dalyvių, bet metų eigoje mums pavyko pasiekti virš 7000-ių tūkstančių žmonių panorusių pamėginti maitintis augalingai. Na, o šiuos metus pradėsime jau su daugiau kaip 2000 dalyvių, tad augimas matomas didžiulis“, – pažymėjo M. Šermukšnė.

Naujas tendencijas pastebi ir Lietuvos verslai

Gediminas Judzentas, „AUGA group“ rinkodaros vadovas teigia, jog kurti ir vystyti augalinius produktus skatina ne kas kita, o vartotojai.

„Augalinio maisto tema mūsų bendrovei yra labai svarbi, todėl didelė dalis „AUGA“ prekės ženklo paženklintos produkcijos yra tinkama būtent tokią mitybą propaguojančiam vartotojui“, – teigė G. Judzentas.

„Prekybos tinklas „Veganz“ neseniai atliko tyrimą 7-iose Europos šalyse, kuris parodė, kad apie 30 proc. apklaustųjų yra vegetarai, veganai arba tie, kurie valgo mėsą tik itin retomis progomis. Tokios ir panašios tendencijos yra matomos visame pasaulyje.“ – pridūrė G. Judzentas.

Paulius Guzevičius, „Vikonda“ grupės inovacijų direktorius taip pat pastebinti didėjančią augalinės kilmės produktų paklausą.

„Pasaulyje augantis alternatyvių sprendimų mėsai populiarumas atkreipė ir mūsų dėmesį. Matome mėsai alternatyvių produktų poreikio augimą bei tikime tvaresne ateitimi ir norime prie jos prisidėti.“ – teigė P. Guzevičius.

„Nusprendėme išbandyti naujos kartos sprendimus ir pradėti nuo sukurtų bei vis didesnį populiarumą Europoje įgaunančių „Moving Mountains“ produktų. Šiuo metu Lietuvos rinkai esame pristatę „Moving Mountains“ burgerių maltinius, dešrainių ir tradicines dešreles, kukulius ir faršą. Jų galima nusipirkti „LIVIN“ parduotuvėse, bei paragauti Vilniaus bei Kauno baruose“, – tęsė P. Guzevičius.

Išbandyti augalinę mitybą skatina susirūpinimas sveikata, gamtos tarša bei gyvūnais

„Ilgus metus savo mitybos įpročius keisti ir vartoti mažiau gyvūninės mėsos žmones paskatindavo susirūpinimas gyvūnų gerove“, – teigė M. Šermukšnė.

„Vis dėlto, pastaraisiais metais, visuomenei pradėjus daugiau dėmesio skirti aplinkos taršai, atsisakyti ar mažinti mėsos suvartojimą skatina agrokultūros tarša. Taip pat fleksitarų dietą pradėjo rinktis tie, kurie ieško sveikesnės mitybos būdų“, – pabrėžė M. Šermukšnė.